whoi Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg har satt en temperatur måler på baksiden av et (Asus) GeForce Ti4400 skjermkort, der gpuen sitter. Og temperaturen ligger på 65c vanligvis, mens den stiger opp til litt over 70c ved spilling. Er dette normalt? Jeg synes det virker veldig varmt, det er jo varmere enn cpuen! Noen som vet om dette er en vanlig temp på gf4? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 ja det er vanelig, asus kortet har svak vifte men dog laft støynivå... har kortet selv, og her kan du se hva _jeg_ gjorde for å fikse "problemet".... :smile: reduserte tempen med nesten 40-45%..!! Lenke til kommentar
whoi Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Hehe, det gikk drastisk ut over det kortet under der Jeg trodde aldri et skjermkort ble så varmt uten overklokking. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 hehe, jeg kjører mitt på 295/608 helt stabilt.. :smile: og tempen min ligger fremdeles på ca 35-40c etter et par tre timer med Quake ||| Arena... det _var_ forresten et SCSI kort som møtte sin kjebne... :grin: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jannis, du har vel ikke tilfeldigvis en link til en guide som gjør det du har gjort med et gammelt isa/scsi kort? Jeg vet jeg har sett det før, jeg trodde det var på slapps.com, men finner det ikke nå. (jeg vet at det er simpelt nok å gjøre selv, men alltid greit med guide :smile: ) Duh!, fant den selv på slapps.com :oops: Trykk her vis noen vil se [ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-09-12 19:53 ] Lenke til kommentar
whoi Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Har ikke prøvd å klokke mitt enda, men med den tempen jeg har nå, så kommer jeg ikke til å gidde før jeg eventuelt får mekka sammen noe liknende du har :wink: Det må kjøles på en eller annen måte ihvertfall! Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 19:51, Corn skrev:Jannis, du har vel ikke tilfeldigvis en link til en guide som gjør det du har gjort med et gammelt isa/scsi kort?Jeg vet jeg har sett det før, jeg trodde det var på slapps.com, men finner det ikke nå. (jeg vet at det er simpelt nok å gjøre selv, men alltid greit med guide :smile: )Duh!, fant den selv på slapps.com :oops:Trykk her vis noen vil se hehe, hadde akuratt tenkt til å lage en liten guide til deg, men det var jo liten vits iogmed at du fant en selv... :wink: ps: husk å file bort ALLE kontaktflatene som kommer ned i PCI sporet, ellers kortslutter du HK! lykke til! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå