Backbone Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har lurt på det i lengre tid, pga jeg har planer om å kjøpe meg en corrado G60. Hvorfor anbefaler venner meg å holde meg unna G60? De argumenterer med at den må overhales ofte, og at G60'en ryker hele tiden. (evt hva koster det å overhale / reparere deler som "ryker"? er bilmekaniker, så gjør arbeidet selv.) Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Jeg vet ikke så mye, men det var litt info her. Håper det er til hjelp iallefall Edit: jeg har også lest at det er lurt å ha gode motorfester når du har G60. Hvis de blir slakke så har den en tendens til å gi radiatoren en heftig springskalle :!: Endret 18. januar 2006 av sphinn Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har ingen erfaring whatsoever, men såg reportasje på Top Gear om Corrado. Dei sa at du ikkje måtte kjøpe med G60 motor, men med VR6, den var mykje bedre. Trur det var som du sa med overhaling osv. Men hør på diverse vw forum, evt corrado klubber rundt om så får du sikkert grundig svar. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ok..nå skal du få høre en liten historie.. en som jeg kjenner kjøpte seg Corrado.. og det er den del år siden.. tror det var i 98/99 og da var den ikke så gammel heller.. han betalte 135000 for bilen den gang! Jeg tuller ikke når jeg sier at ALLE pengene hans gikk til den bilen... hele tiden så var det noe.. tror han bytte G-lader 4 ganger! FIRE ganger.. på ca tre år.. i 2002 solgte han bilen med defekt G-lader for 30.000... den var tøff og god når den virket.. men den klikka heeele tiden! Derimot en som han kjenner igjen kjøpte seg en Corrado VR6.. det var noe heeeelt annet! Svært lite utlegg på bilen og i tillegg var den sprek og mye bedre å kjøre enn den andre... det var iallefall en erfaring! Lenke til kommentar
datafisken Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Driver å ser etter Corradoen selv, og jeg har hørt mange steder at G-laderen er et skikkelig helvete. Men en i klassen min, som har et VW verksted sammen med faren, sier at G-laderen i og for seg ikke er et problem i seg selv så lenge man kjøper en g60 som er kjørt fint, ikke det at det er den enkleste sak i verden. Jeg tror at så lenge man undersøker den bilen nøye så er det ikke et stort problem, men de fleste jeg har snakket med har sagt at det er et must å se på bilen sammen med en vw ekspert.. vr6 er tross alt myye dyrere Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Selve laderen er ikke problemet, men mangel på vedlikehold. Skifter man olje etter gitte intervaller, bruker riktig type olje og skifter luftfilter når man skal, så lager ikke g-laderen problemer. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Selve laderen er ikke problemet, men mangel på vedlikehold.5463034[/snapback] Det må nok ligge noe der, en slektning har hatt flere G60'er, og har sikkert kjørt over 300K med dem til sammen uten noen problemer med G-laderen. Lenke til kommentar
exs Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 har hørt at pakninger og simmeringer er en svakhet i g60 laderen.... RS utgavern er hvist mye bedre, men det er bare noe jeg har hørt da har aldri hatt g60 sjøl men kjenner mange som har hatt det og det virker gjennomgående at det er laderen som er problemet.... gå heller for 16v utgaven , det har jeg sjøl og etter min mening er det en mye mer driftsikker motor... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Selve laderen er ikke problemet, men mangel på vedlikehold.5463034[/snapback] Det må nok ligge noe der, en slektning har hatt flere G60'er, og har sikkert kjørt over 300K med dem til sammen uten noen problemer med G-laderen. 5463061[/snapback] Men hvor mye har han kjørt hver enkelt av dem? Er vel kanskje grunn til at han bytter dem ofte? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Men hvor mye har han kjørt hver enkelt av dem? Er vel kanskje grunn til at han bytter dem ofte? 5467441[/snapback] Hehe, han har hatt to, og den ene har han kjørt minst 150 tusen med..... Lenke til kommentar
soccet Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 De motorene SUGER!!! (bokstavelig talt) Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Priser på overhaling og slikt finner her http://www.g-powertech.com/index1.htm Gå for Corrado, FET og sjelden bil:) Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Kjente en som bytta med sånn innbytte G-lader, mein han måtte gi 15k før ladderen. Bilen var nå gått rundt 120000 da så, men det koster fort en del penger nå man ska kjøre villmann og tøffe seg. Og ikke alle villmenn som har skjønt det med vedlikehold, noen kjører til det smeller og fikser det da. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 En motor med G-lader skal ikke utsettes for turtall over 3000 rpm før oljetemperaturen er minimum 80c. ...Tror mange driter i akkurat det, og det tar livet relativt kjappt av laderen. Kombinerer man dette med neglisjering av skifting av olje og luftfilter er den stakkars laderen dødsdømt. Laderen krever mye omsorg noe sikkert de fleste som ragger rundt og er kewl ikke vet/driter i. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) ** s.l.e.t.t.e.t Endret 22. januar 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå