Gå til innhold

PC til tung Photoshop/Designbruk


Anbefalte innlegg

Holder på å pusle sammen deleliste til workstation som skal brukes til relativt tungt arbeid i Photoshop parallelt med Dreamweaver, flere browsere og i tillegg standardting som IM, Epost osv

 

Derfor har jeg valgt å gå for et dualcoreoppsett.

Se delene jeg har valgt her: http://zpoon.net/pc/

 

Er det noe dere mener bør skiftes ut i denne listen? Budsjett er 18000, så ikke så mye spillerom igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er noe jeg kan si, ja...

 

...og det er at du burde ta et annet hovedkort...

 

ikke pga software/specs (MSI er som regel kvalitet), nei, men pga vifta, for den bråker så altfor mye! da er det ikke vits med den strømforsyninga som du har valgt ut, da den bråker så minimalt

men, det er jo fint at det går an å kjøpe kjøleribbe (mener jeg å huske) til veldig mange hovedkort, da, slik at man evt. kan bytte ut vifta med en lydløs metallribbe...var en nyhet om det for ikke så altfor lenge siden, mener jeg...

 

og da du skal bruke den til jevnlig tunge operasjoner, burde du kanskje anvende en zalman-kjøler for cpu, da boxed ikke er totalt lydløs den heller, selv om den overhodet ikke kan sammenlignes med hovedkort-viften...

 

alternativt kan du gå for et vannkjølingsopplegg, da får du alt så støyfritt som det nesten er overhodet mulig

 

så det eneste som er galt med hk'et er vifta...ellers er det et utrolig bra valg

Lenke til kommentar

Lyd er også en grunn til valget av skjermkort nå vi er inne på det temaet, da det har passiv kjøling. Har du noen forslag til mer stillegående HK da? Å bytte vifta med ribbe er absolutt et alternativ, samt at jeg sannsynligvis kommer til å støydempe kabinettet.

 

Noen som har erfaring med lydnivået på HD modellen? (Samsung SpinPoint T133 300Gb)

Endret av DJtm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...