Gå til innhold

Kan jeg bruke 20pin på 24pin hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er som sagt totalt unødvendig med overgang dersom du bruker 20 pin psu og 24 pin hk. det har ingenting å si for stabilitet og effekt

(er mulig det har noe å si dersom det er en 20 pin psu med 2x +12v linjer, men de finnes det veldig få av.)

eneste du oppnår er å få en stor stygg kabelklump.

Lenke til kommentar
Evt du kan slipe/file 20 og 4 pins kontaktene og sette dem på siden av hverandre;)

5462161[/snapback]

uhm...hvis jeg forsto deg rett nå, så mente du at han skulle ta den 4 pin "P4" kontakten å plugge i de siste fire hulla på ATX kontakten?

dersom det er det du mente, så vil jeg bare si at det er ikke akkurat så veldig glupt å gjøre, med tanke på at den P4 kontakten har en egen plass på hk som den skal stå i, og det er veldig mye mer viktig at den er kobla til, enn at ATX har 4 extra pinner.

for å gjøre det enkelt: trådstarter kan kjøre med sin 20 pin på hk uten noe som helst overgang. men dersom der skulle vise seg at dette ikke blir helt stabilt, så får han bare investere i en ny psu.

Lenke til kommentar
Du trenger ingen overgang. Du kan bare stappe den nedi, har gjort det på mange maskiner selv, og ingen av dem er ustabile. Den passer kun på "rett" sted pga avrundinger av noen bestemte hjørner på enkelte av pinnene.

Ville bare si at dette funker BRA!!

Takk skal dere ha, 50.- spart.. He he :)

Lenke til kommentar
Evt du kan slipe/file 20 og 4 pins kontaktene og sette dem på siden av hverandre;)

5462161[/snapback]

uhm...hvis jeg forsto deg rett nå, så mente du at han skulle ta den 4 pin "P4" kontakten å plugge i de siste fire hulla på ATX kontakten?

dersom det er det du mente, så vil jeg bare si at det er ikke akkurat så veldig glupt å gjøre, med tanke på at den P4 kontakten har en egen plass på hk som den skal stå i, og det er veldig mye mer viktig at den er kobla til, enn at ATX har 4 extra pinner.

for å gjøre det enkelt: trådstarter kan kjøre med sin 20 pin på hk uten noe som helst overgang. men dersom der skulle vise seg at dette ikke blir helt stabilt, så får han bare investere i en ny psu.

5462683[/snapback]

Vis du har 24pin ATX kontakt, så har du jo ikke noe P4 på kortet! Så vis det er din bergrunnelse for å ikke gjøre det, så mista du nettopp den. 24 pins erstatter jo 20+4 pins.

Lenke til kommentar
det er som sagt totalt unødvendig med overgang dersom du bruker 20 pin psu og 24 pin hk. det har ingenting å si for stabilitet og effekt

(er mulig det har noe å si dersom det er en 20 pin psu med 2x +12v linjer, men de finnes det veldig få av.)

eneste du oppnår er å få en stor stygg kabelklump.

5461725[/snapback]

De finnes! Jeg bygde brukte den gamle PSUen på nytt hovedkort. Det ville ikke starte opp engang. Byttet PSU, null problem!

Lenke til kommentar
Vis du har 24pin ATX kontakt, så har du jo ikke noe P4 på kortet! Så vis det er din bergrunnelse for å ikke gjøre det, så mista du nettopp den. 24 pins erstatter jo 20+4 pins.

5468632[/snapback]

Dette er helt feil.

P4 kontakt er kun 12V strømforsyning til CPU. Alle HK har vel en slik nå.

Utvidelsen fra 20 til 24 pinner på ATX er 12V, 5V og 3.3V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...