V-by Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei. Setter opp en server på Windows 2k server. som et lite prosjekt. Jeg skal sette opp en avgrenset plass på serveren der de kan lagre dokumenter og andre filer. Har ikke helt bestemt enda hvor stor plass det skal være på hver mappe, mappene skal også bare være tilgjengelig for den aktuelle brukeren. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei.Setter opp en server på Windows 2k server. som et lite prosjekt. Jeg skal sette opp en avgrenset plass på serveren der de kan lagre dokumenter og andre filer. Har ikke helt bestemt enda hvor stor plass det skal være på hver mappe, mappene skal også bare være tilgjengelig for den aktuelle brukeren. Noen som har noen tips? 5458462[/snapback] Såvidt jeg husker kom Disk Quota først i Windows XP / Windows Server 2003, så en oppgradering av OS ville sikkert vært en fordel. Alternativt må du nok lete etter tredjepartverktøy. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Jammen da får vi droppe det. Må bruke windows 2k, så da får jeg finne på en annen måte. Takker;) Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Såvidt jeg husker kom Disk Quota først i Windows XP / Windows Server 20035462785[/snapback] Det finnes diskkvoter i Windows 2000 også. Det står en del info her: http://support.microsoft.com/?kbid=183322 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Aaah, tusen takk. ypperlig side Hadde vert uaktuelt å oppgaredere server OS'et, da jeg bare har lisens og tilgang og må bruke win 2k Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Såvidt jeg husker kom Disk Quota først i Windows XP / Windows Server 20035462785[/snapback] Det finnes diskkvoter i Windows 2000 også. Det står en del info her: http://support.microsoft.com/?kbid=183322 5463274[/snapback] Så feil kan man ta. Jeg får da også takke for tilbakemeldingen. Jeg trenger tydeligvis å friske opp Windows 2000 kunnskapene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Quota hadde man også på NT4 servere. Trur kanskje det kom alerede når NTFS kom. Har ikke prøvd Nt 3.5, så jeg kan ikke si om det var Qouta der eller ikke, men NT4 hadde det.... Til Trådstarter: Om det bare er de filene som ligger i Mine Dokumenter du skal lagre, så er vel 100 MB grei størrelse, men skal hele profilen lagres, så ville jeg gå for 1 GB. Enkelte mailbokser kan bli veldig store etter hvert.. Endret 19. januar 2006 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Det jeg driver med nå er et prosjekt der jeg lærer meg å bruke en server. Har satt opp 10MB til hvær bruker (ca 20stk) og det bør vel holde, siden brukerne ikke egentlig skal være i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå