~sikka~ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Vi deler nettverk med husvertene. De sender trådløse signaler ned til oss. Er det mulig å motta disse signalene med en ruter som sender ut trådløse signaler? Slik at vi kan plugge inn pc'er med kabler fra vår ruter til maskina? Eller må vi ha trådløst nettverkskort på hver maskin for å motta signalet? Endret 18. januar 2006 av ~sikka~ Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Eller må vi ha trådløst nettverkskort på hver maskin for å motta signalet? Riktig. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Oki - takk for svar Lenke til kommentar
grosas Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Vi deler nettverk med husvertene. De sender trådløse signaler ned til oss. Er det mulig å motta disse signalene med en ruter som sender ut trådløse signaler? Slik at vi kan plugge inn pc'er med kabler fra vår ruter til maskina? 5458710[/snapback] En del trådløse routere har en funksjon som heter "Ethernet adapter", "wireless bridge" eller noe i den duren. Da kan routeren fungere som et slags felles trådløskort for alle pcene som er koblet med kabel til den. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Ok - vi har Linksys 2.4 ghz Wireless-g, broadband router. Kan den fungere som trådløst nettverkkort? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Ok - vi har Linksys 2.4 ghz Wireless-g, broadband router. Kan den fungere som trådløst nettverkkort? 5460453[/snapback] Jeg regner med det er WRT54G(S) du har. Hvis jeg har rett, så støtter Linksys firmware kun Gateway og Router Mode...det vil si nei til dine forespørsler. Men med tredjeparts firmware som Sveasoft firmware, HyperWRT, DD-WRT Firmware .....osv...skal de nok tilfredsstille dine ønsker. De har Client/Bridge mode for multiple clients , WDS/Repeater mode............ Endret 18. januar 2006 av chakl Lenke til kommentar
nercix Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Eller må vi ha trådløst nettverkskort på hver maskin for å motta signalet? Riktig. 5459449[/snapback] Som tidligere sagt - feil. De fleste rutere har mulighet for WDS/Repeater mode. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Vid^r Postet i dag, 21:59 Som tidligere sagt - feil. De fleste rutere har mulighet for WDS/Repeater mode. Jeg er ikke ufeilbarlig, men kansje du kunne nevne noen rutere som har denne muligheten. Men det var kansje lettere å bare si at jeg tar feil. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Vid^r Postet i dag, 21:59Som tidligere sagt - feil. De fleste rutere har mulighet for WDS/Repeater mode. Jeg er ikke ufeilbarlig, men kansje du kunne nevne noen rutere som har denne muligheten. Men det var kansje lettere å bare si at jeg tar feil. 5462355[/snapback] Ikke kom her og si at "jeg sa du hadde feil bare for å si det". Omtrent alle desse: desse + en del til gjennom oppdatering av firmware. NB: Last ned og sjekk brukermanual om ruterene / apene virkelig har slik funksjonalitet, i tilfelle prisguiden inneholder litt feil. Har desse to med slik funksjonalitet - står ikke i prisguide: WRT54G(S/L) - har slik funksjon ved 3. parts firmware. (ikke versjon 5.0 av WRT54G) Zyxel g-560 - har slik funksjonalitet på nyeste firmware. Har også sett opp mange dlink (av hvilke jeg ikke husker navn) som kjører dette i praksis uten store problemer. EDIT: Las ikke innlegget ditt godt nok! Klart det er enklere å bare si at du tok feil Endret 18. januar 2006 av Vid^r Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Så hvorfor ikke skrive det med en gang. At de flest fungerer, men da med tredjeparts program. Tror jeg avholder meg for mer kommentar. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Tusen takk for hjelp. Skal teste det ut og håper det vil fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå