Lars-H Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Hei. Aktiverte Norton Antivirus og Firewall ("pakke")som fulgte med Telenor ADSL, for ca et år siden. Det må fornyes nå snart og lurer på noen ting. 1.Det er vel fortsatt "gratis" å få updates fra Norton (i gjennom Telenor)? Eller er det bare et år som følger med ADSL-pakken? 2. Jeg har nå 2004 versjonen, men 2005 og 2006 er ute nå.. Bør jeg velge en av de nye eller er ikke det vits? Drar det mye (mer?) resurser (enn 2004)? Lars. Endret 22. februar 2006 av Lar5 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Slett hele Norton og installer Avast.com home, mye bedre og gratis... Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 takk, men vil ha norton.. Btw.. Hvordan fornyer jeg? Det er en pinkode på "mitt abbonoment" (telenor) men den funker ikke i"fornyelsessenteret" til norton?! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) takk, men vil ha norton..Hvorfor det? Norton er elendig. Endret 20. januar 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 ingen som kunne tenke seg å svare på det jeg spør om? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 ingen som kunne tenke seg å svare på det jeg spør om?Syns vi svarte ganske bra jeg. Du spurte om det var vits med Norton, og vi sa at det ikke var det. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 det er ikke bare 1 år som følger med via telenor.jeg ville gått for 2006 jeg..jeg har norton selv og er storfornøyd så jeg ser ingen vits i og bytte til andre gratisprogrammer så lenge man får norton gratis. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) det er ikke bare 1 år som følger med via telenor.jeg ville gått for 2006 jeg..jeg har norton selv og er storfornøyd så jeg ser ingen vits i og bytte til andre gratisprogrammer så lenge man får norton gratis. 5470024[/snapback] Ta en Trojanscan f.eks med Avast så får du se hva Norton er god til... Husk å disable Norton først. Endret 20. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 takk for svar .. får se hva jeg gjør.. skal bort nå Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Går for 2006 versjonen av Norton. Regner med og håper at pin-koden på Telenor abbonomentet funker der Regner med at jeg innstalerer Avast på en annen PC i huset : ) Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Den som vil bruke Norton har ikke prøvd noe annet, er det vel noe som heter!? Ville aldri brukt Norton eller NIS selv om jeg fikk det gratis. Ikke om jeg fikk penger for det engang Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Laster du ned NIS 2006 fra telenor får du en ny lisens du bruker på den nye versjonen. Rart at alle klager sånn på norton. De kommer alltid godt ut i tester, samt problemet med mye bruk av resurser er fjernet delvis i 2005 versjonen, og så godt som borte i 2006 versjonen. Er bare å se på tester som blir gjort, så kommer det fram at NIS ikke er så gale på resursbruk som folk skal ha det til. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Norton er et av de beste antivirusprogrammene som finnes.... har selv testet Avast og synes dette er søppel å regne sammenlignet ned NAV 2006. NAV 2006 er ganske mye raskere enn tidligere versjoner, så gå for det... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) ble en aldri så liten dobbeltpost gitt Endret 20. februar 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Dere som sier at Norton er så elendig. Har dere testet det da, eller bare hørt på "alle" andre som har slengt seg på bølgen; "Norton suger". Både på HW.no og andre sider som har testet Norton gir det jo toppkarakterer. Kan jo ikke være helt tilfeldig Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg ville gått for NAV 2005 versjonen. Men det er fordi 06 versjonen brukte farlig mye mer ram. NIS har jeg gitt opp da det suger ut all kraft av pc, og selv mener at jeg har god kontroll over hva som går ut og inn av min egen lille pc. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Har gått en sånn Norton suger mentalitet her en stund. Må innrømme att jeg ikke var helt fornøyd med 2004 utgaven som var ganske tung og kjøre på noen pc'er. Men 2005 og ikke minst 2006 utgaven har jeg vært veldig fornøyd med. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Innstalerte NIS 2006 jeg, og den virker helt fint! Men det må sies at den bruker litt mer ram enn 2004 versjonen x] Men fornøyd jeg Antivirustest-vinner. Hvem var det tro? Endret 21. februar 2006 av Lar5 Lenke til kommentar
Scotty Grumble Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 det er ikke bare 1 år som følger med via telenor.jeg ville gått for 2006 jeg..jeg har norton selv og er storfornøyd så jeg ser ingen vits i og bytte til andre gratisprogrammer så lenge man får norton gratis. 5470024[/snapback] Norton er et av de beste antivirusprogrammene som finnes.... har selv testet Avast og synes dette er søppel å regne sammenlignet ned NAV 2006. NAV 2006 er ganske mye raskere enn tidligere versjoner, så gå for det... 5638249[/snapback] til dere som mener at norton funker fint, bare vent til at du finner ut at du vil kjøre en av-scan av systemet fra noe annet enn norton, du vil bli overasket, jeg har måttet fikse MANGE systemer etter at norton har feilet alle utgaver har vert til utbytting mot andre og mere funksjonible antivirus-programmer, blandt disse er: F-secure og Nod32 som er betal-vare og Avast som er gratisvare. stol ikke på norton, en kamerat fikk nylig et virus og da han skulle "rapportere" dette gjennom norton opplevde vi en microsoft-liknende ting, etter at all bruker-infoen var skrevet inn og vi hadde trykket på "send" knappen låste norton seg helt, og nektet å lukke seg, det var siste gangen dette systemet så norton, eieren gikk over til avast og vurderer å kjøpe F-Secure ... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Svært mange her som syter og klager og ikkje har testa NIS 2006 sjølv. NIS 2006 fungerer kjempefint den. Dog den bruker sin tid om du vil ta manuell scanning, men det kan du sette på om natta etc. Eg fikk ein positiv overraskelse da eg testa NIS2006 her for eit par dager sida. Den gjorde ikkje pc'n så treig som tidligere versjoner. Men eg har enda 1 år igjen av NOD32 lisensen min, så eg vil nok bruke den også. Har fleire pc'er i huset, som trenger antivirus, har også Telenor Online, og da er jo NIS 2006 grats. Ingen grunn til og ikkje velge NIS i allefall. Fordel at dere tester ting før dere skravler i veg om kor dårlig eit produkt er. Sjølv om dei eldre versjonene var litt resurskrevende så betyr ikkje det at 2006 versjonen er det. Makan til folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå