Gå til innhold

Rask printer og utstyr, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hallo der, Onkelen min har bedt meg om og finne en god printer som flere brukere skal dele, hjemme hos han bruker de en D-Link DI-514til og dele internett mellom flere berbare pcer, denne har fire lan utganger, så det burde vell være mulig og koble en printserver alla disse til den utagnen.

Men han kunne tenke seg og skrive ut mye fort, derfor fåreslo han en s/v laser + en blekk skriver med farger, hva mener dere om det?

Det var også viktig at den kunne skrive ut STORE dokumenter fra internett og at den kunne skirve ut filer laget av et regnskapsprogram ved navn "apsata axapta"

Så, hva burde han kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da synest jeg onkelen din skal gå for en mono laser som bli det raskeste og billigeste alternativet for han.

Spørsmålet her blir hvor mye han kunne tenke seg å bruke.

LexmarkT640 (opptil 33 sider i minuttet)er en egentlig billig skriver som gir god hastighet, men skal han ha topp fart anbefales en T644 (opptil 50 sider i minuttet) men denne blir da også en del dyrere.

Ønsker han en billigere og mindre skriver, anbefales en T430 (opptil 30 sider i minuttet) men er billige i drift og koster mindre i innkjøp.

Personlig har jeg selv en T430 som jeg er svært fornøyd med, det eneste er kanskje at hvis en skal skriver ut flere hundre ark omgangen må en fylle skuffen opp igjen ofte da den bare har en kapasitet på 250, men med mulighet for å kjøpe ekstra 500 ark skuff.

Bare spør mer hvis det er noe du lurer på !!

Lenke til kommentar

Takker og bukker, han blir sikkert glad nå. jeg ser at T430 ikke har lan ingang, så da må han bruke en printserver da? tror han trenger en fage skriver også, noen anbefalinger?

Kom på en ting, det står at den har 32 MB minne som standar, og kan oppgraderes til 288 MB, hva har det og si og hva slags minne er det snakk om?

Edit er morsomt, lurte på om denne funka til den T430? for de har alerede trådløst nettverk.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

Hei,

Du kan får T430n som er nettverks modellen. T430dn info

Men den koster litt mer.

Å utvide minne er i utg pkt ikke noe lønnsomt for en hjemme bruker. Kan ikke bruke vanlig minnebrikekr fra PC forhandlere , da lexmark skrivere må ha lexmark kingston RAM brikker. Disse er nokså dyre i innkjløp, så behove for å utvide ram må være nokså stort og desperat for at det skal være nød.

32 MB er mer en nokk for et PC miljø med 30-40 PC, er...

Hvis han må ha farge laser, anbefales, en Lexmark C524/C522.

Ser her for info: C524n nettverk

C524 er innovativ og brukervennlig, og spesielt designet for arbeidsgrupper som trenger utskriftene raskt. Den byr på fremragende fargekvalitet, kraftig ytelse og flere måter å spare penger på!

PS !! Kan også legge til: 128 MB standardminne

Endret av ferale74
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...