Gå til innhold

Hvilken klesstil har du

scorpionen

Anbefalte innlegg

Måtte bare kommentere den irriterende elendige diskusjonen om gutter og klær. Jeg tør å påstå følgende:

Gutter har lov til å gå i merkeklær hvis de vil, og det er ingenting galt i å se bra ut

Folk er ikke homo selv om de går i Tiger, moods, Nudie...

Jenter digger faktisk ikke folk som lukter svette, går i 10 år gamle klær, ikke barberer seg og som går i klær mora har kjøpt.

forresten...

Peak Performance ruler :tease:

:D

5460587[/snapback]

Selvfølgelig har gutter lov til å gå i merkeklær, er bare i enkelte miljøer at det er en litt gammeldags kultur, men ikke noe å bry seg om.

Svette er ikke så koselig, men fks. 10 år gamle klær KAN være kult. Ting er ikke fint fordi det er inn, det er fint fordi det er fint. Moteslaver som KUN bryr seg om hva som er inn eller ikke har mistoforstått litt spør du meg... :shrug:

5460810[/snapback]

Retro er kult, men ikke si at f.eks hockeysveis, brun cowboyskinnjakke og fillette tights er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Måtte bare kommentere den irriterende elendige diskusjonen om gutter og klær. Jeg tør å påstå følgende:

Gutter har lov til å gå i merkeklær hvis de vil, og det er ingenting galt i å se bra ut

Jenter digger faktisk ikke folk som lukter svette, går i 10 år gamle klær, ikke barberer seg og som går i klær mora har kjøpt.

forresten...

5460587[/snapback]

Sukk, mye du ikke helt har forstått her.

Selvfølgelig har gutter "lov til å gå i merkeklær", og også å "se bra ut". Men det betyr for pokker ikke at de å se bra ut er synonymt med merkeklær, eller hva? Det å ha stil handler ikke om hvor mye penger du bruker, eller hvor du bruker dem, men rett og slett om klærne passer til deg og gir deg et presentabelt utseende.

Nei, man er ikke homo selv om man betaler mye for klærne. Og nei, man er ikke homo selv om man er femi, eller "passer på seg selv" for den saks skyld. Det skal dog sies at store deler av de på din alder (ungdomsskolealder?) som lar garderoben domineres av merkene du nevner, er totalt stilløse.

Det betyr heller ikke at man lukter dritt eller er generelt sett ustelt selv om man ikke er typen som kjøper merkeklær (i den grad ungdomsskoleuniformen på Carlings kan kalles merkeklær, da). Og ja, det finnes jenter som digger 3-dagerskjegg, og ja igjen, det finnes mange jenter som ikke liker nevnte fjortisuniformstil. Mange jenter digger faktisk folk som går i 10 år gamle klær, eller 40 år gamle klær for den saks skyld. Når du blir litt eldre oppdager du kanskje at man kan digge noen uavhengig av utseende, eller også det at "stil" eller godt utseende ikke må ha noen dato eller prislapp, ei heller draget på damene.

Forresten er Peak Performance av de aller kjedeligste og minst nytenkende klermerkene der ute. Seileruniform for stilløse 30-åringer er ikke noe for meg, i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Du kunne jo spurt det slik: Hvilken stil kjører DU?

1. Slæsk

2. Femi

3. Soss

4. Bonde stil

Osv, jeg bruker Blend, Boys of Europe 4U, Sean Paul osv...Kan vel si jeg kjører litt femi... Liker å se bra ut...Går i litt stramme bukser...Hørt att jenter liker det?  :love:

Men, men...Joggebokse er digg....Kommer hjem: Ahhh, deilig og få av seg de stramme boksene som jeg bruker for og imponere"  :!:

5460816[/snapback]

Du er vel heller soss/bærumsboy...

Hva er galt med å vise kroppen sin i trange klær...

Helt enig

Lenke til kommentar

forresten...

5460587[/snapback]

Sukk, mye du ikke helt har forstått her.

Selvfølgelig har gutter "lov til å gå i merkeklær", og også å "se bra ut". Men det betyr for pokker ikke at de å se bra ut er synonymt med merkeklær, eller hva? Det å ha stil handler ikke om hvor mye penger du bruker, eller hvor du bruker dem, men rett og slett om klærne passer til deg og gir deg et presentabelt utseende.

Nei, man er ikke homo selv om man betaler mye for klærne. Og nei, man er ikke homo selv om man er femi, eller "passer på seg selv" for den saks skyld. Det skal dog sies at store deler av de på din alder (ungdomsskolealder?) som lar garderoben domineres av merkene du nevner, er totalt stilløse.

Det betyr heller ikke at man lukter dritt eller er generelt sett ustelt selv om man ikke er typen som kjøper merkeklær (i den grad ungdomsskoleuniformen på Carlings kan kalles merkeklær, da). Og ja, det finnes jenter som digger 3-dagerskjegg, og ja igjen, det finnes mange jenter som ikke liker nevnte fjortisuniformstil. Mange jenter digger faktisk folk som går i 10 år gamle klær, eller 40 år gamle klær for den saks skyld. Når du blir litt eldre oppdager du kanskje at man kan digge noen uavhengig av utseende, eller også det at "stil" eller godt utseende ikke må ha noen dato eller prislapp, ei heller draget på damene.

Forresten er Peak Performance av de aller kjedeligste og minst nytenkende klermerkene der ute. Seileruniform for stilløse 30-åringer er ikke noe for meg, i alle fall. :)

5460837[/snapback]

Den svei... takk for moralprekenen. Mener absolutt ikke å kritisere andre. Eksemplene mine var kanskje litt dårlige. Sorry

Lenke til kommentar

5460837[/snapback]

Pluss på noe fjas fra Boss, og kanskje til og med en liten smule Ralph Lauren, så begynner vi å nærme oss en tilfeldig lakei fra øvre middelklasse, uavhengig av alder.

Lenke til kommentar

Godt sagt Haltan. Klesstil har lite med draget på damene å gjøre. Og pris på klærne har også lite å si på hvor gjennomført stilen er, men ofte så har jo de som legger litt mer penger i klær mer gjennomført stil siden de bryr seg mer om det. Uten at jeg er personen til å snakke om dette da min kompetanse på området er lik null.

Det hjelper ikke med bra klær hvis det er en dust som bruker de. Man får ikke noe bedre drag på damene av den grunn. En dust er en dust uansett innpakning!

Lenke til kommentar

Jeg går i klær som er in. Det er hardt og flaut å si det!

Men det er det jeg må gjøre for å føle meg vel..

Jeg vet at det høres ut som om jeg har dårlig selvtillit når jeg sier at jeg må gå i klær for å føle meg sikker på meg selv.. men sånn er jeg O_o

Lenke til kommentar

Jeg har fått hørt at jeg ser ut som en tegneserie figur. Tror det var ment som komplimang,hehe. Ellers liker jeg følgende merker:

Bukser: Nudie jeans, Levis, Tommy hilfiger, Adidas.

Longsleeves: Von Dutch, Rusty Neal, Mishumo, Ben sherman, H&M klær.

Genser: Jean paul, D&G, DKNY Hvis jeg har råd, ellers hva som helst som ser kul ut på meg.

Jakker: Poco Loco, Energie +++

Sko: Adidas <3

PS: Joggebukse + en digg ullgenser eier . :D

Lenke til kommentar

Går kun i dongeribukser, de er som regel blå, blågråe, mørkeblå eller svarte.

Har mange band-tjsorter så går en del i de, da som regel med en genserjakke(uten hette) med noe kragelignende greier? Tsjortene er som regel svarte med logo'n på, men har noen i nyanser(en disse er som regel mørke). Genser-jakkene er i mørke nyanser.

Ute går jeg enten i en mellomlang svart frakk eller en kort jakke-ting i svart.

For tiden går jeg med svart alpelue med håret i hestehale, fått litt reaksjoner på dette. (Både positivt og negativt, litt morsomt uansett.. :p). Men varierer hva jeg putter på hodet...

Brillene jeg bruker er visstnok peak, visste ikke at de lagde klær?

Bilde sier mer en ord:

post-22017-1137614741_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Teller Jean Paul virkelig som et eget merke?

5461108[/snapback]

Stusset litt på den jeg også. Visse minimumskrav må finnes, Jean Paul oppfyller definitivt ikke disse.

5461152[/snapback]

Hva er det som er minimuskravene for et merke da?

Det er jo bare et varemerke, er ikke dette bare logoen og stilen på klærene under den logoen? Hvem som står bak er vel uinteressent? Er jeg helt på villspor her? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...