frewrik Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Jeg lurer på om jeg skal bruke Linux på en gammel 486, og i så fall hvilken versjon. Den må være brukervennlig, gå inn på en 2 gb harddisk, fungere som alltid-på. Lenke til kommentar
joakimb Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Oioi, må den være brukervennlig også? Jeg kan ikke annet enn å anbefale deg å kjøpe en linuxbok som kommer med en cd. Da er du i allefall rimelig sikker på at ting går greit. Redhat er en realistisk mulighet, men det er kanskje andre distroer som passer bedre til 486. Jeg er deleier i en box som kjører debian og er godt fornøyd med det, men brukervennlig er skiten ikke. joakim Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 http://www.clarkconnect.org krever 486 + 32MB RAM Basert på RedHat 7.2 Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Definer brukervennlig. Du får ingen distroer (tipper jeg) som kjører X på en akseptabel måte på en 486, men console er kult :smile: Lenke til kommentar
frewrik Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Brukervennlig: Aldri vært borti anna enn win/mac... Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Bare tull å si at linux ikke er brukervennlig. Hadde man vokst opp med Linux og ikke windows, hadde man sakt at windows ikke var brukervennlig. Det man er vant til er lett, det man ikke har brukt er vanskelig. Er du nødt til å ha en form for GUI, så dropp linux. Etter min mening er x utrolig teit. I alle fall til nå... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Ta og finn en nabo uten datakunskaper i det hele tatt ...... i det øyeblikket den personen får pc legger du inn linux for han/hun. Vær support for den personen i et år eller.no og så reinstaller du med windows .... DET kan bli morro .... (viktig at personen ikke har windows på jobben eller noe sånt...) Noen som klarer og grave opp et eksemplar etter juleaften? =) CrZy_T Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 legg inn trustix. det tar lite plass og krever lite system ressurser. http://www.trustix.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå