jogil Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Pakket den ut nettop, plugget i og starta. Fant ikke på Min Datamaskin, så jeg gikk i BIOS, og søkte automatisk der. Men den finner den fortsatt ikke. I Manualen står det at den skal laskes over den nest siste, altså: ::;: der ; er lasken. Har prøvd med òg uten. Finner den ikke, så kan noen nærder hjelpe meg? Og en liten ting til jeg ikke er sikker på, på hovedkortet mitt står det SATA RAID1 og RAID2, og i manualen står det SATA interface, er det likt, eller har jeg bomma helt på kjøpet? Endret 18. januar 2006 av jogil Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Du bør nok installere SATA-drivere før du finner disken... Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Du sier noe der, bytta hovedkort for noen mnd siden. Har du noen link til hvor jeg kan finne driver, og hvordan jeg installerer den? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Du sier noe der, bytta hovedkort for noen mnd siden. Har du noen link til hvor jeg kan finne driver, og hvordan jeg installerer den? 5459537[/snapback] Hvilket HK ? Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Asus A7N8X-E Deluxe Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Asus A7N8X-E Deluxe 5459572[/snapback] http://support.asus.com/download/download....7N8X-E%20Deluxe Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Hmm, ser ikke ut til at den klarer å laste ned fra denne siden. Skal prøve flere ganger, men er det auto install på den, slik at det bare starte opp maskinen igjen å finn disken? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hmm, ser ikke ut til at den klarer å laste ned fra denne siden. Skal prøve flere ganger, men er det auto install på den, slik at det bare starte opp maskinen igjen å finn disken? 5459966[/snapback] Prøv på globale sider eller USA.. Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Fikk lastet den ned, og installert den, med den automatiske som fulgte med. Men finner den fortsatt ikke i BIOS da... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Fikk lastet den ned, og installert den, med den automatiske som fulgte med. Men finner den fortsatt ikke i BIOS da... 5460703[/snapback] Har du enablet sata i bios ? Lenke til kommentar
quakie Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Tips:du bør endre emnetittel til "vanlige" bokstaver ikke CAPS LOCK Ellers blir den stengt. Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Kan du forklare det steg for steg, altså har ikke vært borti det, men trenger bare en rød trød til hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Kortet ditt disabler/enabler s-ata vha av jumper på hk. Sjekk i manual hvilken jumper det er, og hvilken posisjon den skal stå for å enabled s-ata. Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Dette begynner å bli litt merkelig, for den sto som tillatt, altså Enabled. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Er det en "s-ata2" disk du har kjøpt. Kortet støtter ikke kanskje ikke dem. Se om du har en jumper på disken som kan tvinge hastigheten ned i 150, altså som en s-ata1 disk. Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Helt riktig, MorePower, støttes ikke... Er disken mindre funksjonell hviss jeg juper den til 150? Evt. hva blir dårligere Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Den vil fungere akkurat som en vanlig s-ata harddisk.. Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Ok. Fikk bare med en utrolig dårlig beskrvelse om hvordan jeg skal kople den... ::;: der ; er lasken... Det var det eneste som sto... Lenke til kommentar
jogil Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Men men 150, mener du 1.5Gb/sec? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Jeg vet ærlig talt ikke hva "lasken" er men om det er Samsung spinpoint P120S så følger det med en liten pose med skruer og "knotten" som skal på pinsene, hvilke det er står på selve harddisken og tror også det står i den lille lappen som skal ha fulgt med.. Edit: det er ingen mulighet for s-ata 300 (ofte kalt s-ata2) på ditt HK så du må bruke jumper, ditt HK støtter s-ata 150 (også kalt s-ata).. Ps, bruk "rediger" knappen istedetfor å skrive inn nytt for hvert spørsmål når du ikke har fått svar på forrige.. Edit2: det er ikke alle HK som s-ata harddisker viser i BIOS, ihvertfall ikke på samme plass som IDE koblingene, sjekk under oppstart etter spor om den er tilkoblet, kan være du må aktivere den i windows (diskbehandling) Om du skal installere windows på den kan det være du må bruke en diskett med s-ata drivere under install, det kommer opp "trykk F6 for å blabla" under begynnelsen av installering og da trykker du selvsagt F6 og følger instruksene.. Endret 18. januar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå