Megnus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jepp og i viewporten kan man også har mange flere polygoner/objecter med høyere "framerate" ... Driver med det jeg og Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 SoftQuadro er en fin ting dersom man har et Geforce kort Mulig å ha dual boot, en windows med patchede quadro drivere, og en med "spill" drivere. Så kan man velge etter om man skal spille, eller drive med mere seriøse ting når man starter maskinen. (SoftQuadro gir også redusert ytelse i spill) Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 SoftQuadro er en fin ting dersom man har et Geforce kort Mulig å ha dual boot, en windows med patchede quadro drivere, og en med "spill" drivere. Så kan man velge etter om man skal spille, eller drive med mere seriøse ting når man starter maskinen. (SoftQuadro gir også redusert ytelse i spill) 5469588[/snapback] det går vel ikke ann å softmodde 7800-serien tror jeg.. tror det er noe HW endringer også... Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Jepp og i viewporten kan man også har mange flere polygoner/objecter med høyere "framerate" ... Driver med det jeg og 5466736[/snapback] Du er sikker på dette med renderingen eller? Har fått veldig motstridene tilbakemeldinger på akkurat dette skjønner du... Noen flere som kan bekrefte/avkrefte? Hvis det er tilfelle at et slikt kort vil kunne hjelpe i renderingen er jo dette definitivt løsningen for meg, men hvis det kun "booster" f.eks. viewporten er det fullstendig unødvendig for meg på det stadiet jeg er i 3D-modellering... Har merket at viewporten lagger litt når jeg f.eks. roterer store shade'a modeller, men synes ikke dette er noe stort problem, og det rettferdiggjør i alle fall ikke en investering på 5k+ Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Skulle kanskje tenkt meg litt bedre om før jeg skrev det der. De fleste render motorene i dag bruker vel CPU til rendring? Men det finnes vel noen render motorer som bruker GPU også Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Blir litt oppgitt over at det brukes tid og krefter på å teste spill. Det er ikke akkurat det vi driver med på jobben. Hadde vært langt mere interessant å se hva de proffe korta yter i LINUX. Vi sitter ikke på jobben å leker, gjør vi vel....?? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 leadtek 6800GT 256megwinxp sp2 81.67 quadro drivers from nvidia.com Run All Summary ---------- SUM_RESULTS\3DSMAX\SUMMARY.TXT 3dsmax-03 Weighted Geometric Mean = 43.16 ---------- SUM_RESULTS\CATIA\SUMMARY.TXT catia-01 Weighted Geometric Mean = 32.83 ---------- SUM_RESULTS\ENSIGHT\SUMMARY.TXT ensight-01 Weighted Geometric Mean = 28.61 ---------- SUM_RESULTS\LIGHT\SUMMARY.TXT light-07 Weighted Geometric Mean = 26.49 ---------- SUM_RESULTS\MAYA\SUMMARY.TXT maya-01 Weighted Geometric Mean = 72.29 ---------- SUM_RESULTS\PROE\SUMMARY.TXT proe-03 Weighted Geometric Mean = 52.47 ---------- SUM_RESULTS\SW\SUMMARY.TXT sw-01 Weighted Geometric Mean = 31.20 ---------- SUM_RESULTS\UGS\SUMMARY.TXT ugs-04 Weighted Geometric Mean = 35.51 Morsomt dersom et kort til ca 2.500,- kan moddes og klokkes til å slå et kort som koster over 12.000,- Link til tråd med resultater Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ja, dette går fint på "de fleste" 6800-kort.. har gjort om 2 stk 6800 GTX-kort til Quadro FX4000 på kontoret her jeg sitter nå.. To stk Opteron workstations.. MYE bedre ytelse i ENKELTE applikasjoer (med ikke rendering, som stort sett bruker cpu-kraft) 7800-serien går dessverre ikke ann å softmodde (tror jeg) Lenke til kommentar
khorne Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Du er sikker på dette med renderingen eller? Har fått veldig motstridene tilbakemeldinger på akkurat dette skjønner du... Noen flere som kan bekrefte/avkrefte? Hvis det er tilfelle at et slikt kort vil kunne hjelpe i renderingen er jo dette definitivt løsningen for meg, men hvis det kun "booster" f.eks. viewporten er det fullstendig unødvendig for meg på det stadiet jeg er i 3D-modellering... Har merket at viewporten lagger litt når jeg f.eks. roterer store shade'a modeller, men synes ikke dette er noe stort problem, og det rettferdiggjør i alle fall ikke en investering på 5k+ 5470987[/snapback] Det er kun cpu som brukes til rendering. Grafikkortet tar seg bare av viewporten. Det har altså ingenting for seg å bruke penger på grafikk kort om du vil senke rendertider. Men Maya bruker såvidt jeg vet grafikkortet til å hjelpe til med rendering. I hvor stor grad dette er vet jeg ikke, men det er vel verdt å sjekke ut om du bruker Maya. Lenke til kommentar
jl Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg husker at på GeForce 4 generasjon av spillkort kunne man øke ytelsen i proffapplikasjoner betydelig ved å benytte RivaTuner for å trikse driveren til å tro at dette er et Quadro-kort. Så for meg lukter dette konspirasjon for å lure mer penger ut av proffe brukere. (Men jeg skjønner fortsatt ikke hva som er grunnen til forskjellen i ytelsen og ikke minst hvorfor Wildcat er så dårlig i spill) Sidespor - 3DStudioMax brukes også av spillutviklere for å lage modeller nettopp for spill. Dette underbygger påstanden min om at det er like ting som vises av begge løsningene. 5463134[/snapback] Helt enig! Grunnen til forskjellen ligger i driveren. De forskjellige proffapplikasjonene har profiler som gjør at de yter bra akkurat på den spesifikke applikasjon. Disse er ikke tilgjengelige for driveren til spillkortene. En forskjell i hardware er støtte for mange vinduer. I spill har man vanligvis bare et vindu som dekker hele skjermen. I proff applikasjoner er det ofte mange små vinduer strødd rundt forbi på skjermen. Dette takler Quadro bedre. Å teste under Linux hadde vært veldig spennende. Her er det ikke like store forskjeller på driverne, og proff applikasjoner under Linux ville vært spennende å se ytelsen på. Proff kortene er priset for å lure ut mer penger av bedrifter, jeg er ikke i tvil. Slikt kan man selvfølgelig ikke bevise, så dette blir bare min mening og påstand. Men det stinker spør du meg... Dog skal det sies at proff kortene er sertifisert for proff applikasjonene. Det betyr at man får en helt annen støtte for problemer som måtte dukke opp. Dette har høy verdi for mange bedrifter, og kan fint forsvare den ekstra prisen. Men jeg mener det burde vært solgt som et ekstra brukerstøtte produkt, og ikke bakt inn i hardware prisen. mvh jl Lenke til kommentar
mastro Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ja, dette går fint på "de fleste" 6800-kort.. har gjort om 2 stk 6800 GTX-kort til Quadro FX4000 på kontoret her jeg sitter nå.. To stk Opteron workstations.. MYE bedre ytelse i ENKELTE applikasjoer (med ikke rendering, som stort sett bruker cpu-kraft) 7800-serien går dessverre ikke ann å softmodde (tror jeg) 5489456[/snapback] ¨ Jeg sitter og vurderer ny laptop. Vet du hvilke serier med skjermkort som kan softmoddes på samme måte, og oppnå tilsvarende resultater? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå