Gå til innhold

ATA 33 eller ATA 100?

kaaasen

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et hovedkort helt i starten av året, et MSI 6330Light. Det står at det er ATA 33.

Jeg kjøpte meg også en ny HD, en Maxtor disk som kan/skal kjøre på ATA 100. Regner med at hovedkortet ikke støtter ATA 100, med har dette noe betydning for meg/HD'n min? I så fall... Hva er det som er/går dårligere?

Egentlig så aner jeg ikke om hva hovedkortet støtter og sånn, men jeg håper en snill sjel kunne forklart meg litt om specs'ene for kortet :smile:

URL: http://www.msicomputer.com/product/detail_...earch_text=6330

[ Denne Melding var redigert av: kim_a55 på 2002-09-11 23:45 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann

i følge den linken som du la ut, så støtter dette hk'et ata33 + ata66 og ata100.

for disken så betyr det ingenting hvilken ata du har på hk'et. den durer avgårde i sitt vante tempo (enten det er en 5400rpm eller 7200rpm disk) / rpm= rotasjoner per minutt

hk'et bruker sdram. det er den gamle typen ram. det som det går mest av nå for tiden er ddr ram

ellers er dette et standard amd hk, med støtte for de aller fleste amd-cpu'ene. regner med at en oppdatering av bios vil føre til at du også kan bruke de senere utgitte amd-cpu'ene (tenker på dem som er på ca 2200+ og videre oppover)

5 pci-slotter, en agp slot, og en cnr slot. lydkort er integrert i hk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...