Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil ikke tenne når kald

Gromle

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nå etter at kulden har kommet tilbake, har jeg merket at gliset mitt er temmelig tungstartet når det er frost og motoren er kaldt. Startmotoren drar helt fint, men den vil ikke tenne før etter litt filing og kjærlig tilsnakk. Problemet er ikke-eksisterende når motoren er varm. Da starter den bare man tenker på å vri om nøkkelen.

Så kan det være så enkelt at plugger, stift, fordeler eller pluggeledningene begynner å bli moden for utskiftning? Vil det kunne gi slike symptomer?

Driver og prøver å finne løsninger nå, men orker ikke kjøpe inn ting før jeg vet hvordan det går på eu-kontrollen i morgen. men tror den skal gå rimelig bra.

Bilen er forresten en '76 Taunus 1,6L. :love:

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe fornuftig kontakt å koble motorvarmer til, så det gidder jeg ikke.

Men plugger og resten begynner å dra på årene, så det kan være det som er problemet? Bare tenker ettersom den starter uten problemer med varm motor og når det ikke minusgrader. Kun når det frost man trenger å godsnakke....

Lenke til kommentar

Choken er ikke verdens beste, men tror ikke det er den som lager problemer nå. Når den kødda sist så oversvømte den forgasseren med bensin og druknet bilen, men er ikke anntydning til bensinlukt nå.

Det som skjer at det ikke er anntydning til at den tenner i begynnelsen. Men når den først gjør det, så funker ting som det skal.

Og har en spygrønn jeg også, eller Jadegrønn metallic som det så fint heter.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...