galskapen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei! Jeg har lyst til å bruke ffdshow, men vet ikke hvordan. Jeg har innstallert, men hva skjer så etter det? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til å faktisk kjøre når jeg ser på en film, selv om jeg har sett masse på innstillingene. Så det jeg trenger kunne vært en guide til hvordan man bruker det med enten Media Player Classic eller WMP. Veldig amatør, så fint om noen forklarer på et språk jeg forstår.. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 hmmm? Er bare å kjøre filmfilen... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jepp, som Luftbor sier det er bare å kjøre filmen i din favoritt avspiller. Ville lagt inn et Ac3 filter også. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Ok.. Men ffdshow kjører ikke selv om jeg ser en film.. Har f.eks prøvd å sette kontrasten på max, men det skjer ingen ting med filmen. Hjelp? Endret 22. januar 2006 av galskapen Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 ffdshow kjører når du ser film i f.eks. mediaplayeren. Det fungerer som en slags codec. Du trenger ikke gjøre noen instillinger i ffdshow. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ok, men tenkte jeg også skulle bruke det til å forbedre kvaliteten på filmene samtidig. Man kan vel bruke ffdshow til det? Og det er her det ikke skjer noe. Uansett hva jeg gjør, forandrer ikke kvaliteten på filmen seg. Kan det ha noe med at jeg har innstallert codecer før? I så fall; hvordan avinnstallerer jeg codecer? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Ok, men tenkte jeg også skulle bruke det til å forbedre kvaliteten på filmene samtidig. Man kan vel bruke ffdshow til det? 5478688[/snapback] Ja, men da må du bruke en avspiller som støtter postprocessing og det kan være ganske avansert å sette opp. Dessuten er det veldig krevenda mht prosessorkraft. Ffdshow er optimalisert for P4 og vil gi best resultat med en slik. Så vidt meg bekjent er det ikke kommet en versjon som er optimalisert for andre prosessorer. For postprocessing av dvd-filmer kan du bruke Zoomplayer eller Theatertek i kobinasjon med ffdshow. Men det er veldig mye prøv og feil for å finne optimale innstillinger for akkurat ditt system uten at det hakker. Btw, ikke bruk filen på 318KB. Den vil du ikke få gjort så mye med . Hent heller versjonen på 3-4MB, som du bl.a. finner her. Endret 22. januar 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Åja.. Takk. Nå forstår jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå