Gå til innhold

HD-dvd til xbox

Anbefalte innlegg

Hei jeg har lest på mange internett sider at xbox360 vil benytte seg av hd-dvd og hvis man kjøpt den når den kom ut så, måtte man ha en ekstern spiller. Jeg lurte på hvor mye denne eksterne spilleren vil koste, eller om de som eier xbox360 vil få den gratis, og om det kommer noen brenner som kan brenne hd-dvd og når de vil begynne og selge hddvder. Jeg har også noen andre spørsmål går det ann og overføre filmer fra en pc med windows med media center, og hvordan gjør man det, og om det kommer noen støtte for divx/xvid, eller om det bare er for WMA formatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer ikke helt tolke den første setningen din så du må ikke bli såret om jeg svarer på noe du ikke spør om...

Det kommer en ekstern HD-DVD spiller til Xbox 360, tviler sterkt på at dette er en brenner (nekter å tro at du virkelig har bruk for det uansett). Prisen på dette produktet er foreløpig ikke opplyst, det er heller ikke lanseringsdatoen.

Tviler STERKT på at noen får noe som helst gratis fra Microsoft også, og skal man dømme etter prisen på 360 tilbehøret som er i salg for øyeblikket, kommer den sikkert til å koste blod, svette og tårer (pluss evt. forskudd på arv).

Du kan streame (spille av video fra pc) på din 360, fremgangsmåten er beskrevet utallige ganger på gamer.no forumet, så bare bruk "søk" funksjonen.

Divx/Xvid støtte kommer nok ikke fra Microsoft.

Lenke til kommentar
Jeg ble ikke såret, det jeg mente var om det kom en hd-dvd brenner som  kan kobles til pcen akkurat som en vanlig dvd brenner..

5461291[/snapback]

Det kommer det garantert, når? Når etterspørselen blir stor nok, og det vil være svindyrt i begynnelsen. Så skal jeg tippe grovt så tror jeg ikke vi ser det før innen 4-5 år for den vanlige mann.

Lenke til kommentar

Regner med HD-DVD enheten blir levert med USB grensesnitt (og derfor kan kobles til en PC)..

Det er også mulig det bare blir en slags "passthrough" enhet som egentlig ikke kommuniserer med Xboxen idet heletatt.. Ikke godt å si før den er blitt skikkelig introdusert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...