Hamsterino Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 For Oslo og Akershus? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Prinsippet om filmhoreri gjelder ennå, for Trondheim akkurat nå. Burde ha spesifisert det, ja. Men er på juleferie der nede fra 19. desember til 8. januar, da. Bare å si ifra. Endret 18. desember 2006 av cun Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hehe, nei, blir nok feil tid på året. Vinteren er til for pre-production. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Hm, er i hjemtraktene i sommer også, da. Fra juni muligens. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Da blir det kanskje noe av. Først må jeg jobbe mye med manuset, så lager jeg nok en tråd på filmlaging-forumet, også kan vi finne ut hva som skjer etter det. Men juni er nok rundt den tiden vi skal spille inn ja. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Holder på og se den nå veldig bra så langt(rundt 5minuter) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor fikk en veldig støkk da det var helt stille og så kom blodet fram Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Holder på og se den nå veldig bra så langt(rundt 5minuter) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor fikk en veldig støkk da det var helt stille og så kom blodet fram 7548932[/snapback] Hvordan kan folk se en film, samtidig som dem er på forumet og svarer...jaja Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg ble jo kronet med tittelen "filmskaper" her for en tid siden, da jeg vant en intern filmkonkurranse. *Lete etter link* Her. Gleder meg til å voldta hjernen til cun om 8 måneder - Avary-style! Trenger cun på hitman chronicle'en min, hvis han har lyst. Skulle tro det i følge denne tråden. Gode minner, cun Edit: Apropos den tittelen; kanskje cun kan være arvtaker siden han per i dag kan sies å være mest fremgangsrik på det feltet? Snakker nå avhengig av forumstyret, som vel har siste ordet i den saken. 7529525[/snapback] Var det den som foregikk på hotellrommet? Kan du ikke legge den ut igjen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg ble jo kronet med tittelen "filmskaper" her for en tid siden, da jeg vant en intern filmkonkurranse. *Lete etter link* Her. Gleder meg til å voldta hjernen til cun om 8 måneder - Avary-style! Trenger cun på hitman chronicle'en min, hvis han har lyst. Skulle tro det i følge denne tråden. Gode minner, cun Edit: Apropos den tittelen; kanskje cun kan være arvtaker siden han per i dag kan sies å være mest fremgangsrik på det feltet? Snakker nå avhengig av forumstyret, som vel har siste ordet i den saken. 7529525[/snapback] Var det den som foregikk på hotellrommet? Kan du ikke legge den ut igjen? 7550804[/snapback] Det stemmer. Nei, jeg legger den nok aldri ut igjen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det stemmer. Nei, jeg legger den nok aldri ut igjen. 7550822[/snapback] Jaja, tror jeg har den på en av de gamle harddiskene. Gode gamle dager. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Holder på og se den nå veldig bra så langt(rundt 5minuter) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor fikk en veldig støkk da det var helt stille og så kom blodet fram 7548932[/snapback] Hvordan kan folk se en film, samtidig som dem er på forumet og svarer...jaja 7550520[/snapback] Hørt om Pause? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hørt om Pause? 7561984[/snapback] Spørsmålet var vel mer "Hvordan klarer folk å ødelegge filmopplevelsen ved å ta pauser og gjøre andre ting, i stedet for å se filmen ferdig i ett?". Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Ved å ha veldig høye standarder for hva som er underholdende. For å si det pent. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Ved å ha veldig høye standarder for hva som er underholdende. For å si det pent. 7566411[/snapback] Hvor lang tid pleier du å gi en film til å underholde deg før du slår av og finner på noe annet? Sitter du deg først ned for å se en film, så fortjener den at du ser den ferdig i ett strekk. Jeg forventer at de anmeldelsene jeg leser her på forumet er fra brukere som så filmen ferdig og ikke spilte kabal samtidig, og det er ikke for mye å forvente. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg følger jo med på filmen hele tiden, bare får ikke med meg alt av det visuelle. Og jeg skriver ikke anmeldelser om de filmene jeg gjør det med, nei. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 En ting du bør passe på når du lager film, er at ting har en tendens til å bli ufrivillig komiske. Det hendte et par ganger i denne filmen, og spesielt da hun ene snortet kola og skrøt over hvor bra dop det var. Da kunne jeg ikke annet enn å le, desverre. Jeg applauderer deg over hvor mye du tilsynelatende har jobbet med denne filmen, men den har en tendens til å bli litt "typisk" studentfilm. Synes den ble et langt gjesp etterhvert. Historien er heller ikke så altfor original. Det er liksom så altfor enkelt å lage en film om dop, penger og gjengvirksomhet. Synes også at den ble for lang, rett og slett. Husk spenningskurven i en film, klimaks og lignende. Husk, det er mye lettere å lage gode kortfilmer. Prøv deg på filmer på 1min, 5, min, 15 min osv. 1 minutt-filmer er forresten utrolig artige å lage. Stå på og ikke gi deg med filmskaping! Du har definitivt viljen og arbeidsinnsatsen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 En ting du bør passe på når du lager film, er at ting har en tendens til å bli ufrivillig komiske. Det hendte et par ganger i denne filmen, og spesielt da hun ene snortet kola og skrøt over hvor bra dop det var. Da kunne jeg ikke annet enn å le, desverre. Ikke noe "dessverre" det, ettersom det er rimelig komisk (tragikomisk, er vel det rette ordet her). Jeg applauderer deg over hvor mye du tilsynelatende har jobbet med denne filmen, men den har en tendens til å bli litt "typisk" studentfilm. Synes den ble et langt gjesp etterhvert. Takk for det. Forstår deg rimelig godt og er enig i at filmen kan bli for langdryg, men hele ideen bak filmen var å sjekke om det var mulig å lage en brukbar spillefilm med svært begrensede ressurser og erfaring. Historien er heller ikke så altfor original. Det er liksom så altfor enkelt å lage en film om dop, penger og gjengvirksomhet. Synes også at den ble for lang, rett og slett. Husk spenningskurven i en film, klimaks og lignende. Selve filmen handler i bunn og grunn ikke om dop, penger og gjengvirksomhet, men en manns interne kollaps. At disse overfladiske elementene er oppbrukte, kan jeg si meg enig i, men hovedvekten legges ikke på disse og de måtte heller ikke trekke oppmerksomheten vekk fra grunnideen. Spenningskurven prøver jeg stadig vekk å gripe fatt i, noen ganger med hell, andre ganger uten. Lærer så lenge jeg lever, og jeg har forhåpentligvis lært meg en ting eller to med dette prosjektet. Husk, det er mye lettere å lage gode kortfilmer. Prøv deg på filmer på 1min, 5, min, 15 min osv. Neste prosjekt blir vel på 10-15 minutter. Gleder meg allerede. 1 minutt-filmer er forresten utrolig artige å lage. Det har jeg aldri gjort. Får vel prøve på det en gang. Stå på og ikke gi deg med filmskaping! Du har definitivt viljen og arbeidsinnsatsen. 7581004[/snapback] Takk for det og en god tilbakemelding Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Så mye oppstyr som denne filmen har fått får jeg vel se denne jeg og. Lurte litt på hva du egentlig har lært mens du lagde denne filmen? Hvis du har lært noe da Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Hehe, gøy å se at noen blåser liv i denne tråden. Jeg så det vha en rein tilfeldighet, fordi tråden har gått ut av mine innlegg ettersom det er lenge siden jeg skrev noe. Jeg lærte blant annet: Det er veldig tidkrevende arbeid å lage spillefilm. Når man lager spillefilm som amatør, blir det dessverre fokus på kvantitet framfor kvalitet. Uten streng regi begynner skuespillerne (og filmskaperen selv, tidvis) å komme med ideer som virker glimrende der og da, men som slettes ikke passer inn i den store, mer eller mindre gjennomtenkte helheten. Pinnacle Studio er et avskyelig drittprogram. Jeg skal holde meg til kortfilmer heretter. Det er veldig vanskelig å være skuespiller. I seinere tid har jeg lært at man må tenke mye mer på overordnet form enn det jeg gjorde her. Uten storyboards og dreiebok blir filmens stil mer retningsløs. Å lage film er noe av det morsomste som finnes. Driver smått og lager en DVD-utgivelse nå for tiden. Den skal ikke bli gitt ut til massene, men til noen utvalgte få. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg skal selv regissere/redigere/produsere... stort sett alt-ere en langfilm til sommeren. Det blir spennende, manuset er snart ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå