Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!


Cuneax

Anbefalte innlegg

Hva skal man si? Det er jo helt umulig å ikke la seg imponere av dette. Manuset er velskrevet og arbeidet ser ut til å være nøye planlagt. Jeg må si jeg liker at du holder alt nede på et enkelt nivå, og ikke tar helt av på det teknologien kan tilby. De som tar teknologi med fatning er de som lykkes, og jeg er sikker på at vi har med en fremtidig proffesjonell skuespiller/filmregisør å gjøre her.

 

Traileren din var spennende og annerledes, men også riktig lagd. Kan kanskje trekke litt for at den ikke er så forklarende, men de herlige bildene og den mystiske stemningen vekker mersmak og sterk lyst til å se filmen.

 

Den ene scenen du har lagt ved var meget bra. Den får seeren til å tenke "Hva er det han skal, hvorfor er han så stille, hva har skjedd, hva gjemmer seg bak den stive masken og det dypt tenkende ansiket?". Avslutningen var av det overraskende og uforutsigbare slaget, og jeg lurer selvsagt på hva som var, hvis det var en, forløperen til denne scenen. Holder resten av filmen samme kvalitet, vil den score høyt hos de fleste.

 

Vignetten fant jeg noe forstyrrende, men det er vel også meningen. Alle gode filmer har et helt eget kjennetegn på vignetten, og det er filmens lille nisje. På 60-tallet, da utviklingen innen film var kommet på langt nær så lang som nå, visste de også å holde detaljene på enkelt nivå, og ikke la seg overdrive med tilgjengelige effekter. The Good, the Bad and the Ugly sin vignett er et godt eksempel. Slike filmer satte standarden for hvordan det skulle gjøres i all fremtid. Poenget mitt er at jeg synes vignetten var for overdrevet på det bildelige, men på det musikalske nivået var det meget bra. Gleder meg til å se hele filmen din. :)

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for meget god tilbakemelding, neitakk! Har vært mye interessant lesestoff å hente der.

 

Jeg har vel aldri lagd en film som denne før. Har jo lagd en 1,5 timer lang spillefilm før (kompilasjonen 2 timer), men den var helt annerledes. Emesis har mindre vold og er mer psykologisk enn den forrige noensinne var.

 

Til fredag skal min venn Smoke komme innom og vi skal diskutere filmmusikken. I mellomtiden skal jeg planlegge litt mer og skrive hvor jeg ønsker å ha visse stemninger osv. Jeg har sagt at filmen kan være ferdig til slutten av oktober, men for å være ærlig er jeg helt blank når det gjelder hvor lang tid produksjonen av filmmusikken kommer til å ta.

Endret av cun
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bra manus da, virket gjennomtenkt. Minnet meg mye om Mulholland Drive, i og med at jeg skjønte mindre og mindre av hva som skjedde etterhvert som det gikk mot slutten.

7003278[/snapback]

 

Mullholland Dr. er vel omvendt.

Lenke til kommentar
Bra manus da, virket gjennomtenkt. Minnet meg mye om Mulholland Drive, i og med at jeg skjønte mindre og mindre av hva som skjedde etterhvert som det gikk mot slutten.

7003278[/snapback]

 

Mullholland Dr. er vel omvendt.

7007856[/snapback]

 

Tja, ikke helt enig der. Selvsagt, alle filmer skal jo være slik at du skjønner mer på slutten, men Mulholland Drive starter jo som en "vanlig" film, men etter hvert blir den jo bare mer og mer abstrakt, når de bytter roller og what-not. :)

Lenke til kommentar

+: Har sett klippene som er lagt ut i første post nå, og det første som slår meg er at det tekniske er helt kurant, fengende klipping (traileren er nesten veldig bra), heldig musikkvalg.

 

- : Voice-over er katastrofalt dårlig, klærne er håpløse, altfor lang og intetsigende mørk scene, hvor du har lagt altfor mye vekt på det du sikkert mener er talende/forklarende elementer i lys/skygge, mimikk, kameravinkler, "hovedpersons persepsjon" etc. (fra scene-klippet) Langdrygt og en smule pretensiøst.

 

Tror du kunne hatt god nytte av en smule nazi-virksomhet i klippet, samt at du bør finne en kompis med god stemme til å gjøre voice-overen.

 

Svart-hvitt er forøvrig ofte brukt av amatører til å forsøke å tilføre film en annen og presumptivt bedre dimensjon (som den som oftest ikke innehar i utgangspunktet), og bør brukes med kløkt.

Lenke til kommentar

Da råder jeg deg til å ikke se filmen, hvis voiceoveren var katastrofalt dårlig. Den stemmen går gjennom over 95% av filmens scener. Ja, jeg tror jeg hyrer inn en kar til å dubbe over stemmen min i hele filmen :thumbup: I tillegg skal jeg bruke rotoskopmetode for å legge på nye, fancye klær på rollefigurene. Svart/hvitt brukes fordi det ser helt jævlig ut med farger med det drittkameraet.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne hvorfor så mange klager på Vegard sin stemme? (Hei, jeg gjorde det engang selv, men har vent meg til den). Man får ha den stemmen man har. I virkeligheten kan den største og sterkeste bøllen ha den verste pipestemmen man har hørt. Hvorfor kan ikke da cun sin karakter ha det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Svart-hvitt er forøvrig ofte brukt av amatører til å forsøke å tilføre film en annen og presumptivt bedre dimensjon (som den som oftest ikke innehar i utgangspunktet), og bør brukes med kløkt.

7023835[/snapback]

 

Nja. Svart/hvitt brukes ofte av amatører simpelthen fordi det er vanskelig å nå optimal fargegjengivelse med lavbudsjettskameraer - DV-opptak generelt. Tarantino planla tross alt å skyte Reservoir Dogs i svart/hvitt helt til budsjettet hans steg med en del millioner. Å unngå farger på no-budget/low-budget filmer er ofte den beste løsninger mtp lys og andre faktorer, så det argumentet er tynnere enn teip.

Lenke til kommentar
Svart-hvitt er forøvrig ofte brukt av amatører til å forsøke å tilføre film en annen og presumptivt bedre dimensjon (som den som oftest ikke innehar i utgangspunktet), og bør brukes med kløkt.

7023835[/snapback]

 

Nja. Svart/hvitt brukes ofte av amatører simpelthen fordi det er vanskelig å nå optimal fargegjengivelse med lavbudsjettskameraer - DV-opptak generelt. Tarantino planla tross alt å skyte Reservoir Dogs i svart/hvitt helt til budsjettet hans steg med en del millioner. Å unngå farger på no-budget/low-budget filmer er ofte den beste løsninger mtp lys og andre faktorer, så det argumentet er tynnere enn teip.

7024120[/snapback]

 

Javel. Kan ikke helt se hvor svaret ditt argumenterer mot mitt innlegg, men. Du sier praktisk talt akkurat det samme som meg, bare i mer detaljerte vendinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...