Suncurtain Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Har tenkt prøve overklokking (for første gang) av min "pride" AMD Athlon64 3200+ Tenkte da å klokke den så den blir helt lik Athlon64 3500+, så vidt jeg vet er forskjellen mellom disse at 3500+ har 2,2 Ghz og 3200+ har 2,0 Ghz. Er det andre forskjeller? Hvordan skal jeg så gå fram for dette, og går det bra med stock-cpuvifta? Er det andre ting jeg må overklokke samtidig? Hvilke program kan jeg bruke for å belaste og teste cpu etterpå for å sjekke om den funker bra? Er helt grønn på overklokking, så håper på enkle, forståelige svar Har AMD Athlon64 3200+ boxed ASUS A8N-VM CSM hovedkort OCZ 2*512 dual-channel platinum ddr3200 2-3-2-5 mvh Sun Endret 19. januar 2006 av Suncurtain Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Veldig mange svar! Har prøvd å stille det tallet som ganges med multiplier fra 200 til 207 nå, prøvde først 210, men da kom det feil etter noen minutter i prime95, driver å tester nå. Uansett er vel også 220 veldig lite? Det er nok ikke kjøleren som er problemet, for den holder seg på 45 grader selv etter mange timer. Er det ikke vanlig å få til minst 2,4 GHz? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=143800 Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Hmm, men hvordan øker jeg vcore -og hvor mange volt tåler cpu? Jeg vet heller ikke hvordan jeg låser den pci-greia, eller hvordan jeg låser opp flere multipliers. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du overklokker i BIOS? Vcore og PCI-hastighet settes vanligvis på samme skjermbilde som CPU-hastighet. Hvor mange volt den tåler er noe folk kan krangle om i ukesvis, men om ikke prosessoren blir for varm (under 50 grader) skader det neppe så veldig mye med 1,5 - 1,55v. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Da er det sikkert hovedkortet som ikke er noe særlig å klokke med, for det er bare cpuhastighet som kan stilles, kanskje det hjelper med ny oppdatering av bios? Jeg har på manuell, andre alternativer er standard og auto, auto stod på fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå