Gå til innhold

Verdens peneste PC / kabinett!?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvem bryr seg egentlig om hvordan en datamaskin ser ut? Personlig putter jeg alltid datamaskinen, hvertfall kabinettet et sted hvor det står minst mulig i veien og ikke synes bra.

Bærbare er noe annet, de kan se bra ut.. Og der har alle de store produsentene noe å lære av Apple. Jeg har faktisk til gode å se en ikke-apple som ser OK ut, hverken IBM, Dell, Compaq, HP eller noen av disse mindre produsentene(Zepto etc) har noe som ser bra ut.

Lenke til kommentar

Hei Snøhund!

Som sagt er smaken som baken.

Men jeg synes de ikke er pene fordi det bare er billige kabinetter med dårlig kvalitet, designet er ikke pent. Minner meg om et billig Aiwa-rack. Dessuten er jeg ikke særlig fan av neon-lys.

Men Doggy-kabinettet er jo tøft da.

Hvilket er penest: (jeg stemmer Apple)

46_1c.jpgindextop08122002.jpg

[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-09-14 01:46 ]

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at E-Cube er den eneste som i det hele tatt nærmer seg Apple design. Med sort deksel selvsagt.

Ellers har du jo denne lille vakre:

cf-s866.gif

Men ærlig talt, Shuttle SS51G er jo rimelig harry. Skjønner ikke hvorfor de skrøt av designet i testen her på Harware.no

Uten den blå plexien så kanskje...

Når det gjelder laptops så har jo Asus noen små, sexy saker. M2000 f.eks.

[ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-09-14 21:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-12 20:42, Papirpose skrev:

Quote:

Jeg klarer ikke å se en sånn maskin lenger uten å få vondt inni meg :smile:

Var du en av de som kjøpte?
:grin:

Uansett, mac'ene er fine nok de, men når man modder en pc, gir man den et personlig preg. Og det er fint. Hm, men hva med å modde en mac?

Nei, jeg ville aldri kjøpt en iMac, men har brukt en på jobben jeg hadde før. Mitt livs største mareritt var å få den f***ns dr***en til å koble seg opp til internett :grin:

Det å modde en Mac går vel rett og slett ikke ann fordi de er "moddet" fra før. Prøver du å modde en Mac så detter vel plasten fra hverandre :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-13 07:59, NickFalk skrev:

Vel, smaken er som baken, men Apples nåværende designlinje er jo stort sett ett glimrende eksempel på "less is more". Så glorete? :???:

Jeg synes den nye Powermac'en er glorete med alt glasset rundt, og fargen. Men som sagt, smaken er som baken. Dette er min mening. Synes less er litt for mye more akkurat her da ihvertfall.

Quote:

Jada, Macbrukere kjøper
kun
mac på grunn av designet. :razz: Orker ikke engang starte opp den diskusjoen igjen... :sad:

NOEN Mac-brukere gjør det. Mente ikke at alle gjør det selv om det virket sånn. Spesielt førstegangskjøpere går for Mac på grunn av design og betaler dobbelt så mye som de hadde gjort om de hadde sjekket PC priser først.

Quote:

Vel, igjen smaken er som baken. Da Apple lanserte den originale iMacen var designet revelusjonerende. I ettertid har jo "alle" kopiert designet og brukt det (på den tiden) spennende materialet (som ble utviklet sammen med en godterifabrikk!)

Synes vel ikke akkurat de beige PC-boksene fra den tiden har holdt seg noe bedre!

Ville heller hatt en grå/beige PC-boks enn en iMac. Ikke på grunn av innholdet/systemet, men på grunn av design, oppgraderingsmuligheter og lignende. Man kan f.eks ikke kjøpe ny skjerm til iMac'en hvis man synes den er for liten. Neida, man må kjøpe helt ny datamaskin. Vil du ha bedre maskin, må du kjøpe ny skjerm også. Går skjermen i stykker så må du sende hele maskinen til reparasjon også slik at man ikke

kan bruke en gammel skjerm i mellomtiden.

Quote:

Personlig synes jeg de originale iMacene er en designklasikker og tror den vil bli husket om mange år, på linje med Respatex og den originale WV Beetle. :smile:

Mulig, men av mange vil de bli husket som ett skrekkeksempel på dårlig design. Jeg og mange andre jeg har snakket med deler akkurat den oppfatningen. WV Beetle ble en klassiker på grunn av den lave prisen, ikke på grunn av design. Den nye WV Beetle er for dyr i forhold til hva du får og selger ikke annet enn til hardbarka WV-tilhengere. Akkurat som Mac.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-14 21:58, skrev Afseth:

Man kan f.eks ikke kjøpe ny skjerm til iMac'en hvis man synes den er for liten. Neida, man må kjøpe helt ny datamaskin.

Dette er jo faktisk feil, da iMac'en faktisk har VGA-utgang. (Du sitter jo igjen med den gamle skjermen også, men den er da fremdeles mindre enn de fleste andre kabineter.

Quote:

Vil du ha bedre maskin, må du kjøpe ny skjerm også. Går skjermen i stykker så må du sende hele maskinen til reparasjon også slik at man ikke

kan bruke en gammel skjerm i mellomtiden.

Her har du faktisk ett poeng. :wink:

Men, iMac'en er jo bare en av Apples modeller...

Quote:

Mulig, men av mange vil de bli husket som ett skrekkeksempel på dårlig design. Jeg og mange andre jeg har snakket med deler akkurat den oppfatningen.

Vel, smak og behag...

iMac'en har da faktisk vunnet opptil flere designpriser så andre mener tydeligvis noe annet.

Alle har selvfølgelig rett til sin egen smak. :smile:

Quote:

WV Beetle ble en klassiker på grunn av den lave prisen, ikke på grunn av design.

Nesten enig. WV Beetle ble svært utbredt på grunn av den lave prisen, men designen har jo gjort den til en klassiker. (Det er vel ikke så mange som regner gamle Ladamodeller for klassikere, selv om de var billige...)

Lenke til kommentar

Du har ikke noe valg når du kjøper en Mac;

Du får det toweret (kanskje du kan velge litt farge), med delene godt plassert inni.

Når maskina er for dårlig, må du kjøpe ny.

I tillegg er designet upraktisk, synes nå jeg:

Runde håndtak som går i en stor bue foran og bak fks.

Ikke særlig praktisk å få plassert, iallefall ikke hvis du skal ha fler på liten plass...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-16 15:04, skrev KaldBlod:

Du har ikke noe valg når du kjøper en Mac;

Du får det toweret (kanskje du kan velge litt farge), med delene godt plassert inni.

Her uttaler du deg dessverre om noe du tydeligvis ikke aner noe om. :sad:

Du kan IKKE velge farge. Og du KAN oppgradere det meste...

Quote:

I tillegg er designet upraktisk, synes nå jeg:

Runde håndtak som går i en stor bue foran og bak fks.

Ikke særlig praktisk å få plassert, iallefall ikke hvis du skal ha fler på liten plass...

OK, kabinetene er store, det har du rett i, så greit nok...

(Håndtakene er faktisk veldig kjekke, hvis du skal flytte maskinen).

Men upraktisk? Hvis du har forsøkt å sette i en ny HD i et par PC-kabinetter kontra ett Apple-Tower, så forstår du hvor utrolig gjennomtenkt Appledesignet faktisk er... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: NickFalk på 2002-09-16 15:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-19 10:58, skrev ApplePie:

Apple er penest, uten tvil...

Finnes det Apple lookalike kabinetter til PC?

Vel, jeg har sett noen som har brukt deler av designet, men ikke noen rene kopier. (Og heller ikke noen like pene etter min oppfatning).

Her er forresten en artikkel om hvordan man gjør ett Mac-tower til en PC-PC: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzUx

Men ikke spør meg hvorfor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...