Gå til innhold

Israel vil stenge Iran ute av fotball-VM.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sa jeg at du hadde det? Du evner jo ikke se poenget i det jeg skriver engang. Du sammenlignet responsen på SVs kampanje for å boikotte Israel med Israels boikott av Iran i VM og antydet at det var urettferdigheter her.    Med det ville jeg poengtere at Israel aldri hadde truet SV eller Norge direkte for at SV skulle ville innføre boikott, mens Iran faktisk gikk til tale for å utslette Israel.    Må visst bruke miniteskje.

Merkelige greier, gang på gang kritiserer du andre for å trekke inn ting som ikke har med saken å gjøre så trekker du jaggu SV inn her :D

Nei det trengst ikke tesje,men om du har baller nok så skriver du rett ut hva du mener og ikke "kryptisk" som kan tilpasset etter hvordan andre reagerer på dine svar :hmm:

Lenke til kommentar
Merkelige greier, gang på gang kritiserer du andre for å trekke inn ting som ikke har med saken å gjøre så trekker du jaggu SV inn her  :D

Nei det trengst ikke tesje,men om du har baller nok så skriver du rett ut hva du mener og ikke "kryptisk" som kan tilpasset etter hvordan andre reagerer på dine svar  :hmm:

Ehh...... Dette sa du til å begynne med:

Samtidig som de skriker over seg fordi noen vil utestenge noen jaffaappelsiner fordi de ikke liker Israels politikk, snakk om bobbeltmoral.
Hmm, refererer du til SV/venstresidens boikott av Israel i Norge her? :yes:

Du sa det var en dobbeltmoral, jeg viste at det ikke var det. Finito.

Lenke til kommentar
Merkelige greier, gang på gang kritiserer du andre for å trekke inn ting som ikke har med saken å gjøre så trekker du jaggu SV inn her  :D

Nei det trengst ikke tesje,men om du har baller nok så skriver du rett ut hva du mener og ikke "kryptisk" som kan tilpasset etter hvordan andre reagerer på dine svar  :hmm:

Ehh...... Dette sa du til å begynne med:

Samtidig som de skriker over seg fordi noen vil utestenge noen jaffaappelsiner fordi de ikke liker Israels politikk, snakk om bobbeltmoral.
Hmm, refererer du til SV/venstresidens boikott av Israel i Norge her? :yes:

Du sa det var en dobbeltmoral, jeg viste at det ikke var det. Finito.

5459801[/snapback]

hvor finner du referanser her til SV, ingen steder,men du vred det med en gang til at jeg da måtte mene SV siden det passet best for deg.

Det er da vitterlig flere en bare SV i denne verden som ønsker å boikotte Israel, og siden jaffaappelsiner er et kjent Israelsk produkt brukte jeg det som eksempel.

SV ville vitterligen ha boikott av Israelske varer og har vel ikke nevnt jaffaappelsiner spesielt det jeg vet, uten å ha finlest deres program eller uttalelser.

Desuten synest jeg det blir feil av deg å karaktrisere meg som en sosialist hele tiden all den tid jeg har stemt Høyre siden jeg fikk stemmerett(og det er en stund siden) og frem til siste valg, da jeg stemte rød grønt og sist jeg sjekket bestod den regeringen av to sosialistiske og et ikkesosialistisk parti :hmm:

Men dette har jeg påpekt flere ganger uten at du bryr deg, du fortsetter din negative holdning der de som ikke er enig er "sosialister med lavmoral"

Lenke til kommentar

Alle ville ha tolket det første innlegget ditt som om du snakket om situasjonen her i Norge, fordi det er ganske aktuelt akkurat nå. Så ditt siste innlegg virker i mine øyne som et dårlig forsøk på å ro seg unna. Men mente du virkelig noen andre kunne du ha presisert det, og i alle fall ikke angripe Seixon for at han trodde du snakket om Norge - det er tross alt ganske naturlig å anta det.

Men du kan jo kanskje forklare oss hvem du mente som har boikottet jaffa-appelsinene til Israel, og som har blitt kalt jødehatere av Israel som følge?

Lenke til kommentar
Alle ville ha tolket det første innlegget ditt som om du snakket om situasjonen her i Norge, fordi det er ganske aktuelt akkurat nå. Så ditt siste innlegg virker i mine øyne som et dårlig forsøk på å ro seg unna. Men mente du virkelig noen andre kunne du ha presisert det, og i alle fall ikke angripe Seixon for at han trodde du snakket om Norge - det er tross alt ganske naturlig å anta det.

Men du kan jo kanskje forklare oss hvem du mente som har boikottet jaffa-appelsinene til Israel, og som har blitt kalt jødehatere av Israel som følge?

5460166[/snapback]

Alle ville tolket det?

Var det da ikke "pussig" at en bestemt person som er på alle mine innlegg, kaller meg for en sosialist (sosialister ser han jo ned på) osv osv , klarte å henge seg på dette innlegget også??

Om du sjekker litt rundt i trådene her så vil du se at dette stemmer.

Så nei jeg tenkte faktisk ikke på SV i det hele tatt, jeg tenkte faktisk ikke på noen bestemte annen den generelle siuasjonen i midt østen der alle parter anklager hverandre og det inkluderer også Israel, og ja de har flere ganger beklaget seg over andre og anntydet at folk er jødehatere .

Men nok en gang veldig merkelig at om jeg skriver noe så må det begrunnes med linker og bevis,menst andre bare kan si "det betyr ingenting" når jeg spør om deres påstander :hmm:

Så desverre jeg hadde ikke tenkt på noen spesiell hendelse her og om det tilfredstiller deg/dere å kalle meg løgner av den grunn så værsågod :D

Men dette kan muligens få noen til å tenke seg om :hmm:

Nok en gang har en av Ariel Sharons rådgivere stemplet nordmenn som quislinger.

- Dere hadde jo Quisling i tidligere tider og nå 60 år senere er det beklagelig å se at Quisling har fått elever som går på det samme sporet.     Det sier israeleren Uri Dan om demonstrantene mot Ariel Sharons besøk i Molde.     Uri Dan omtaler seg selv som Ariel Sharons beste venn og rådgiver, og han var med i den israelske statsministerens følge under det omstridte norgesbesøket 16. juli.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=69587

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Whatever. Julenissen bekrefter nettopp det jeg sa. Du har forsvart SV i hytt og pine overalt, og det var dem du refererte til nok en gang. Dette er fordi du syns det var en dobbeltmoral å ville boikotte Iran fra VM, mens andre gav deg og SV kjenn for å ville boikotte Israel her i Norge. Vi kan godt da en meningsmåling her på forumet og se hva alle andre ellers ville lagt i det du sa, for jeg syns nok det er klinkende klart hva du mente.

Dessuten har jeg aldri kalt deg en sosialist. Tror dette innlegget er første gangen jeg har brukt det ordet på lenge. *Søker forumet* Jeg har aldri brukt ordet sosialist eller sosialisme siden jeg kom tilbake til forumet i høst...

Merkelig det der.

Endret av noxeiS
Lenke til kommentar
Whatever. Julenissen bekrefter nettopp det jeg sa. Du har forsvart SV i hytt og pine overalt, og det var dem du refererte til nok en gang. Dette er fordi du syns det var en dobbeltmoral å ville boikotte Iran fra VM, mens andre gav deg og SV kjenn for å ville boikotte Israel her i Norge. Vi kan godt da en meningsmåling her på forumet og se hva alle andre ellers ville lagt i det du sa, for jeg syns nok det er klinkende klart hva du mente.

Dessuten har jeg aldri kalt deg en sosialist. Tror dette innlegget er første gangen jeg har brukt det ordet på lenge. *Søker forumet* Jeg har aldri brukt ordet sosialist eller sosialisme siden jeg kom tilbake til forumet i høst...

Merkelig det der.

5466887[/snapback]

Så om du forsvarer nazismen er du da nazist??

Og som du vet har jeg flere ganger påpekt at jeg har stemt på en rødgrønn regering og som meg bekjent så består den av tre partier :hmm:

Det kan da vitterlig tenkes at man støtter en side i en diskusjon i et forsøk på å bekjempe enidighet og uvtenhet.

Men å er jeg temmelig lei av å måtte forsvare mtt politiske ståsted da det vitterlig ikke er tema her, jeg ser heller ikke at høyresiden her må stå skolerett foran enkelte hver gang de skriver noe.

Husk det er mange måter å kalle noen for noe, noen sier det rett ut andre går i mangel på baller store omveier :innocent:

Så får vi håpe at mitt politiske ståsted for ettertiden ikke er et debattema .

Lenke til kommentar

Som de aller fleste andre kurdere, mener jeg at Iran burde stoppes, veldig gjerne med militær makt. Ikke bare deres kjernefysiske anlegg, men også deres styreform som har skapt en skam for godtroende muslimer.

Men å stenge Iran ute av fotball er jo bare latterlig dårlig. Boikott av landet generelt bør skje, men dette bør være politiske grunner.

EDIT: Noen typiske skrivefeil.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Som de aller fleste andre kurdere, mener jeg at Iran burde å stoppes, veldig gjerne med militært makt. Ikke bare deres kjernefysiske anlegg, men også deres styreform som har skapt en skam for godtroende muslimer.

Men å stenge Iran ute av fotball er jo bare latterlig dårlig. Boikott av landet generelt bør skje, men dette bør være politiske grunner.

5481088[/snapback]

Jeg støtter deg faktisk her på det meste, først når det gjelder den ekstreme styreform da denne ikke er respektiv for den alminderlige muslim, og når det gjelder atomvåpen er jeg også enig,ja jeg mener og har ment at alle som har slike våpen burde nektes å ha dem iallefall de som har tilegnet seg disse på uredelig vis.

USA og Russland er det nok desverre ikke mulig å gjøre noe med .

Så nevner du militær makt og det er her jeg ikke er enig for hva kan det innebære?

Konsekvensene av at det stadig vekk skal brukes makt kan en vakker dag true verdensfreden og hvem vet når den dagen kommer :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg bare henger meg med på Snekkerns lag her.

Kristin Halvorsen ville boikotte Israel pga. hun ikke likte landets politikk. Så kom truslene fra USA, og det ser ikke ut til å bli noen boikott. Nå går USA og Israel sammen om å prøve å stenge Iran ute av VM, som en slags boikott.

Så Norge har ikke lov til å boikotte et land uten å bli uvenner med USA, mens USA og Israel kan boikotte land i østen slik de vil uten konsekvenser?

Dobbeltmoral, og ute logikk.

Lenke til kommentar
Mixel, greia er også at det nesten bare var Kristin Halvorsen som ville boikotte da. Tviler på at det hadde blitt en nasjonal boikott av Israel uavhengig av USA's innblanding.

5486375[/snapback]

Jeg vet at det kun er Halvorsen som tenkte det. Men stort sett trode verden av Norge skulle boikotte Israel. Og da fikk vi se hva som skjedde, og fikk endel "trusler". Nå gjør Israel og USA noe lignende, og vil ha en boikott uten at de ser noe problem i det. Israel kan boikotte Iran, mens Norge ikke kan boikotte Israel?

Lenke til kommentar

Camron: Det er en grunn for at jeg er imot deres styreform.

Deres undertrykkelse og tortur av uskyldige kurdere og jøder har i årevis dominert politikken i Iran.

Jeg tenker du er Iraner, har jeg rett? :)

Snekker´n: Du har et godt poeng der, men jeg tror ikke Iran vil gi seg uten videre. Jeg er faktisk for demokratisk styre i Iran, men uten militær makt vil ikke landet, med så mange ekstremistiske muslimer, la et så "fint" styre gå over til demokrati uten kamp. Og disse terroristene er jo kjent for å lage et helvete. Og da gjelder stort sett ikke diplomatiske våpenhviler, Osama Bin Ladens tale her om dagen sier jo seg selv, de tilbyr våpenhvile mot at Irak og Afghanistan blir bygd opp av muslimer.

EDIT: Link til artikkel

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

Kristin Halvorsen ville boikotte Israel pga. hun ikke likte landets politikk. Så kom truslene fra USA, og det ser ikke ut til å bli noen boikott. Nå går USA og Israel sammen om å prøve å stenge Iran ute av VM, som en slags boikott.

Så Norge har ikke lov til å boikotte et land uten å bli uvenner med USA, mens USA og Israel kan boikotte land i østen slik de vil uten konsekvenser?

5482832[/snapback]

Det er ikke mer dobbeltmoral enn at vi her i Norge straffer forbrytere, mens vi ikke straffer andre.

Spørsmåket er altså hvem man anser som "good guys" og hvem man støtter. USA støtter Israel og ikke Iran. Så enkelt, og faktisk helt logisk.

Lenke til kommentar

5482832[/snapback]

Det er ikke mer dobbeltmoral enn at vi her i Norge straffer forbrytere, mens vi ikke straffer andre.

Spørsmåket er altså hvem man anser som "good guys" og hvem man støtter. USA støtter Israel og ikke Iran. Så enkelt, og faktisk helt logisk.

5488635[/snapback]

Joa, er vel logisk, men ikke spesielt bra. Når man er er så trangsynt at man kun ser feil ved styresettet til et arabisk land, mens man åpent godtar at et vesvennlig land bryter nok av humanitære regler?

Lenke til kommentar

5482832[/snapback]

5488635[/snapback]

Joa, er vel logisk, men ikke spesielt bra. Når man er er så trangsynt at man kun ser feil ved styresettet til et arabisk land, mens man åpent godtar at et vesvennlig land bryter nok av humanitære regler?

5488749[/snapback]

Trangsynt er man vel ikke fordi man ser ting annerledes enn deg. Vi er flere trangsynte her som ser at Israel ikke har så mange valg i den situasjonen de er i (selv om det er en del ting de også kunne spart seg), og som mener at et Iran med atomvåpen er en ting som er så potensielt farlig at det krever seriøse tiltak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...