gamblaren Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei! jeg har nå bestemt meg for og oppdatere min gamle slitne pc, alt jeg trenger er: kabinett hovedkort cpu ram (skjermkort) har msi ti4800 (8x) er ikke sikker om jeg trenger nytt jeg tenkte på ett budsjett på rundt 5000 toppen. jeg skal bruke pcen til høre musikk, se film, litt program (autocad o.l) hva er det best og satse på? noen som har et bra forslag? Takker for alle svar, hilsen en uerfaren -Gamblaren- Lenke til kommentar
gamblaren Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 glemte en ting. jeg trenger ny psu også og kansje et bra lydkort:) Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Virker som om du kanskje må utvide budsjettet ditt litt, men det finnes gode oppdateringspakker på komplett. Du finner sikkert noe som passer din smak. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Trenger du kraftig skjermkort? Mitt forslag: CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2250 kr Hovedkort: ECS RS482-M, ATI RS482+SB400, Socket-939 DDR, VGA, m-ATX, LAN, PCI-Ex16 619 kr Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 899 kr Kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning) 395 kr Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower 460W, Blått Lys, 2xSATA, ATX, PCI-E, 20/24pin 698 kr (så har du kraftig nok til neste oppgradéring) Skjermkort: Asus GeForce 6500 128MB DDR, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail 565 kr (kraftig nok til ditt bruk??) Totalt: 5426 kr Hvis du vil, kan du kjøpe et hovedkort som støtter AGP og bruke det gamle skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Efikkan's oppsett ser bra ut, men hva med å gå for et ASRock istedenfor, det er billig og bra. På bruktmarked.no kan du få gode grafikkort til en billig penge. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Efikkan's oppsett ser bra ut, men hva med å gå for et ASRock istedenfor, det er billig og bra. På bruktmarked.no kan du få gode grafikkort til en billig penge. 5461021[/snapback] En fordel med kortet til ASRock er at det støtter både AGP og PCIe, så skjermkortet kan byttes ut på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
gather Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hva med å ta en titt på hw.nos anbefalinger. "hvermannsen" og "Studenten" Tror dette er pcer som passer ditt behov ganske bra.. mulig du trenger litt mer ram til autocad men det må du vurdere selv. Lenke til kommentar
gamblaren Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Hei! takker for alle svar. nei jeg trenger ikke noe spesielt sterkt skjermkort, skal kjøpe lcd tv om ikke så lenge, og skal ha prosjektor, så hadde vert greit hadde det vert goe tilkoplingsmuligheter. har en yamaha 5.1 forsterker, bare jeg får god lyd fra pcen inn på den er det bra. meningen er at jeg skal kunne spille av film fra pcen. jeg tenkte 1024 mb ram er bra nok. har bra skjerm 19" lcd dvi og vga inngang (lg) og 350 gigabyte totalt 2 hardisker (ide) har i tilleg nec dvd brenner og asus vanlig brenner og flopppy, har 5.1 sb live lydkort liggende, og cnet 10/100 netverkskort, og usb2 og firewire kort også har ikke tenkt og bruke pcen til spilling av spill i det hele tatt. så det kan dere bare utelukke:) hadde vert pluss for meg hvis den hadde vert litt stille. Mvh Gamblaren takker for alle svar, har ikke peiling selv:) Lenke til kommentar
gamblaren Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Hei! er ASRACK noe bra hovedkort? jeg vill ha et som er bra:) msi ? er det noe bra der? eller asus? angående skjermkort så trenger jeg ikke noe spill kort. bare det støtter og vise på 2 skjermer og 1 skjerm og svideo. så eg jeg fornøyd:) og at det går ann og se film uten at det henger etter. noen som har noe forslag? er amd 64 som er det beste for meg? har hørt at p4 er bra på program og liknende og amd 64 er bra på spill o.l? stemmer det? Mvh Gamblaren Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 ASRock 939Dual-SATA2 er et bra kort, hvertfall i forhold til prisen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå