Hamsterino Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Tror ikke man må betale for det da? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Emesis var jo temmelig bra jo.Du lager film i en veldig spesiell stil, noe jeg liker. Reb spilte utrolig bra imo, og jeg digget karakteren hans. Noe som var litt synd var at jeg hørte nesten ingenting av hva Pia sa, hun snakket mye lavere enn de andre. Jeg skvatt forresten et par ganger. 7355227[/snapback] Takk skal du ha! "Pia" snakker veldig lavt, ja. Var ikke mulig å forsterke stemmen uten at bakgrunnsstøyen hadde blitt beklagelig merkbar. Er det mulig å få lagt inn "Emesis" på IMDb? 7355245[/snapback] Har sendt inn et skjema, faktisk. Spørs om de godtar det. Endret 25. november 2006 av cun Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Blir vel isåfall på den uavhengige film delen til IMDB? Uansett vil jeg skrive en anmeldelse. Det har vært utrolig mye fuss rundt denne filmen på forumet. Og produksjonen har blitt veldig godt dokumentert. Det at filmen har vært i produksjon i ca. et år sier jo litt, og interessen har alltid vært der blant forumets ivrige brukere. The day of reckoning kom i går, den 24. November. Jeg hadde allerede vært så heldig å fått lastet ned en versjon før den offisielle lanseringen. Filmen begynner ganske så rosenrødt, med en tilværelse karakaterene trives i. Etterhvert tar stormannsgalskapen til Reb knekken på det, og han blir ekstremt mistenksom ovenfor alle andre. Han tror han selv er den store stygge andungen, derfor tar han ting i egne hender. Filmen er interessant filmet, med endel kule vinkler. All denne filmingen er også godt klippet sammen, synes jeg. Det jeg vil trekke fram som negativt på denne biten er dårlig kvalitet på opptak, litt problemer i mørket og fokusproblemer som et distraherende moment. Musikk og lydeffekter tenkte jeg ikke over noe som negativt, ergo var den biten mer enn godkjent vil jeg tro. Manuset er godt skrevet, regien sitter, og handlingen går bra fremover mens du ser på. Synes kanskje likevel at det blir litt brå kutt, og her kunne det med fordel kanskje blitt brukt litt flere filmatiske virkemidler for å få seeren til å skjønne kuttingen fremover? Forøvrig, hvis jeg hadde sett filmen uten å ha vist at du brukte Pinnacle Studio, så hadde jeg trodd denne filmen hadde blitt laget på et ganske så mye mer avansert program. Dette blir vel siste gang du redigerer i Studio - Premiere neste Av skuespillerprestasjoner vil jeg trekke fram cun sin performance som den beste. Nicolae ble jeg ikke spesielt imponert over, og Pia (hun snakket såå lavt) var helt grei. Resten av castet fungerte. Ellers vil jeg kanskje si at filmen kunne med fordel vært kortet ned litt for en storyline som dette. Tror ikke nødvendigvis at den trenger en time og et kvarter til å utfolde seg. Jeg synes ihvertfall at det ble litt langtekkelig etterhvert, spesielt på slutten. Men det var en god opplevelse før det. Men jeg kan ikke legge skjul på at jeg kjedet meg litt mot slutten. Et tips til neste film cun er at du begynner på et gym, da jeg synes karakteren din med fordel kunne vært litt mer Arnold "The Oak" Schwarznegger. Slåssescenene var til en viss grad reddet av effektiv kutting, men noen steder kunne jeg ikke hjelpe meg selv enn å se at dette ikke akkurat var ekte. Noe var ganske så imponerende, men med endel så du også at dette ikke akkurat er en hollywood produksjon (hey, hvem forventer det?). Lykke til med å få dette bedre neste gang. Noe jeg må gi spesielt kudos til er sluttscenen - den var imponerenes lagd. Mvh, fellow filmmaker, Sigurd Kvernmoen. Endret 25. november 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg må bare spørre: Var det meningen at bildet skulle havne ut av fokus i noen korte hundredelssekund her og der? F.eks. under sjakspillet merket jeg dette. Syntes det så litt rart ut. Som om at du hadde glemt å slå av autofokus. Forresten synes jeg mye av dialogen var veldig "opplest". Spesielt den historien som Frank fortalte. Han kunne fortalt den litt mer "jordnær", slik at det hørtes ut som at han faktisk hadde opplevd det han sitter og forteller om. Men igjen, det er jo en amatørfilm, og du har jo brukt kompiser i rollene, så det skal jo ikke kreves mye av skuespillet. Men du burde kanskje kutte til dialogene litt på en annen måte. Jeg har merket at det ofte hjelper når dialogene føles oppleste ut. Man tror lettere på at det foregår en diskusjon da. Menmen, uansett en flott (og veldig spesiell) film. Du bør være stolt. Endret 25. november 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg må bare si meg enig i det der, med den historien Frank fortalte..beklager å måtte si det, men det var faktsik latterlig dårlig...spessielt når han hylte "EN ROTTE", hørtes ut som han leste rett fra et ark...den scenen burde du skrevet om, eller kuttet ut, for det var egentlig ikke noe bra i det hele tatt Og at noen av dialogene virker veldig oppleste, men jeg vet ikke om det er på grunn av dialekta deres? Men igjen, amatørfilm. Flott film, uansett hvordan kritikk dere får! Sett den for andre gangen nå, den får meg til å tenke Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg må bare spørre: Var det meningen at bildet skulle havne ut av fokus i noen korte hundredelssekund her og der? F.eks. under sjakspillet merket jeg dette. Syntes det så litt rart ut. Som om at du hadde glemt å slå av autofokus. 7358064[/snapback] Kan bare snakke av erfaring og at jeg kjenner kameraet til cun litt for godt: NEI DET VAR IKKE MENINGEN! Sry for caps lock. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Den scenen, ja. Er vel den som har blitt mest "snakka" om blant de som har sett den hos meg, mest på grunn av at de ikke skjønner hva i helvete den har med saken å gjøre. Jeg avslørte litt til dem i går i fylla, men nå er jeg edru igjen, så da blir det ingen tirader. Er enig i at monologen føles litt falsk. Kan avsløre at den ikke var tilsikta å være falsk, men satt i sammenhengen passa det egentlig litt bra, uten at jeg skal gå nærmere inn på det (jepp, kan si det om alle feil i filmen, for å snike meg unna ). Men neida, det var som sagt ikke tilsikta, skulle gjerne ha hatt den mer jordnær, bare det var litt vanskelig for Smoke å huske så mye at det ble en del stress. Slike lange replikker skal man jo egentlig holde unna sånne amatørproduksjoner... Alt i alt syns jeg den gjør sin funksjon, så lenge man tolker den scenen i nogenlunde riktig retning. Fokusproblemene er resultat av for dårlig belysning til et for dårlig kamera. A lesson learned til neste film. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Finnes det noen tall paa antall nedlastinger som er gjort? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Har snart blitt lasta ned 40gb fra serveren min, men en liten del av det er andre ting, tror jeg. Hadde vært morsomt å høre tallene fra Kulturo, som jeg mistenker flest folk har lasta ned fra. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jaja, du får den i allefall godt distribuert rundt, høres det ut som! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har snart blitt lasta ned 40gb fra serveren min, men en liten del av det er andre ting, tror jeg. Hadde vært morsomt å høre tallene fra Kulturo, som jeg mistenker flest folk har lasta ned fra. 7360815[/snapback] Den har blitt ferdig nedlastet 233 ganger, 161 GB. Og så har folk startet for så å kansellere 480 ganger. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har snart blitt lasta ned 40gb fra serveren min, men en liten del av det er andre ting, tror jeg. Hadde vært morsomt å høre tallene fra Kulturo, som jeg mistenker flest folk har lasta ned fra. 7360815[/snapback] Den har blitt ferdig nedlastet 233 ganger, 161 GB. Og så har folk startet for så å kansellere 480 ganger. 7361273[/snapback] Det er jo ganske gode tall, som sikkert kommer til å stige De 480 som bare startet for å kansellere, går virkelig glipp av noe bra! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Kudos til deg Cun! Har akkurat fått sett filmen og jeg synte den levde opp til forventningene mine. Det eneste jeg har noe å utsette på er skuespillerprestasjonene. Det er egentlig det eneste negative jeg har å si om filmen. Jeg skulle virkelig ha likt å se det samme manuset bli gjennomført med ordentlige skuespillere og større ressurser, det hadde blitt en slager! Veldig godt til å være amatørfilm! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Reb, Pia og Josef var knallgode. Rottescenen hadde gjort seg best på the cutting room floor. Endret 26. november 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Reb, Pia og Josef var knallgode. Rottescenen hadde gjort seg best på the cutting room floor. 7365990[/snapback] "EN ROTTE!!" :!: Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Reb, Pia og Josef var knallgode. Rottescenen hadde gjort seg best på the cutting room floor. 7365990[/snapback] "EN ROTTE!!" :!: 7366030[/snapback] Gjennom hele historien satt jeg og tenkte "Ok, mannen er ingen Tim Roth, men hvis dette viser seg å bli en like rå historie som den i Reservoir Dogs, så skal jeg heller gå med på den." Needless to say, så ble jeg en smule skuffet. Det var øyeblikk der en dialog-rewrite hadde gjort seg, men dette er en av mange ting jeg vil bidra til under neste innspilling. En joint venture, filmvitenskapen, skuespillertalentet og erfaringen til cun med mitt skrivetalent og kreativitet, er nødt til å bli bra. Og etter sommeren, når wh1te flytter opp, så skal man ikke se bortifra et Niµgger/ImpishDelusions/NeveroddoreveN-prosjekt som vil slå Rodriguez/Tarantino/Miller-trioen ned i støvlene. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Takk nok en gang for komplimenter og kritikk. Forholdene tatt i betraktning, skal man faktisk bli skuffet over Frank i den scenen. Det begynner lovende, men ender ikke slik man ønsker. Hvorfor det er slik har noe med hovedpersonen å gjøre ^^ Er mer en gjerne innstilt på samarbeid, jeg. Er så lei av å gjøre nesten alt selv. Kunne godt tenke meg å jobbe med et manus jeg ikke har skrevet selv, f.eks. Og gratulerer med dagen, Stefanus! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 cun: Jeg forstod meg aldri helt på handlingen likevel, jeg følgte for det meste med på det tekniske. Jeg fokuserte på kinematografien gjennom omtrent hele filmen, slik at jeg kunne nevne hvor det var bra og hvor det var dårlig. En liste over de 5 beste og de 5 verste øyeblikkene i filmen vil forhåpentligvis vise deg hva som, i mine stakkarslige subjektive øyne, fungerte og hva som ikke fungerte. Det var forresten mange knalle locations rundtom i Trondheim, deriblant en kjøkkenkrok hvor jeg forsøkte å sjekke opp Hanne og feilet. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kom dere til Oslo bitchez. Hvis du skal ha narkofilm kan du ikke filme i Trondheim. Det bedrives ikke sånt der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Og etter sommeren, når wh1te flytter opp, så skal man ikke se bortifra et Niµgger/ImpishDelusions/NeveroddoreveN-prosjekt som vil slå Rodriguez/Tarantino/Miller-trioen ned i støvlene. 7366947[/snapback] Dynamite. Har ikke sett filmen enda, da jeg ikke har vært edru et sekund de siste dagene. Gleder meg. Urutinert å ikke skru av autofokus, cun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå