Oovz Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Iblant »kjører hunden slede», det vil si den aker seg bakover på enden. Den kaster også opp og man kan finne orm i oppkastet. Dette skjer også når visse kjertler i bakenden er overfylte og må tømmes. Når man har to veterinærer som foreldre vet man skremmende ting Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Iblant »kjører hunden slede», det vil si den aker seg bakover på enden. Den kaster også opp og man kan finne orm i oppkastet. Dette skjer også når visse kjertler i bakenden er overfylte og må tømmes. Når man har to veterinærer som foreldre vet man skremmende ting 5467841[/snapback] Hva gjør man hvis man vil avlive en skilpadde da? Alså humant og professionelt. EDIT: hos en veterinær Endret 19. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Iblant »kjører hunden slede», det vil si den aker seg bakover på enden. Den kaster også opp og man kan finne orm i oppkastet. Dette skjer også når visse kjertler i bakenden er overfylte og må tømmes. Når man har to veterinærer som foreldre vet man skremmende ting 5467841[/snapback] Hva gjør man hvis man vil avlive en skilpadde da? Alså humant og professionelt. EDIT: hos en veterinær 5467876[/snapback] Øy!, skal du avlive skilpadda dI?, gi den heller til meg, så skal den få et trygt og godt hjem Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Nei, bare lurer. Er ikke alle feriene jeg er hjemme, så den blir alene hvis jeg er uheldig. Endret 19. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Nei, bare lurer. Er ikke alle feriene jeg er hjemme, så den blir alene hvis jeg er uheldig. 5467895[/snapback] Som sagt, bare gi dem til meg:p Ellers, så kjenner du vell noen som kan ta seg av de, de få dagene (ukene?) du er på ferie? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Ikke de, skrev feil, er bare en. Men jeg får se. Har ikke lyst at den skal lide fordi jeg skal på ferie. Har fått folk til og passe på den før. Men de jeg kjenner har fått nok Svært akvarie og pumperensing osv. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Hehe, jeg har ett 160l akvarium som stor tomt, er det stort nok? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Du skal jo gjerne ha sånn varmelampe, og avsats til at ham kan gå opp og varme seg/tørke seg. Litt varierende kosthold osv, vanskelig og kompliserte dyr det der, ikke like lette og ta seg av som folk tror. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 hmm, synd. Har lyst på en skillpadde.... Men de tingene som du nevnte over "varmelampe, avsats" osv, er ikke noe problem å få tak i, større akvarium kan også lett skaffes Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Joda, mye omsorg som skal til også, de blir deprimert hvis det bare er en liten gåtur hver dag utenfor akvariet, eller ingen og samme maten hele tiden. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Hmm... skjønner. Er vell sån med de fleste dyr, ingen liker å være i et byr :/ Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Haha, ja. Kult også når du tapper i gulvet så kommer han da. Også strekker ut den lange nakken og "lukter" på deg. Eller puster deg i nakken med nesa så det kiler. EDIT: noen er ganske sosiale, de fleste bare hveser og stikker unna da. En kompis har 2 stk, han tør ikke herja med dem, siden de biter han til blods(har liksom en saks som tenner). Så kommer jeg da og de biter meg ikke, husker første gangen. "Ey, fyfaen de biter deg ass, vær forsiktig" "nesj, ka i hælvette e så farli' med dem?" "*Omfg* hvordan i hælvette greier du og ikke bli bitt?!" :!: Min kjenner igjen folk som er her mye, og andre som ikke har vært her før, eller bare noen få ganger veser og pisser han på.., hvis de skal løfte ham. Endret 20. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Haha, ja. Kult også når du tapper i gulvet så kommer han da. Også strekker ut den lange nakken og "lukter" på deg. Eller puster deg i nakken med nesa så det kiler.EDIT: noen er ganske sosiale, de fleste bare hveser og stikker unna da. En kompis har 2 stk, han tør ikke herja med dem, siden de biter han til blods(har liksom en saks som tenner). Så kommer jeg da og de biter meg ikke, husker første gangen. "Ey, fyfaen de biter deg ass, vær forsiktig" "nesj, ka i hælvette e så farli' med dem?" "*Omfg* hvordan i hælvette greier du og ikke bli bitt?!" :!: Min kjenner igjen folk som er her mye, og andre som ikke har vært her før, eller bare noen få ganger veser og pisser han på.., hvis de skal løfte ham. 5467977[/snapback] Hehe morsomt. Hunden min, har fått fobi mot små drittunger (En gjeng med drittunger, pirka på den med pinner en gang når den var valp). Så vis noen som er under 12år, prøver å klappe den, biter den, ikke til blods, bare... glefser Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Haha, hunden "min" i nord-norge(sjæfer blanda med buhund.) driver og biter svakt når vi leker. Også slikker der han bet etterpå. Jævlig morsomt og prøve og løpe fra han, også hvis det er snø, drive og kasta snø foran han, eller kasta snøballer i lufta og la han prøve og ta det. Drive og bryte med hunden i snyen(ikke sånn rulle rundt da.) og sånt. Nå leker min mer hardhendt enn mange andre hunder da. Kraftig også, for noen år siden elns greide jeg ikke og leke så mye, han var for kraftig til og leke bryte med i snøen. Så når vi kommer inn så henter ham tauet og skal ha meg til og dra i det Sjalu er han også, kødder med at jeg skal mate sauene som går på nabotomto. Så bjeffer han konstant, og bare hopper foran meg og sauen for og hindre meg i og gi sauene gress. Endret 20. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Haha, hunden "min" i nord-norge(sjæfer blanda med buhund.) driver og biter svakt når vi leker. Også slikker der han bet etterpå. Jævlig morsomt og prøve og løpe fra han, også hvis det er snø, drive og kasta snø foran han, eller kasta snøballer i lufta og la han prøve og ta det. Drive og bryte med hunden i snyen(ikke sånn rulle rundt da.) og sånt. Nå leker min mer hardhendt enn mange andre hunder da. Kraftig også, for noen år siden elns greide jeg ikke og leke så mye, han var for kraftig til og leke bryte med i snøen.Så når vi kommer inn så henter ham tauet og skal ha meg til og dra i det Sjalu er han også, kødder med at jeg skal mate sauene som går på nabotomto. Så bjeffer han konstant, og bare hopper foran meg og sauen for og hindre meg i og gi sauene gress. 5468028[/snapback] Morsomt, hunden min (Dverg puddel) er feig som bare faen, den har aldri løpt *etter* en sau, men mangen ganger fra en Og vis den ser en annen hund, så løper den frem, glefser litt for å så å gjemme seg under nermeste bil Edit: La merke til at vi har skrevet nesten en hel side alene Endret 20. januar 2006 av J@cob Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Hehe, hunden "min" driver og jager sauer hele tida, men ikke alle sauene, er bare sauene fra noen bonder, (han som har marka ved siden av driver og låner bort) Noen er han nærmest venner med, driver og lukter på hværandre gjennom gjerdet da. Så noen ganger kommer det sauer inn på eiendomen, og da løper han og kjefter og biter. Jo, du vet sånne minihunder? Litt større enn chiiauauau elns, en hund drev og kødda med han, hoppe og og bet hele tiden. Så han la bare labben over hele hunden Han er faktisk forsiktig med mindre hunder da. Historien til hunden "min". Var sånn Polti' hund avslag elns, husker ikke, så va rdet en i familien min sin, hun var blind, han var for stor til henne. Så Ble den min noen år før jeg flytta sørover, så bestefar og bestemor fikk den. Hun blinda dama fikk seg en sånn liten hund, den som Mika bare la labben over. den ble påkjørt Elsker den hunden der alså RED: Alså, når han ble lei så bare la han labben over. Endret 20. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Hehe, hunden "min" driver og jager sauer hele tida, men ikke alle sauene, er bare sauene fra noen bonder, (han som har marka ved siden av driver og låner bort) Noen er han nærmest venner med, driver og lukter på hværandre gjennom gjerdet da. Så noen ganger kommer det sauer inn på eiendomen, og da løper han og kjefter og biter. Jo, du vet sånne minihunder? Litt større enn chiiauauau elns, en hund drev og kødda med han, hoppe og og bet hele tiden. Så han la bare labben over hele hunden Han er faktisk forsiktig med mindre hunder da. Historien til hunden "min". Var sånn Polti' hund avslag elns, husker ikke, så va rdet en i familien min sin, hun var blind, han var for stor til henne. Så Ble den min noen år før jeg flytta sørover, så bestefar og bestemor fikk den. Hun blinda dama fikk seg en sånn liten hund, den som Mika bare la labben over. den ble påkjørt Elsker den hunden der alså RED: Alså, når han ble lei så bare la han labben over. 5468049[/snapback] Høres ut som en fantastisk hund. Hvorfor tok du den ikke med deg, når du flytta til sørlandet? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Der oppe er det frisk luft, Kanskje 800 meter elns og løpe på. Kan ha porten open++. Alle kjenner alle, så folk er snille mot hunden, og hunden er snille mot folk. Skjønner jeg ikke fikk lov EDIT: Så man har sin private dobbeltså store park litt utenfor stykket, som man bare kan ha opent(så du bare slipper hunden ut, eller den hopper på handtaket og springer ut..). Slipper og gå tur. La han løpe til han faller om nesten. EDIT: Der er det også bigass veranda til de gangene vi kjører til sverige, lar veranda døra være open og inni ene gangen er det mat og vann. Endret 20. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Husker jeg rett, begynte katten min å hikke her forleden. Det var MORSOMT:D Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 hypernevrokustiskediafragmakompravibrasjoner (elns) Funfact. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå