Gå til innhold

Er du en nerd?

Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ser på seg selv som nerder fordi de spiller et spill eller to, eller kanskje sitter de mye på IRC. De er ikke det jeg ville kalle nerder, på ingen måte.

Og så har vi de som er interessert i data, interessen er på et rimelig høyt plan, men kunnskapene er vel ikke på et så høyt plan. Skulle jeg plassere meg selv noe sted, måtte det blitt her, men som sagt tidligere ser jeg ikke på meg selv som nerd, så denne gruppen er vel heller ikke nerde-gruppe..

Sist, men ikke minst, har vi de som faktisk fortjener å bli kalt for nerd/geek. Det holder etter mitt syn ikke med interesse på et høyt nivå, man må også ha mye kunnskaper.

Ps.: man blir ikke mer nerd av å rope moteord som "portal" o.l., det må være en mer genuin interesse til stede..

Det er i alle fall mitt syn på saken.

Lenke til kommentar

Alle er geek for tije. DEt er faktsik UT og ikke kunne noe om det som driver sammfunnet. (Nesten)

Alt er jo PC for tiden.

Geek er in. (Så lenge du kan andre ting enn det å være god i CS eller WarCraft 3)

PC er almenn kunnskap. (EDB på skolen? Ja!)

PC er livsviktig. (Sykehus, politi, brann osv. Ingeting er drevet uten hjelp fra PCer)

Du kan bli spinnvilt rik på PC.

Kan du PC og greier, har du jobb! (Eller kanskje ikke nå lengre, som IT-markedet går på grunn... men før...)

Kjeder du deg på fest eller.no er det ALLTID mulighet for å snakke PC.

osv... osv.. osv...

noe sånt.

Lenke til kommentar

Hei.... husker jeg slengte drit til en fyr her for en stund siden...

Hans definisjon på en nerd var: Tror på UFO'er, har stort hode, bruker briller, pluss diverse jeg har glemt. Tror jeg må søke etter den tråden...

Jeg synes ikke jeg er en nerd. Er nesten bare her når jeg skulle ha jobbet.. :wink: og av og til om kveldene, men jeg kan litt... Så vennene mine kaller meg nok nerd...

Lenke til kommentar

Quote:

Spenol skrev (2002-07-29 20:25):

For det første: Jeg liker ikke å bli kalt nerd. Jeg har ikke stort hode og liten kropp, bruker ikke briller, og er ikke interessert i UFO-er og romvesener. Jeg er dog en entusiast, og mesteparten av min våkne tid går med til data.

Ang. Coca Cola: Jeg drikker veldig lite av dette stoffet. Jeg tyr helst til drikkevarer som ikke gir meg magesår, og som ikke ødelegger tennene mine i rekordfart. At Coca Cola er et stort og ekkelt megakonsern som aldri fokuserer reklamen sin på de faktiske produktene det selger (men heller driver skitten propaganda rettet mot tenåringer), betyr ikke nødvendigvis at man må klage over det i et forum som hovedsaklig dreier seg om data. Coca Cola selger først og fremst en drikkevare, og som andre har nevnt tidligere i denne tråden er det ikke så mange problemer som kan oppstå rundt dette produktet. Telenor derimot, selger abonnementstjenester på tele, og her er det virkelig mye som kan gå galt; bl.a. kan man risikere å ikke få den hastigheten på dataoverføringer som man har betalt for, ustabile linjer, etc..

Microsoft misliker jeg for det meste av helt andre grunner enn produktene de leverer, men det gidder jeg ikke å gå inn på.

Jeg fant jeg fant!! Under tråden "Alle nerder på hardware har dobbeltmoral"

Lenke til kommentar
Quote:

Jimmy Pop skrev (2002-09-12 11:20):

Hei.... husker jeg slengte drit til en fyr her for en stund siden...

Hans definisjon på en nerd var: Tror på UFO'er, har stort hode, bruker briller, pluss diverse jeg har glemt. Tror jeg må søke etter den tråden...

Jeg synes ikke jeg er en nerd. Er nesten bare her når jeg skulle ha jobbet.. :wink: og av og til om kveldene, men jeg kan
litt
... Så vennene mine kaller meg nok nerd...

Ingen er vel nerd alltid, Noen er av og til bra nerder. :grin:
Lenke til kommentar

jeg er teknisk interessert. er data-entusiast/fanatiker. men det er mer på hardwaresiden, på software så er jeg mer en bruker. menmen shit la gå. viss definisjonen på en nerd er en som bruker ALT for lang tid foran den forrbannade maskinen så er nok jeg en nerd

Lenke til kommentar

Definisjonen på nerd er "En person som har svært store kunnskaper innen ett smalt felt, men som har lite kunnskaper utover dette området og totalt mangler sosiale kunnskaper"

De fleste som kaller seg nerder faller ikke under denne definisjonen. At man har såkalte "nerdete" interesser er ikke nok. Har man det er man en "geek", et langt mindre negativt ladet ord.

Mao:

Nerder er tullinger. Det ligger dessuten inplisitt i definisjonen at nerder ikke vil skjønne at de nerder ettersom de mangler den nødvendige sosiale innsikten som kreves for å se at de skiller seg ut fra flertallet, slik at ingen som selv påstår at de er nerder egentlig er det.

Såkalte "geeker" er det derimot mange av, og det er ingenting galt med oss...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...