kimare Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Hei! Jeg har bestillt Konica Minolta Dynax 5D, og i den forbindelse har jeg bruk for lesestoff. Jeg har lånt Thomas Nykrog Digital fotografering og bildebehandling på biblioteket. Denne var god. Er det noen som har forslag til andre nybegynnerbøker, som kan være aktuelle. Følgende emner er aktuelle lyssetting, kompososjon, intillinger av iso, blender, lukketider, enkel redigering i photoshop elements etc. Alt som en nybegynner MÅ vite. Alternativet er selvsagt å spørre her Edit: Bøker på engelsk, norsk, dansk og svensk er aktuelle. Endret 18. januar 2006 av kimare Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg kan anbefale: http://www.friedmanarchives.com/Writings/5D_7D_ebook.htm Er vel midt i blinken for deg? Har kjøpt denne selv (nedlastingsversjon på 322 sider). Lenke til kommentar
kawak Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har ikke betilt nevnte bok fra fred enda, men har bare hørt positive ting, så støtter den anberfalingen... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hva med denne? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) par eksempler: http://www.megapixel.net/html/articles.php Artikler med glimrende bruk av eksempler til å forklare. Se emnene under "Camera Basics" og "Photography tips" http://www.photozone.de/active/news/index.jsp Sjekk under "Imaging", "Technology" og "Technique" Endret 18. januar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Frink Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Sistnevnte hadde mye nyttig informasjon, så takk for den Lenke til kommentar
kimare Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg ser at dere har kommet med mange svært gode og nyttige lenker, og jeg kommer helt sikkert til å benytte meg av disse. Men jeg er primært interesert i bøker jeg kan sitte i sofaen og bla i. Jeg bruker stregt tatt for mye tid på pc-en allerede. Lenke til kommentar
jangul Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Kan anbefale boken som heter "digital fotografi i praksis". Enkel uten at den utelater for mye. Og fine bilder som illusterer bra. Av Magnus Fjørtoft. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) national geografics "Foto Guide" er god og hurtig læst. Den er om fotografering generelt hvilket ikke betyder det store da iso, blænde osv er det samme Endret 19. januar 2006 av Kigulu Lenke til kommentar
Daxis Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 For eiere av Sony A-100 har Gary Friedman nå utgitt en bok spesielt for dette kamera. http://friedmanarchives.com/alpha100/index.htm Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg kan anbefale boka "Better Guide to digital photography" av Jim Motke. Er på lettlest engelsk og gir en meget god innføring i digital fotografi, står mye om grunnleggende prinsipper. Mange fine fargebilder. Bestill den fra amazon i England, jeg fikk min etter 4 dager. Fått meget god kritikk av leserne. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ingen som har kjøpt den PDF fila saken på 398 sider? Rart denne ikke blir utgitt som bok hvis den er så bra som jeg oppfattet den til å være. Kunne tenkt å laste den fra noen av dere Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Den er også utgitt som bok men da kostet den rundt 80 dollar. . Men nå skal jeg kjøpe fila. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Den er også utgitt som bok men da kostet den rundt 80 dollar. . Men nå skal jeg kjøpe fila. 6999931[/snapback] spleise? Vil så gjerne ha den pdf fila Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Jeg driver og laster den ned nå. Og jeg får håpe den er bra. Endret 4. oktober 2006 av Bombasa Lenke til kommentar
Daxis Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg driver og laster den ned nå. Og jeg får håpe den er bra. 6999966[/snapback] Jeg har kjøpt papirutgaven av boka. For en relativt fersking på dette som meg er den i hvert fall glimrende. Får en god innføring i alle mulige innstillinger på kameraet forklart med bildeeksempler. Mange gode tips til kamerainnstillinger for forskjellige typer foto-settinger. Generelle tips til bildekomposisjon. Eget kapittel for de som måtte være så heldige å ha trådløs blitz. Anbefales. Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Dersom ikke engelsk er helt gresk for deg, så vil jeg anbefale boka "Understanding Exposures" av Bryan Peterson. Den dumpa ned i postkassa mi i dag. Har gledet meg lenge til denne og det virker som den skal innfri forhåpningene. Den er ikke direkte rettet mot absolutt nybegynnere, men er veldig fin bok å vokse på. Den har mange bildeeksempler og forfatteren forklarer veldig godt om forskjellige prinsipper om eksponering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå