Gå til innhold

Hvor kan man kjøpe Audio CDRW?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker du på noe sånt?

I følge Gogole så finnes det en rekke utenlandske butikker som har.

5461358[/snapback]

Sannelig om jeg veit... Overskrift, bilde og produktinfo stemmer jo ikke overens...

Ifølge overskriften er dette 80 min audio CDR - altså ikke Rewriteable. Bildet derimot viser at dette er rewriteable plater, men om det faktisk er audio cder er usikkert. Ifølge produktinfo er dette 74 min rewriteable plater (CDRW), men heller ikke her står det oppgitt om det er audio-cder... Dessuten er de ikke tilgjengelig på lager for øyeblikket heller. Får vel kanskje bestille det fra utenlandske webshops, men hvis det er noen som vet om noen i Norge som har det, ville jeg foretrukket det...

Lenke til kommentar

Du trenger ikke spesifiserte audio-cd'er for å kunne brenne ut musikk (selv med god kvalitet). Sørg bare for å kjøpe plater med god kvalitet (f.eks. verbatim). Har du dyrt hifi-utstyr som kan slite med å spille av brente plater bør du sjekke brenneren din. Plextor er et stikkord her.

Lenke til kommentar
Hæ? Kan du fortelle meg forskjellen på en "Audio-CDRW", og rn vanlig en??

5463233[/snapback]

En CD-R(W) Audio er beregnet for CD-spillere med opptaksmulighet.

Du trenger ikke spesifiserte audio-cd'er for å kunne brenne ut musikk (selv med god kvalitet). Sørg bare for å kjøpe plater med god kvalitet (f.eks. verbatim). Har du dyrt hifi-utstyr som kan slite med å spille av brente plater bør du sjekke brenneren din. Plextor er et stikkord her.

5463303[/snapback]

Jeg er klar over det, og jeg benytter også Verbatim plater ofte til å brenne musikk via PC'n, men som sagt over har jeg også behov for å kunne spille inn musikk via min stasjonære CDspiller som har opptaksmulighet. Disse cd-recorderne godtar IKKE vanlige CDR eller CDRW plater.

For noen år tilbake - før det var en selvfølge med CD-brenner i PC'n - var det mulig å få kjøpt slike CD-spillere med opptaksmulighet. Tok selvsagt aldri helt av, og i dag er det vel ikke mulig til å få kjøpe sånne lenger. Det er fortsatt mulig å få kjøpt Audio CD-R enkelte plasser, men jeg antar det bare er et tidsspørsmål før også disse forsvinner helt fra markedet. Skulle derfor gjerne ha skaffet meg noen Audio CD-RW slik at jeg ikke blir helt opprådd med det aller første.

For meg er det viktig å ha begge deler, da CD-brenneren på PC'n ikke kan brukes til alle mine formål. Jeg bruker den blant annet til å ta opp lyden til lokale band, og den blir også brukt til å ta opp div. taler i forskjellige sammenhenger. Da er den koblet direkte til lydanlegget. Alternativet er å bruke Minidisc, men siden det hovedsaklig er andre enn meg som skal ha opptakene, er det enkleste å få det direkte på CD siden de færreste har Minidisc-spillere...

Lenke til kommentar

Jeg har kikket litt etter sånne Audio CDRW plater i utenlandske nettbutikker nå, men jeg synes ikke det var så lett å finne noen der heller jeg... Riktignok fant jeg noen som hadde det, men de fleste av disse leverte kun innenfor USA. :( Da jeg endelig kom over noen som kunne levere i Europa, kunne de for sikkerhets skyld ikke levere til Norge!! (Men til Sverige kunne de levere...) Argh...!

Jeg skal nok lete litt til, men jeg er for så vidt åpen for å prøve andre metoder også, dersom noen har gode forslag. Jeg har en liten bærbar minidisc opptager som fint kan brukes til å ta opp lyd, men hvordan kan jeg få overført dette til CD-plater på en enkel måte? Det er viktig at jeg kan få delt opptaket opp i flere spor uten pause imellom, og det må ikke høres noen "klikk" eller andre ulyder i disse overgangene... Og lydkvaliteten ellers må selvsagt ikke bli forringet på andre måter heller...

Hva slags program og utstyr trenger jeg for å få dette til? Noen som har forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...