J@cob Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Sitter med hunden min på fanget nå, hun skjelverr av redsell og fra tid til tid, fordi en brann alarm gikk, og nå får hun noen "hikke" lignende rykk i hele kroppen, så kan hunder hikke? Edit: Tenkte jeg skulle legge til hvorfor hun var redd Endret 18. januar 2006 av J@cob Lenke til kommentar
applemania Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ja, de kan hikke. Det eneste hunder gjør som er søtt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) ja, hunder kan hikke edit: slått på startstreken! Endret 18. januar 2006 av headcleaver Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Ok, greit å få det oppklart Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ja, de kan hikke. Det eneste hunder gjør som er søtt. 5458643[/snapback] Hva er det du har røyka? Men ja, de kan hikke. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har aldri sett/hørt en hund hikke. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har aldri sett/hørt en hund hikke. 5458726[/snapback] Min gjør det rimelig ofte. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Nei, de kan ikke hikke. 5458717[/snapback] Jo, de kan hikke. Hunden min hikket for under ti minutter siden. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg hikker også ganske ofte. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Min hund liker å rape og fise.. Og skal den f.eks. rape, så strekker han trynet sitt mot mitt, og raper den høye, lange og kraftige rapen.. Skal han fise, så setter han seg ned med framenden, strekker ut ræva, og fiser den store stygge fisen.. hunder er noen morsomme dyr.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 en av bikkjene mine pleide faktisk å komme bort til meg for å fise. jeg måtte begynne å ta den i nakkeskinne for å få den til å slutte med det. gud, så jævelig som det lukter Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har aldri sett/hørt en hund hikke. 5458726[/snapback] Har du en egen hund da? Jeg har levd med en vofs i ca 2 år nå, og etter hver gang han har drukket vann så hikker han litt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Bikkkjer kan absolutt hikke . Gi de noe vann med litt melk i, så pleier det å løse seg - men IKKE for mye, da de drikker opp alt. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Nei, de kan ikke hikke. 5458717[/snapback] Jo, de kan hikke. Hunden min hikket for under ti minutter siden. 5458790[/snapback] Jeg bare tullet. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Er forresten mer vanlig for at valper hikker enn voksne hunder. Hadde en rottweiler valp på besøk forrige dagen og den hikket og da kom eg på kor søt de høres ut når de gjør det. Santoz er nå 2år og eg har ikke hørt han hikke siden han var valp. Lenke til kommentar
big lebowsky Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Hvis en hund (som oftest valper) hikker mye kan det være at den har spoleorm. Valpen får hikkeutbrudd når marken beveger seg over mellomgulvet og skaper iritasjon. Det kan være lurt å få den undersøkt hos en dyrlege, men hvis det kom etter at den ble skremt av en brannalarm er det sikkert ikke det Endret 19. januar 2006 av big lebowsky Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Spoleormen angriper særlig unge dyr og er nokså alminnelig hos valper. Når hunden har et lite antall ormer, ser man ingen særlige symptomer, men når ormene blir mange, blir det en helt annen sak. valpen trives ikke, hårlaget blir glansløst, buken blåser seg opp og hunden får ofte hikke. Iblant »kjører hunden slede», det vil si den aker seg bakover på enden. Den kaster også opp og man kan finne orm i oppkastet. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Hun begynte å hikke, når den satt på fanget mitt og skalv av skrekk, eneste gangen jeg har opplevd det tror jeg, så tviler på at det er "Spoleorm" som er årsaken, men det kan jo hende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå