Gugglibæret Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har Telenor ADSL med Topcom Xplorer 871BT modem samt D-Link DI514 trådløs router. Kjører en "kodet" VPN løsning fra min bærbare jobb PC via trådløst nett hjemme mot server og mail på jobben. Koden gis av en elektronisk nøkkel som automatisk genererer ny kode hvert 2 minutt. Denne koden mates inn ved oppstart av VPN program fra PC sammen med brukernavn. Løsningen fungerer supert i 3-5 minutter - da blir jeg kastet ut. Antar at programvare PC/Server på det tidspunktet bestemmer seg for å utveksle nye nøkkler seg imellom, men at de da ikke "ser" hverandre pga. interne / eksterne IP e.l. Router er så vidt jeg kan se VPN pass-trough enablet så det er vel trolig modemet som er problemet. Har prøvd å se på dette med NAT i modem uten å skjønne noe særlig av det - jeg kjører jo med tildelt IP på LAN, så hvordan kan jeg da åpne for noen bestemte IP ? Hva er foresten forskjell på NAT, NAPT og dynamisk NAPT. Og hvor kan man finne en brukermanual for modemet. Jeg finner bare helt enkle quick start manualer på nettet. Frustrert ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå