StarGazer Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei. Har et A7N8X-E Deluxe hovedkort med en SATA harddisk. Ser at komplett har en grei disk på tilbud, men det står SATA II (2) . Vil jeg kunne fremdeles bruke denne disken på mitt hovedkort? Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Fikk min idag, men får den ikke til å virke... Se mitt emne på forumet... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 JA den vil fungere, sitter med sånn på HK mitt uten s-ata2 nå, er bare til å sette jumper på rett plass... Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Ok, har satt min til ::;: der ; er jumperen, den lille knotten, nest til høyre, men virker fortsatt ikke da... Bedre å forklare slik, sett fra siden ---------------------------------------- |power|satainng.| | ::0: | | ---------------------------^---------- ..................................^ ...........................Jumperen Har gjort det slik, som det står forklart... Endret 18. januar 2006 av jogil Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Bare for å rydde opp i en ting her. Det er ingenting som heter SATA II (eller SATA2 for den sakensskyld). Det finnes bare SATA med støtte for forskjellige ting og hastigheter. Alt er kompatibelt med hverandre, men for å utnytte ting må både disk og kontroller ha støtte for det. Les mer her og her. Endret 19. januar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå