Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia 6280 har et mye bedre og mer brukervennlig grensesnitt. Selv om mobilen ikke er i butikken enda kan jeg vedde mye på det. 6280 støtter sd-mini, som er billigere og finnes i større kapasitet enn D600.

D600 mangler både EDGE og UMTS. 6280 har begge deler.

D600 har mange små irritasjonsmomenter, som ikke ringing og vibrering samtidig, osv..

Attpåtil koster D600 en del mer.

Need I say more?

Lenke til kommentar
Både yatack.no og mpx.no har D600E inne. Fikk mitt eksemplar i dag, og er strålende fornøyd så langt. Eneste trekket, som så mange andre har nevnt, er kameralplasseringa. Ellers så er den god for gull!

5462021[/snapback]

Enig! Men kameraplasseringa er ikke noe bedre på 6280. Så der stiller de to telefonene likt.

Om man ikke elsker å oppbevare telefonen i lomma, sammen med f.eks nøkler, er det likevel muligheter for å ødelegge/ripe opp kameraglasset, få fingermerker på det, eller få en finger i veien når man skal fotografere.

Lenke til kommentar
Siden du sammenligner med kvaliteten på 6280, da har du prøvd begge mobilene? Du skrev bare at du har prøvd D600.

Har selfølgelig bare vært og sett på 6270 og ikke

6280. men jeg går ut i fra at disse telefonene, er rimelig like når det gjelder kvalitet og byggekvalitet. Hvis Nokia først har problemer med slark i 6270 tviler jeg på at de har fått gjort noe med det til 6280 kommer.

Heller vel egentlig litt over mot d600 nå. Det eneste som holder meg tilbake er et noe irriterende menysystem (mye farger og lyder). Og alle disse småfeilene dere påpeker. Noen som vet om disse småfeilene (stor bokstav etter punktum, vibrering og ringing samtidig) Er veldig irriterende i den hverdagslige mobilbruken. legger man godt merke til det?

Lenke til kommentar
Siden du sammenligner med kvaliteten på 6280, da har du prøvd begge mobilene? Du skrev bare at du har prøvd D600.

Har selfølgelig bare vært og sett på 6270 og ikke

6280. men jeg går ut i fra at disse telefonene, er rimelig like når det gjelder kvalitet og byggekvalitet. Hvis Nokia først har problemer med slark i 6270 tviler jeg på at de har fått gjort noe med det til 6280 kommer.

Heller vel egentlig litt over mot d600 nå. Det eneste som holder meg tilbake er et noe irriterende menysystem (mye farger og lyder). Og alle disse småfeilene dere påpeker. Noen som vet om disse småfeilene (stor bokstav etter punktum, vibrering og ringing samtidig) Er veldig irriterende i den hverdagslige mobilbruken. legger man godt merke til det?

5502863[/snapback]

Det kommer jo an på hvor mye man SMSer. Det at den ikke kan ringe og vibrere samtidig er det en del som ønsker. Men dette problemet kan unngås ved å velge ringetoner med vibrering.

Jeg synes mye er bra med Samsung, men det som får meg til å holde meg unna dem, i den grad jeg klarer det, er de mangelfulle synkemulighetene og ditto PC-programvare. Selv om dette er forbedret det siste året, er det fremdeles ikke godt nok. Det samme kan sies om selve kalenderfunksjonen, som har meget begrenset plass til emne, selv om man kan legge inn mer beskrivelse som et notat. Adresseboken er til å le av, for den tar nemlig ikke postadresser. Mulighetene til å endre skjermens utseende (fargetema) er svært redusert. Det finnes fire innbygde tema, og vær så god, bruk dem. Flere får du ikke! La meg også tilføye WAP-leseren, som ikke er det helt store. Blant annet kan man ikke velge bort billedvisning, og dermed spare penger på nedlasting. Men dersom man installerer Opera Mini er det problemet løst, såfremt man kan installere Opera Mini på Samsung. Samsung er litt sær på Java også. Og IR-port... Og... ja, det får holde.

Men for mange er Samsungs funksjoner tilstrekkelige. Dessuten er telefonene av høy kvalitet, og designet er ofte svært bra.

*** Lagt til:

Med en SE W800i og en Nokia 6270 på verksted begynner suget å bygge seg opp alvorlig, så kanskje jeg går for en ny mobil. Kanskje en Qtek eller kanskje en Samsung? Klarer nok å overleve med en Samsung, selv om de er sære på enkelte områder.

E730 har jeg hatt, og den var helt OK. Den hadde radio også, men jeg syntes den skurret noe inni H. Har hatt radio på flere mobiler av flere merker, og E730s radio var den kleineste.

E760 er driit-stilig, men altfor dyr i forhold til funksjoner.

D600 er også dyr, men bra utstyrt.

Og X700 er vel ikke i butikkene før godt uti februar?

Mobilen må ha god antennefølsomhet, noe W800i og N 6270 virkelig har. Akkurat dette punktet burde vært vurdert bedre i tester. Amobil pleier å gjøre det, men glemmer det av og til.

*** Lagt til:

Abstinensene blir bare verre og verre...

Må ha en skikkelig mobb - i dag!!

[Kjøre ut... myse litt rundt i butikker... kjøpe...]

Ja, da er jeg eier av en Samsung D600E.

Så får vi se

Hva det blir te'

Har såvidt satt den til lading etter å ha gjort klokke-, dato- og lydinnstillinger. Den virker svært rask og grei å betjene.

Ser jo ikke akkurat stygg ut heller.

Vet hva jeg forsaker ved å velge Samsung, men det er jo mye bra også!

Hadde valget mellom E760 og D600E. Men som jeg tidligere har skrevet, får man mye mer for pengene med D600. Fornuften seiret. Den var faktisk billigere enn E760 også.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Dessverre er (og nå er vi tilbake til Samsungs særheter) er overføringshastigheten på filer dårlig.

Når man bruker USB-kabel, støttes kun USB 1.0, og dermed er overføring av store filer som mp3 tidkrevende. Her ligger Nokia og SE lysår foran mht. hastighet.

Heldigvis skal jeg ikke bruke D600E som mp3-spiller. Men om jeg noen gang gjør det, skal jeg skaffe meg et minnekort og overføre musikken i en minnekortleser.

Lenke til kommentar
Kjøp deg Nokia 6280!  :thumbup:   :D

Har D600 og hadde eg visst om 6280 da hadde eg kjøpt den garantert!  :cry:

5511964[/snapback]

Du får selge D600'n da når 6280 kommer. Den bør ikke være vanskelig å få solgt.

Det er kanskje spesielt når det kommer til filbehandlig overfor PC at Nokia overgår Samsung, men jeg må si PC Studio 3.0 er et absolutt brukbart alternativ. Endelig!

Men begrensingene ligger i en viss grad i det innebyggede minnet på Samsung, og jeg håper ikke lagring til minnekortet er like rigid. Dersom jeg bestemmer meg for å beholde D600E en stund, skal jeg ha meg minnekort til den. Lagring til minnekort med minnekortleser kan jo skje via Windows' filbehandler, og man er ikke avhengig av PC Studio eller telefonens OS. Men hvordan det hele blir når minnekortet brukes av telefonen, vet jeg ikke.

PC Studio setter bl.a annet begrensninger for hvor stor billedoppløsningen er i overførte filer til telefonen. Om man overfører større billedfiler til mobilen via minnekortleser, blir det spennede å se om telefonens OS godtar disse.

Med Noka eller SE er ikke dette noe å lure på. Det går helt fint.

Forresten, er det noen som har fått til Opera Mini på D600?

Jeg har prøvd flere ganger, men den starter liksom ikke skikkelig opp.

Har lastet ned Norsk Tippings javaprogram, og det ser ut til å fungere fint.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...