Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Svart-hvitt er forøvrig ofte brukt av amatører til å forsøke å tilføre film en annen og presumptivt bedre dimensjon (som den som oftest ikke innehar i utgangspunktet), og bør brukes med kløkt. 7023835[/snapback] Nja. Svart/hvitt brukes ofte av amatører simpelthen fordi det er vanskelig å nå optimal fargegjengivelse med lavbudsjettskameraer - DV-opptak generelt. Tarantino planla tross alt å skyte Reservoir Dogs i svart/hvitt helt til budsjettet hans steg med en del millioner. Å unngå farger på no-budget/low-budget filmer er ofte den beste løsninger mtp lys og andre faktorer, så det argumentet er tynnere enn teip. 7024120[/snapback] Javel. Kan ikke helt se hvor svaret ditt argumenterer mot mitt innlegg, men. Du sier praktisk talt akkurat det samme som meg, bare i mer detaljerte vendinger. 7024200[/snapback] Det jeg stusset på var "bør brukes med kløkt" og selv om jeg til en viss grad er enig, skjønner jeg ikke hvordan dette angår cun. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vil tro at det som angår cun er å få tilbakemeldinger. Når jeg skrev det om svart/hvitt mente jeg at mange bruker svart/hvitt for å dekke over mangler (som beskrevet av både deg og meg) i stedet for å fullt ut utnytte de mulighetene en s/h-film kan gi om man gir seg hen til sjangeren. Tenk feks film noir. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Men ja, var det bare bruken av stemmen som voiceover du hata, eller var det stemmen generelt? Fordi den skal som sagt benyttes i store deler av filmen (ikke som voiceover, da) Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er synd vis stemmen din skal ødelegge hele filmen cun, men jeg betviler at folk flest er så kritiske. Det spørs også hvilket forhold de generelt har til menneskestemmer Men til nå ser det ut som det er det eneste folk har imot prosjektet og filmatiseringen. Dette er også et problem folk flest bør skjønne at du ikke kan gjøre noe med, analogt. Rent personlig synes jeg det er en bitteliten gledesdreper, i forhold til og hatt en tøff whiskey stemme - men etter og ha sett filmen kanskje den bare gjør det hele bedre i forhold til karakteren? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg syns det er en latterlig ting å kritisere en film for, spesielt en nullbudsjettsproduksjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er jo ikke et problem å redigere stemmen litt i et lydprogram. Skal lite til for å røffe til stemme litt, noe a là Marv i Sin City. Jeg ville definitivt vurdert det, hvis utenforstående reagerer på stemmen. Den utgjør tross alt en stor del av filmen. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er jo ikke et problem å redigere stemmen litt i et lydprogram. Skal lite til for å røffe til stemme litt, noe a là Marv i Sin City. Jeg ville definitivt vurdert det, hvis utenforstående reagerer på stemmen. Den utgjør tross alt en stor del av filmen. 7029209[/snapback] Second that. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 personlig mener ajeg at en film skal lages på filmskapers premisser og ikke uteforståendes. Hva så om stemmen ikke er slik noen skulle ønske. Det er da hans stemme! Om noen ikke liker den får de være deres eget problem. Lar man en filmopplevelse ødelegges fordi man ikke liker en stemme er det vel ens egen feil. Gå for din egen stemme du Cun! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Om noen ikke liker den får de være deres eget problem. 7029300[/snapback] Vel, egentlig er det filmskapers problem. Det er greit at han ønsker å lage filmen på egne premisser, men ønsker han å optimalisere opplevelsen for målgruppen, er det ikke til å stikke under en stol at å høre på "second opinions" kan være lurt. Det er en grunn til at samtlige større produksjoner testes foran et publikum, før de slippes. Det er for å rette opp eventuelle ting som ikke faller i smak. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er et stort problem å redigere stemmen min. Først må jeg i så fall samle alle lydelementene i en scene hvor stemmen min er med. Dette må gjøres i over 50 scener. Så må jeg eksportere dette og gjøre om til wav i et annet program. I et tredje program må jeg så redigere stemmen så enkelte andre mennesker blir fornøyde. Etter det må jeg sette audioen inn i scenene igjen, et lite puslespill i seg selv. Uansett hvilken metode hadde dette kommet til å ta ekstrem lang tid. Jeg syns forøvrig stemmen min er helt ok til formålet, så jeg blåser i hva andre måtte mene om den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva med å dubbe? Det er ingen hemmelighet at i Hollywood dubbes rundt 80% av alt lydmateriale i filmer. Edit: Jeg har forresten ingenting i mot stemmen. Diskuterer mer generelt jeg nå. Si i fra om det blir for OT. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Jeg har ikke noe imot at det diskuteres om generell filmproduksjon her. Er faktisk lærerikt for meg (og for andre, forhåpentligvis). Jeg velger å la være å dubbe ettersom folk bare har sett teasertraileren hvor stemmen min er med som voiceover. Muligens det bare er at jeg ikke passer til å være ikke-diegetisk forteller. Får se hva dommen blir på det endelige resultatet. Endret 8. oktober 2006 av cun Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg skal tro det går bra. Synes stemmen og utseendet ditt (utifra det jeg har sett og hørt i traileren og teaseren) passer bra til karakteren, for meg er han ikke en sånn hel-skummel type som juler opp alle som står foran han, han er mer en forretningsmann med et temperament som tar lite hensyn til regler. Whiskey-stemme osv. hadde ikke passet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Den abstrakte "Chris Cunningham" lignende suffer-scenen i slutten av traileren likte jeg best. Mer abstrakt lidelse og jævelskap av den type filming hadde gjort seg. Mindre konkrete og grafisk klare bilder. Musikken som var lagt til var midt i blinken. Ikke vær redd for å legge til noe rå metal oppå det hele heller. Endret 11. oktober 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Synes du skal bruke DJ Stalin som soundtrack. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Synes du skal bruke DJ Stalin som soundtrack. 7050902[/snapback] Dvs. Vegard og Unge Thendrup? Håper du visste det... Lenke til kommentar
Thend Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) edit: dvs. Mr. Ichkitdze Endret 11. oktober 2006 av unge thendrup Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 ØYH! Jeg er ikke DJ Stalin Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 ØYH! Jeg er ikke DJ Stalin 7051497[/snapback] så absolutt ikke! Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 edit: dvs. Mr. Ichkitdze 7051489[/snapback] Jada! Legg skylden på meg! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå