Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!

Cuneax

Anbefalte innlegg

Hmm, ser ut som ubegrenset.com er nede igjen... Får vente og se.

EDIT:

Verten har ikke vært å få tak i i det siste, så man må bare avvente situasjonen. Vurderer sterkt å skaffe meg kommersiell serverplass selv. Noen som har noen anbefalinger?

Endret av cun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, takk!

Tenkte jeg bare skulle slenge med noen printscreens fra redigeringsprosessen:

Mappa med videoen overført fra kameraet (tar en del plass):

Mappa med scenene:

Standard redigering:

Litt flere lydoverganger:

Innimellom må jeg redigere spesielle lyder:

Her legger jeg til en ekkoeffekt:

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått en endelig bekreftelse av Kristoffer Rygg fra Ulver om at jeg får bruke musikken deres i filmen min!

Min opprinnelige e-post:

Hei

Vi har korrespondert før og da ble det klart at jeg godt kunne bruke musikken deres i vignetten til filmen min. Grunnen til at jeg spør nok en gang er av respekt for Ulver og for en 100% avklaring i saken.

Jeg har lyst til å bruke Lost in Moments, The Future Sound of Music og den første instrumentale låta fra Themes from William Blake's The Marriage of Heaven and Hell (kjent som Intro eller Interlude, hva kaller dere denne låta selv?) i filmen min, Emesis, som ikke skal gis ut kommersielt, kun med artistisk formål. Jeg tror denne eksponeringen av Ulver vil kunne bidra til at flere oppdager dere.

Håper på positiv tilbakemelding, og på forhånd takk!

Svaret:

nn,

go ahead.

:-)

Kristoffer / Ulver

Finklippinga er ferdig, så det gjenstår å lappe sammen filmen, småjustere audio/foley og lage filmmusikk (ved siden av Ulvers fantastiske musikk).

:)

Endret av 90101-5l-l
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er Studio 9 stabilt nok eller må du mellomlagre i det uendelige, før programmet låser seg? Jeg jobber for fort til å kunne bruke versjon 8 og 9 og til dels 10. Har du planer om å kjøre den gjennom After Effects etterpå, eller?

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre. Da vi prøvde å rendre den forrige spillefilmen jeg var med på å lage, klikka programmet noen timer ute i prosessen. Løsningen da var å dele filmen i tre og rendre hver enkelt del, før vi igjen satte de reine video/audio-filene sammen (i det samme programmet). Tungvint, men det er det eneste jeg kan/har giddi å lære meg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det var slik jeg måtte eksportere den til nå lengste filmen jeg har laget også. Var bare på 40 minutt, men jeg måtte slå sammen mest mulig klipp og fordele den ut på flere prosjekter.

Lenke til kommentar

Dette problemet har jeg også hatt på gamle prosjekter. Studio programmet klikker uansett om det er 9 eller 10. Husker jeg ble veldig frustrert en gang da jeg ikke hadde lagret på en god stund, programmet klikket, og jeg måtte gjøre opp mange timers arbeid igjen. Programmet funket helt greit utover det dog.

Heldigvis er slike problemer historie siden jeg har gått over til Adobe Premiere Pro, tror det bare har klikket en gang. Og har vel lagd 4-5 filmer med det. Synes det også er overlegent studio når det kommer til å gjøre de nøyaktige finjusteringene. Det skal også nevnes at dette programmet er rettet mot et helt annen segment av markedet, i motsetning til Studio som er helt og holdent amatør-hjemmebruker.

Jeg må si jeg er litt overrasket over at cun bruker Studio, mht. den tilsynelatende veldig gode kvaliteten på alt annet under denne prudoksjonen. Kan det være en ulempe? Uansett er det for sent å gjøre noe med nå, men til senere prosjekter anbefaler jeg deg å bruke løsninger fra Adobe eller kanskje Avid. Mye mer stabilt, bedre verktøy å jobbe med samt flere valgmuligheter!

Lenke til kommentar

Filmen lappes sammen i disse dager. Scene 52-36 er lappet sammen hittil (det går baklengs, av praktiske årsaker). Har begynt å lage en oversikt over hvor vi skal lage musikk. Å lage filmmusikk kommer til å ta tid, så mulig filmen blir klar først i slutten av oktober. Den skal gis ut over nett, men det tar vi når tida er inne.

Grunnen til at jeg bruker Pinnacle Studio 9 er fordi det har et enkelt brukergrensesnitt, men det er veldig ustabilt og tregt. Husker jeg prøvde Premiere en gang, men PCen min var for dårlig (krevde DualCore eller noe sånt). Jeg valgte å ikke sette meg inn i et nytt redigeringsprogram for denne langfilmen. Jeg kommer antakelig til å gjøre det i en kortfilm en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Ja, jeg må oppgradere med et eller annet. Emesis blir den siste filmen jeg lager med Pinnacle Studio (det sier jeg forøvrig om hver film jeg lager :p)

Sammenlappingen er ferdig og jeg kan få et mye mer nøyaktig estimat av hvor lang filmen kommer til å bli i ferdig versjon:

Uten rulletekst varer filmen i over 74 minutter.

Videre framover skal jeg kikke gjennom de tre delene (som er på ca 24-25 minutter hver) for å finne feil og planlegge hvor jeg vil ha filmmusikk. Så er det bare å komponere og lage musikken, noe som er kjempelett! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...