Gå til innhold

Asus A7v333 m/xp1800+ og temp problemer, høres kjent ut?

Soulfree

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en Athlon xp1800 på et ASUS a7v333 HK, med en glacialtech prosessorkjøling som er godkjent opp til xp2100+. Akkurat nå så kjører jeg med åpen kasse siden jeg har hatt temperaturer på 80 - 90 Cº problemet er at med åpen kasse så har jeg idle temp på 60 Cº og bare med litt aktivitet så øker denne raskt til 70 Cº..... Jeg har kikka litt rundt på forumet og har sett at mange har hatt temp problemer med a7v333 HK, og jeg har sett forslag fra at 300W strømforsyning ikke er nok og at dette kan skape høye temps. til at asusprobe og biosen trengs å oppdateres/flashes......

Jeg har valgt å sette inn tre kabinett vifter, en 120mm og to 80mm for å forhåpentligvis få litt luft bevegelse inne i kabinettet slik at tempen går ned, men jeg lurer på om det evt. er andre konkrete ting som jeg kan gjøre i forhold til prosessoren for å senke tempen. eller evt. om dette kan være en feil på prosessoren...... så er det noen som har noen innspill/forslag?

-Soulfree-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror 300w skal holde. Kjører selv A7V333 hk'et med overklokka XP2000 litt disker og pci kort og 2 kabinettvifter. Ikke noe problem med strøm. Ligger på rundt 67grader med litt belastning, regner med å få dette litt ned når jeg bytter ut orginal pad med artic silver pasta.

Vet ikke hva som gjør at du har så høy cpu-temp, men du får prøve å ta av termalpad/pasta, rense, og legge på nye pasta mellom cpu og vifte.

Håper dette var til litt hjelp...

Knut

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt i høyeste laget ja! Har selv ganske identisk pc.

Har en idle temp på 60gr, max load 70-72.Smurte på et tynt lag med artic silver uten at jeg merket noe av betydning. Komplett testet cpu og kjøler mens jeg ventet, de fikk 45gr ved maks load. asus kortet oppgir mye høyere verdier enn andre kort!

Sjekk temp forskjell på hovedkort og cpu ved oppstart av kald maskin. Trekk fra differanse i temp.Til meg skilte det 13grader, dvs max load 70gr er lik 57gr. Arrester meg om jeg tenker helt feil her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...