Gå til innhold

Windows låser seg midt i spill.

tjuetre

Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem på spillemaskinen min. Den LÅSER seg med mørkeblå-skjerm (ikke den der klassiske Windows feilmeldingen) og lyden hakker, som en LP plate med hakk i..

Er en AMD Athlon XP 3200 med Volcano 11 vifte. Abit AN7 hk og Ocz Platinum (2-3-2-5) 1024Mb (Før stod det Corsair VS 512Mb ram, den satte eg i serveren min). Og det er minne som muligens er problemet, fordi.. dette HAR eg hatt mye tull med, da eg for noen måneder siden kjøpte OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition og skulle bruke det på min nye maskin (AMD X2 4800 og ASUS A8N Premium hk) så fikk eg hele tiden blåskjerm der det stod forskjellige feilmeldiger.. f.eks den der forbaskede IRQL_driver_not_less_or_equal.. så tok utav ene brikken, og siden har den gått uten en eneste feil...

Hadde den andre Ocz 1Gb brikken i serveren min (AMD Athlon XP 2400 og Abit NF7 S-2) og der funket det helt greit.. men.. nå har eg tatt den 1Gb brikken i spillemaskinen og lurer på om det er den som er problemet.. (Har en litt gammel Maxtor 30Gb hd, men tror ikke den er noe problem?)

Kanskje det finnes en bedre måte å søke etter minne feil enn Memtest86? For den finner ingen feil på minne... Kjørt i to timer nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...