Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort har blitt gradvis dårligere

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som begynner å irritere meg.

Pc spesifiaksjoner:

AMD 64 3400+

1024 mb ram

Sapphire Radeon X800 SE skjermkort.

Jeg spiller en del Counter-strike, og i samband med det trenger jeg en maskin som virker. Til vanlig har jeg en FPS på konstant 100, men i det siste har FPS'en min gått helt ned i 25 fps, noe som ikke er normalt i det hele tatt, med en såpass ny maskin. Har oppdatert driver på skjermkortet, blåst det tom for støv, formatert og gjort det meste som står i min makt for å få dette til å virke, men det vil det rett og slett ikke. Det har bare blitt værre og værre med tiden, tror det hele startet i oktober 2005. Er det noen som har et par tips om hva jeg kan gjøre for å få maskinen min tilbake slik som den var?

Takker for alle svar

Marius :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en strømforsyning på 450W, som bør holde. Jeg har prøvd driveren som var med skjermkortet og den nyeste driveren som ligger ute på ATI sine sider. Sikkerhetsprogramvare? som i antivirus ol.? Har ihvertfall Norton Antivirus 2003, kjører ingen brannmur.

Lenke til kommentar
Har nå ordnet meg med en brannmur, men problemet mitt er fortsatt ikke løst.. Flere forslag?

5460470[/snapback]

Selvfølgelig blir ikke problemet umiddelbart løst av å legge inn brannmur, siden maskinen din er nok full av spyware og lignende. Men en god brannmur hindrer mer i å komme inn. ZoneAlarm og Sygate Personal Firewall er eksempel på gode brannmurer, man brannmuren i Windows er ikke sikker.

Har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen pc?

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Ser dette er en fryktelig gammel tråd, men kan vel like godt skrive her som å starte en ny en..

Jeg har samme problemet. Kjøpte min laptop for ca et og et halvt år siden. Den gangen kunne jeg kjøre f.eks wow med alt på maks og ligge på rundt 60 fps.. Nå må jeg ned på fair innstillinger og da klarer den ca 30fps.. Dette gjelder for andre spill jeg har testet også. Ytelsen har rett og slett gått kraftig ned.

Har litt vanskelig for å tro at dette bare kan skyldes varme, når jeg har renset for støv der jeg kommer til.

Formatering, nye drivere og støv rens av vifter har ikke hjulpet noen ting. Noen som har noen forslag?

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit

Processor: AMD Turion II Ultra Dual-Core Mobile M620 (2 CPUs), ~2.5GHz

Memory: 6144MB RAM

Page File: 2585MB used, 9693MB available

Card name: ATI Mobility Radeon HD 4650

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...