Gå til innhold

Spørsmål ang. oppsigelse av webhotellabonnement

ingveh

Anbefalte innlegg

God kveld!

Kjøpte meg domene og webhotell hos B-one for ca. et år siden. Jeg fikk tidligere denne uken en e-post, hvor de opplyste om at det er på tide å betale for 2006. Fristen for innbetaling er 31.01.

Problemet er at jeg ikke lenger ønsker å ha domene og webhotell fra b-one. Ifølge forretningsbetingelsene kan man si opp abbonementet med tre måneders varsel, og at oppsigelsen må skrives på papir.

Er det virkelig så tungvint at jeg må sende brev?

Hvis jeg sender inn skriftlig oppsigelse innen 31.01, kan jeg ikke da bare la være å betale?

Godt mulig at jeg har misforstått noe her, men håper noen kan hjelpe :)

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var like bakvendt da jeg sa opp mitt webhotell hos Servetheworld. Du må nok fakse/skrive brev desverre. Idiotisk bakvendt så langt som vi har kommet teknologisk. Men, så er vel grunnen at du ikke skal gidde å si opp og heller betale da ;)

5460447[/snapback]

Jeg snakket med kundeservice-mannen hos servetheworld før jeg registrerte mitt webhotell, og han sa at det var ingen frist eller noe papirarbeid for å si det opp, bare å gi beskjed, liksom.

Lenke til kommentar

Det holder å skanne brevet med signatur og sende det på mail til support. Det måtte jeg gjøre når jeg sa opp B-One. Ellers er det viktig at du begynner prosessen med å overføre domenet i god tid, hvis du velger å beholde dem i ett år til. Jeg hadde en del problemer med det. Forøvrig tror jeg ikke B-One er fleksible når det gjelder oppsigelsesfristen, så du må nok betale enten du liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Var like bakvendt da jeg sa opp mitt webhotell hos Servetheworld. Du må nok fakse/skrive brev desverre. Idiotisk bakvendt så langt som vi har kommet teknologisk. Men, så er vel grunnen at du ikke skal gidde å si opp og heller betale da ;)

5460447[/snapback]

Jeg snakket med kundeservice-mannen hos servetheworld før jeg registrerte mitt webhotell, og han sa at det var ingen frist eller noe papirarbeid for å si det opp, bare å gi beskjed, liksom.

5464977[/snapback]

Mulig de har endra dette nå da. Håper det :) Jeg måtte ihvertfall fakse. Mulig innscanning med signatur også fungerer da, men det nevnte de ikke noe om.

Lykke til trådstarter!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel, i vår høyteknologiske verden har mange tilgang på scanner og fax. Det er jo kjekt at jeg ikke kan si opp ditt webhotell for å si det slik. Har selv sagt opp alle kontoene mine hos web10, en befriende følelse.

5472345[/snapback]

Jeg har vurdert web10. Har du noe negativt å si om dem så vil jeg gjerne høre det :)

Lenke til kommentar

Hos oss (www.fastname.no) er vi så snille at vi på .no-domener har oppsigelsesfrist på 30 dager før ny avtaleperiode trer i kraft. Dessuten sender vi ut faktura for ny periode over 30 dager før ny avtaleperiode, slik at man får god tid til å avbestille tjenestene hvis man vil. :)

For andre typer domener er oppsigelsesfrist 15 dager.

Andre typer tjenester, som webhotell og slike ting, kan sies opp på kort varsel.

Endret av scriptern
Lenke til kommentar
Hos oss (www.fastname.no) er vi så snille at vi på .no-domener har oppsigelsesfrist på 30 dager før ny avtaleperiode trer i kraft. Dessuten sender vi ut faktura for ny periode over 30 dager før ny avtaleperiode, slik at man får god tid til å avbestille tjenestene hvis man vil. :)

For andre typer domener er oppsigelsesfrist 15 dager.

Andre typer tjenester, som webhotell og slike ting, kan sies opp på kort varsel.

5573419[/snapback]

Lukter nesten reklame, men nyttig reklame forsåvidt :D

Lenke til kommentar
Vel, i vår høyteknologiske verden har mange tilgang på scanner og fax. Det er jo kjekt at jeg ikke kan si opp ditt webhotell for å si det slik. Har selv sagt opp alle kontoene mine hos web10, en befriende følelse.

5472345[/snapback]

Jeg har vurdert web10. Har du noe negativt å si om dem så vil jeg gjerne høre det :)

5544074[/snapback]

Hups, mente B-One. Men har sagt opp både de jeg hadde hos web10 og B-one, så kan godt sammenfatte det: Nedetid. Hadde ca. 100 mysql-tabeller, og var nede fem-seks ganger i uken. Nå er alle pengene satt på osloisp.no, og det er helt supre saker, kjempefine folk som (bortsett fra at faksen deres funker sjelden) virkelig vet hva de driver med og gjør det på en god måte.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Personlig så synes i hvertfall jeg at osloisp er ett tullfirma..

Jeg har hatt webhotell i noen år, men ikke lengre nå..

Webhotellet var kurrant nok, men spamfilteret de kjører på eposten er noe drit. Mye av funksjonene på webhotellet fungerte ikke slik det skulle.. fakturaene skulle selvsagt komme på epost, men de kom selvsagt i posten og da selvsagt med ekstra fakturagebyr og ikke nok med det til feil adresse også.. Og evnen til å rydde opp i tingene virker ikke til å være helt til stede.. Så jeg ble såpass lei at jeg sa opp hele driten..

Muligens at andre har bedre erfaring med de, men mine og flere andre jeg kjenner har hatt definitivt negative erfaringer med de..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...