Gå til innhold

Hvilken klesstil har du

scorpionen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

jeg kler meg i de klærne jeg ikke ble mobbet i på barneskolen, altså dongeribukse og hettegenser. helst ensfarget uten logo eller annen reklame. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har hatt en ganske udefinert stil det siste året. På barne- og ungdomsskolen var jeg brettkjører og gikk utelukkende i merkeklær fra fjølbutikker. Det var da merker betydde mest for meg. Så hadde jeg en periode der jeg kun gikk i Nike. Da trente jeg hele tiden og var mest komfortabel i slike klær. Jeg gikk ikke med dongeri på hele ungdomsskolen og nesten ikke på vgs. Gjør det nesten ikke nå heller. Går mye i fløyel og andre stoffer. For min del så betyr merker litt, fordi jeg av uvisse grunner føler meg vel i pittelitt dyrere plagg. Er fan av Tiger og har faktisk kjøpt noe Lindeberg også (en anonym v-hals med liten logo). Går for det meste i feltuniform her i armyen, men i helgene kaster jeg ofte på meg argyle-plagg, v-hals eller slimfit-skjorter. Er stor tilhenger av geek-stilen med sammensetninger som t-skjorter over skjorter, argyle og små sko i skate/surfemerker. Bruker Nike, Adidas, Puma, Emerica, Circa og Globe-sko av varierende modeller. Går ikke med hettegensere, jakker uten hette, trange jeans, bånd, spisse sko, blingbling, svettebånd osv. Har vel egentlig en ganske casual stil som de fleste har råd til. Kombinerer nesten alltid dyre plagg med billige plagg, i tillegg til en liten dasj av gamle og nye brettfiller og trives med det. Jeg har ikke prioritert klær av min egen lomme noe særlig før, ettersom jeg er vant med å få det av mine foreldre, men nå er det nesten utelukkende det jeg bruker penger på (dvs den veldig lave militærlønnen, samt subsidier fra mamma).

Jeg synes klær er viktig og jeg får dårlig inntrykk av folk som ikke kler seg bra eller prøver å kle seg bra. Stil handler ikke om penger, det handler om kreativitet og hva man føler seg bra i. Det handler om å prøve nye ting og å tørre å vise seg frem. Det er mye sannhet i utsagnet "klærne skaper mannen".

Lenke til kommentar

Hehe. Når vi først er inne på stilskifte undeveis i "oppveksten", så kan jeg jo fortelle hvordan min stil har forandret seg:

På ungdomskolen var jeg skikkelig yo-yo-motherfucker. Handlet så og si bare på stress, base og lignende butikker. Store bukser, skatesko og små vanlige tskjorter var tingen. Hehe. Huff og huff. Men jeg må innrømme at jeg fremdeles har et par globesko stående, helt enkelt fordi de er de diggeste skoene jeg noen gang har hatt. De sitter nydelig på foten og er behagelige å gå med.

Etter hvert som jeg ble litt mindre tøff i trynet, skiftet jeg over til tøse-stilen :p Skinnbukse, små topper og buffalosko. Den gikk etterhvert over i svarte-klær-stilen, med skinnkåpe og naglehalsbånd. Hahaha. Jaja. Ikke skyld på meg, eksen min var/er kvasigoth. Ble heldigvis aldri noe særlig hardbarket slemming.

Akkurat nå sliter jeg litt, siden perioden etter jeg-er-en-slemming-i-svarte-klær-tiden stort sett gikk med til helt vanlige tenåringsjente-klær med tskjorter med trykk på, og gensre med glidelås - med andre ord litt mer sånn "sporty" stil. Har altfor lite klær av den typen jeg nå foretrekker. Jeg er egentlig ikke så opptatt av hvordan jeg går kledd her hjemme, men når jeg er på jobb så synes jeg det er greit hvis jeg kler meg litt mer voksent enn pumasko og søte små tskjorter.

Lenke til kommentar

På beina har jeg jeans. Enten svart eller blå.

Overkroppen pryder jeg med diverse band-t-skjorter.

Oppå t-skjorta har jeg mye rart. Alt fra band-logoer til v-halser fra dressmann.

Kler meg vell ganske så anonymt. Det går mest i "matte" farger som svart og grå.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alle inleggene her så vet ikke om det står noe om klesstilen som kalles: Sossete, eller kanskje snobbete.

Nå tenker jo på østlendinger som går rundt med rosa pannebånd, lacosteskjorte etterfulgt av en rosa eller lyseblå genser.

Jeg ber for at jeg ikke møter dere på byn, da vil noe gale skje.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest alle inleggene her så vet ikke om det står noe om klesstilen som kalles: Sossete, eller kanskje snobbete.

Nå tenker jo på østlendinger som går rundt med rosa pannebånd, lacosteskjorte etterfulgt av en rosa eller lyseblå genser.

Jeg ber for at jeg ikke møter dere på byn, da vil noe gale skje.

5472538[/snapback]

Fordomsfull kor ?

Lenke til kommentar

Altså, vestkantkonvensjon med bånd, snus og opprevne jeans er kanskje ikke videre pen, men det får da være måte på latterlig utøvelse av fordommer? Selv om jeg ikke har utpreget sans for rånere i Jack & Jones-habitt fra topp til tå er det ikke noe jeg gidder å bry meg videre med eller irritere meg nevneverdig over.

Lenke til kommentar
Altså, vestkantkonvensjon med bånd, snus og opprevne jeans er kanskje ikke videre pen, men det får da være måte på latterlig utøvelse av fordommer? Selv om jeg ikke har utpreget sans for rånere i Jack & Jones-habitt fra topp til tå er det ikke noe jeg gidder å bry meg videre med eller irritere meg nevneverdig over.

5472652[/snapback]

Jeg handler Levi's på OBS.
Lenke til kommentar

Vel, om jeg skal beskrive min sitl er det ikke til å komme fra at jeg er veldig glad i bukser som er særdeles lave rundt livet, dvs. de aller fleste Dolce & Gabbana buksene - må likevel innrømme at jeg har litt for mange par bukser fra Roberto Cavalli, Prada og Marithé & François Girbaud.

Er også glad i en og annen slim-fit genser, så lenge den ikke er for lang - da forsvinner nesten litt av effekten syns jeg. Jeg er forresten særdeles glad i ullgensere fra YSL samt de smale plaggene fra Gucci og Roberto Cavalli. Må vel innrømme at jeg også er skrekkelig glad i sko og solbriller fra YSL og Gucci. :blush:

Tror ikke det er mulig å beskrive min stil med et ord, det nærmeste jeg kommer blir vel "spesiell". :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...