Scotty Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Heisann! Jeg er ganske så ny innen hjemmesider, men man må jo starte et sted Jeg bruker da DreamWeaver til å lage siden med, og SmartFTP til å laste opp med. Dette blir da min første hjemmeside, med unntak til en skikkelig fjortis greie jeg lagde for et par år tilbake. For øyeblikket vet jeg bare de fleste basic tags, men jeg lærer på veien! Det jeg ønsker her er kritikk på ting jeg allerede har laget, jeg har prøvd meg ut og laget endel headers. Jeg har aldri laget dette(headers) før, så vær snill! Noen synes jeg var litt fine, mens andre var ikke fult så fine. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Headers -Header-bilde 1 -Header-bilde 2 -Header-bilde 3 -Header-bilde 4 ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Design -Design 1 -Design 2 -Design 3 -Design 4 ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Mange av disse er ikke ferdige/fullført, bare så det er sagt. Ønsker som sagt kritikk, hvem dere likte best, forbedringer.(osv) Skriv gjerne "Design 1" osv når dere kommenterer. Takker for alle svar! Mvh. Scotty Endret 18. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 designet blei alt for firkantet og rett ned. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Likte design 3 best, men kanskje med en litt mer diskret bakgrunn? Mange bra på grsites! Synes dessuten at det blir litt for mange skarpe kanter, kan godt hende det har med bakgrunnen å gjøre. Når det gjelder html-tags osv, kommer man vel ikke utenom Htmldog og W3 Schools Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Takker for svar! Har tittet litt på grsites, jeg synes de var ganske masete. Og har dere noen ideer til hva jeg kan gjøre for å ikke få det til å se så rett/firkantete ut? Takker for alle svar jeg får! (ikkeno er dumt, så skriv hva dere føler) Scotty Lenke til kommentar
JonH Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det krever endel innsats, men man kan få endel inspirasjon på css Zen Garden. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Takker for svar! Har tittet litt på grsites, jeg synes de var ganske masete. Og har dere noen ideer til hva jeg kan gjøre for å ikke få det til å se så rett/firkantete ut? Takker for alle svar jeg får! (ikkeno er dumt, så skriv hva dere føler) Scotty 5461043[/snapback] for å få en side mindre firkantet, kan du prøve å bruke bilder som ikkje er så rette, om du skjønner hva eg mener? Endret 18. januar 2006 av vegis Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Da prøvde jeg meg litt frem Som sagt før, kommenter gjerne! Grønn-greie. Oransj-greie Blå-greie Så..hva synes folket? Endret 18. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 De 2 siste var forferdlig, den første kan kanskje bli bra, men jeg ville hatt minst dobbelt så høy header og ville kanskje ikke valgt akkurat de fargene! Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Likte egentlig ingen av de, for å være helt ærlig Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Synes design 1 var det beste, selv om jeg ville satt inn noe i bunnen der. Det som er en gjenganger i headerene er at skriften blir veldig vanskelig å lese. Prøv å bruke farger på skriften som passer bedre til bakgrunnen, eller legge på litt outer glow med mellomstor spread og liten size (hvis du bruker photoshop da). Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Takker for kommentarer! Kommet med noen flere forslag! Slik lyder det: Forslag 1. (Meny+ 2 hvite streker rundt) Forslag 2. (Meny+ 1 strek rundt) Forslag 3. (Meny + hvit ramme) Si ka dere synes? Gjerne kom med forslag til forbedringer istedet for "Nei, det var stygt" edit: Noen som har forslag til bakgrunn til det linket over? Scotty Endret 19. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Synes ikke fargene passer sammen. Se litt på fargesirkelen og prøv å bruke komplimentærfarger. De fremhever hverandre og fungerer godt sammen (de står tvers ovenfor hverandre i sirkelen) http://www.sandsmuseum.com/misc/jigsaw/color.jpg Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) http://colormixers.com/mixers/cmr/ EDIT: Fikset link nå Endret 19. januar 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Prøv noe litt enklerer og stilrent, mindre effekter og mindre fargebruk. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Synes ikke de to boksene med meny og statistikk sto bra til designet i det hele tatt, de ble store og klossete. Noe bedre på headeren, men syns fremdeles du kunne gjort noe mer med skriften i bildet. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Takker for alle kommentarer! Kan prøve å komme med noen forslag etterpå til meny "bokser" Prøvde meg enda litt frem. Forslag 1 Forslag 2 Jeg må si at jeg ble ganske fornøyd nå, men kan komme med noen forslag til meny-greie etterpå som sagt Kommentar, takk. Endret 20. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes den menyen så helt forferdlig ut, beklager... Kornete blå border med en hvit utenpå igjen? Og personlig er jeg ikke fan av "Besøkene" og "Online nå" osv... Hva med den enkel meny under header? Og kanskje en footer hadde gjort seg? EDIT: Sjekk innlegget mitt over, der har du en veldig bra farge mikser som gir deg farger som passer sammen! Endret 19. januar 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes den menyen så helt forferdlig ut, beklager...Kornete blå border med en hvit utenpå igjen? Og personlig er jeg ikke fan av "Besøkene" og "Online nå" osv... Hva med den enkel meny under header? Og kanskje en footer hadde gjort seg? EDIT: Sjekk innlegget mitt over, der har du en veldig bra farge mikser som gir deg farger som passer sammen! 5467014[/snapback] Det gjør ikke noe Som sagt før så skulle jeg lage nye meny bokser, og det med "besøkende" osv, det er bare noe jeg har skrevet der for å fylle boksene med noe. Er ikke nødvendigvis det som kommer til å stå senere Kan prøve på noen forslag til menyer. Noen som har noen forslag, som vil passe til dette? Kan prøve meg fram, men tar gjerne imot tips. Scotty Endret 20. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Prøv noe litt enklerer og stilrent, mindre effekter og mindre fargebruk. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Prøv noe litt enklerer og stilrent, mindre effekter og mindre fargebruk. 5470064[/snapback] hm...men da kommer vi jo inn på smak, og ikke tips/forbedringer osv... Dessuten så liker jeg farger Noen forslag på menyer nå: under header: Version 1 Version 2 En annen type: Meny på siden.. Og hvis jeg har skjønt det så er footer det som er på bunnen av siden? Noe lignende dette?: Link Kom gjerne med forbedringer. (eks, farger som ikke passet, og hva jeg kan bytte det ut med) ..blir veldig vanskelig når dere sier så generelle ting som mindre effekter, andre farger osv.. Endret 20. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå