BadSmurf Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Muligens et dumt spørsmål men jeg prøver. Har ikke helt skjønt dette med frekvenser prosessorer er oppgitt i, og det samme når det gjelder benevning av overklokkede prosessorer For eksempel: jeg har en AMD Athlon XP-M 2400+/2GHz (266 MHz) L2 512KB CPU Den er "klokket" til 200Mhz FSB x 10 Mp = 2GHz Det jeg ikke er helt med på er at cpu'en er en 2400+ mens den klokkes til 2000 ?? For meg henger det ikke helt på greip, men det er nok en enkel forklaring. Shoot me! Hvor mye bør jeg forresten kunne klokke dette oppsettet? Hovedkort: Abit NF7 v2.0 Socket A nForce2 Ultra400/MCP CPU: AMD Athlon XP-M 2400+/2GHz (266 MHz) L2 512KB CPU kjøler: Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition Minne: Patriot XBL 512MBx2 DDR PC3200 400MHz CL2-3-2-5 Lenke til kommentar
Amento Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det 2400+ tallet er kun et ytelsesindeks og ikke klokkefrekvensen til CPU'en. Hvorfor AMD har det vet jeg ikke, men jeg tror det er noe med at AMD tester sine CPU'er opp mot intel sine og kommer opp med noe gjennomsnittsgreier... Rett meg hvhis jeg tar feil hær! Men altså, det er bare et annet tall som AMD har med i CPU navnet og da altså ikke kolkkefrekvensen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Så vidt jeg forstår, så skal de matche Intel sine prossessorer. en AMD 2500+ skal yte like bra som en P4 2.5Ghz. Dette mener jeg selv er noe tull, men det har jeg ikke noe besvis på. Jeg tviler bare at AMD klarer å ha så mye mer effektive prossessorer enn Intel. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 naah. Det stemmer nok ikke. AMD har jo prosessorer med ytelsesindeks lik 4800+.... Tror ikke de matcher en IP4 4.8 GHz..... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) de måler (offisiellt) opp mot en fiktiv AMD Athlon Thunderbird CPU på den hastigheten (Thunderbird var den første versjonen av Athlon). Men i senere tid er det bare en ytelsesindex som måles mer mot intel sine cpu'er (i praksis) bIsk0p: det er bare å se på tester det. mål en Athlon XP 2000 opp mot en Pentium4 2000Mhz og se hvilken som er best... AMD cpu'er er designet på en annen måte, slik at de ikke trenger å kjøre så hurtig for å fremdeles være like raske/raskere enn Pentium4. Enkelt og greit. AMD CPU'er gjør rett og slett mer operasjoner pr. mhz. Zathardor: X2 4800+ er en dualcore CPU, den har 2 x 2,4Ghz kjerner om jeg ikke tar helt feil. Det er litt uheldig å kalle den 4800+ (selv mener jeg "mhz betegnelse" er utgått som ytelsesbenevner) fordi det aldri vil tilsvare en cpu på 4800MHz. Men det er 2 x 2,4Ghz Athlon CPU'er..sabla rask i det som støtter dual core med andre ord Håper AMD finner en bedre måte å rate dual core CPUene sine i fremtiden. Endret 18. januar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Amento Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 De kunne hatt en felles måleenhet synes jeg... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hehe, joda, det hadde vært ypperlig for oss som forbrukere, men det er "litt" vanskelig å få de to argeste konkurrentene siden Sovjetunionen og USA i den kalde krigen, til å samarbeide om en felles standard ;=) Lenke til kommentar
Amento Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 hehe. Du har rett i det... Men sånn egentlig så er det oss forburkere de skulle ha tenkt på! Uten oss så hadde de jo ikke hadd noen å selge CPU'ene sine til! Vi skulle ha gått i streik! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Noen av oss er for store hardwarejunkies til at det hadde funka Lenke til kommentar
Amento Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 hehe. "Hekta på hardwarekjøp? det er jeg det" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå