Vrimmel Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Jeg planlegger å kjøpe en ny skjerm og har egentlig aldri hatt noe særlig bra skjerm før. Jeg tenkte å bruke mellom 5000 og 7000 kroner på den, men prøv å holde det nede ved 5000-kronersgrensa. Kun hvis det er noe must-kjøp, er det aktuelt. Bruken kommer til å bli veldig allsidig. Jeg pleier å tegne en del i photoshop og painter, så god fargegjengivelse er viktig. Den vil også bli brukt til å se film, og spille spill. Merk at jeg er ingen proffspiller, så det lille ekstra er ikke nødvendig, men jeg sier ikke nei. Siden dt stod i retningslinjene at man bør oppgi skjermkort, så ar jeg msi nvidia nx 7800gtx. Jeg er ikke helt sikker på om widescreen eller 4:3 er best. Så noen tips om fordeler og ulemper mottas gjerne. Endret 18. januar 2006 av Vrimmel Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Da har jeg bare en ting å si: 20" Widescreen!! Dell 2005FPW eller en annen. Sjekk på prisguiden om du finner 20" widescreen. Har selv hadt Dell 2005fpw litt over 2mnd nå og går ALDRI tilbake til en 4:3 skjerm igjen!! Der er vel også noen som selger 19" widescreen nå. Supert med høy oppløsning og Widescreen! Mye plass på skjermens skrivebord og helt super til film og spill!! Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Dell synes jeg også er super pga alle tilkoblingsmulighetene den har. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Fikk i forrige uke samme skjermen som krbalto, dell 2005FPW! Er meget fornøyd, bruker den selv til 3dmax, photoshop og litt spilling. Anbefaler deg å kjøpe en widescreen. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 LaCie 120 Photovision er en veldig god skjerm med meget god fargegjengivelse. Men den er 4:3. De fleste flimer er vel etterhvert widescreen, og flere og flere spill har også widescreen. Du må nesten vurdere selv hva du bruker skjermen mest til og handle ut fra det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå