Gå til innhold

Kan hunder hikke?

J@cob

Anbefalte innlegg

Sitter med hunden min på fanget nå, hun skjelverr av redsell og fra tid til tid, fordi en brann alarm gikk, og nå får hun noen "hikke" lignende rykk i hele kroppen, så kan hunder hikke? :hmm:

Edit: Tenkte jeg skulle legge til hvorfor hun var redd :p

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min hund liker å rape og fise..

Og skal den f.eks. rape, så strekker han trynet sitt mot mitt, og raper den høye, lange og kraftige rapen..

Skal han fise, så setter han seg ned med framenden, strekker ut ræva, og fiser den store stygge fisen..

hunder er noen morsomme dyr..

Lenke til kommentar

Hvis en hund (som oftest valper) hikker mye kan det være at den har spoleorm. Valpen får hikkeutbrudd når marken beveger seg over mellomgulvet og skaper iritasjon. Det kan være lurt å få den undersøkt hos en dyrlege, men hvis det kom etter at den ble skremt av en brannalarm er det sikkert ikke det

Endret av big lebowsky
Lenke til kommentar
Spoleormen angriper særlig unge dyr og er nokså alminnelig hos valper. Når hunden har et lite antall ormer, ser man ingen særlige symptomer, men når ormene blir mange, blir det en helt annen sak. valpen trives ikke, hårlaget blir glansløst, buken blåser seg opp og hunden får ofte hikke. Iblant »kjører hunden slede», det vil si den aker seg bakover på enden. Den kaster også opp og man kan finne orm i oppkastet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...