Gå til innhold

Prisguiden friskes opp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tilvenningsproblem - men dette kan jeg bli fornøyd med, i motsetning til forumet. Jeg irriterer meg fortsatt over all den tomme plassen til høyre pga min oppløsning. Det er jo bare tull.

5461236[/snapback]

Skift skin til "DYNAMISK" så får du fyllt skjermen.

Lenke til kommentar
Tilvenningsproblem - men dette kan jeg bli fornøyd med, i motsetning til forumet. Jeg irriterer meg fortsatt over all den tomme plassen til høyre pga min oppløsning. Det er jo bare tull.

5461236[/snapback]

Skift skin til "DYNAMISK" så får du fyllt skjermen.

5461279[/snapback]

Evt IPB default skin, som jeg synes er det beste (er ikke så mye plass som brukes opp på venstre side heller)

AtW

Lenke til kommentar

Nei, liker det ikke. :thumbdown: I hvert fall ikke hvis den blir som den er.

Se f.eks. prisguide for digitale kamera.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=26911

For å kunne velge en annen Canon kamera må jeg trykke TILBAKE knappen flere ganger (5-6) hvis jeg hadde set på både priser, erfaringer, bilder, artikler detaljer.

Det er mye enklere med prisgude for f.eks. harddisker.

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Der får man nedtrekksliste hvor man kan velg en annen disk med en gang.

Lenke til kommentar

Meget bra! :)

For å pirke litt:

Jeg ville gjerne hatt gjennomsnittlig erfaring-karakter på forsiden og/eller erfarings-siden. Den finnes jo ellers bare på listen over produkter i den kategorien, og man der ikke det hvis man får en direkte url f.eks.

På forsiden, under "Våre artikler", kommer bildet over teksten, i stedet for til venstre for den i IE.

På detaljer-siden, så er det en link med "Alle detaljer »" som bare linker til den siden man er på.

I galleriet så reloader IE alle thumb-ene når jeg åpner et nytt bilde.

Når man velger et nytt bilde så forsvinner jo det gamle en stund før det nye lastes ned. I mellomtiden flytter hele resten av siden seg opp, før den hopper ned igjen. Kan man ikke unngå det ved å hardkode height og width på img-taggen? En bagatell selvfølgelig, men skal det være ajax, så skal det være.. :p

Lenke til kommentar

Likte den nye designen. Veldig oversiktlig.

Eneste jeg savner er muligheten til å legge i handlevogn når man ser liste over produkter. F.x en knapp ved siden av avkryssingen for 'sammenlign' hade vært gull.

Og en ting jeg har savnet før - alternative produkter i handlevognen:

Altså, hvis man skal ha en maskin og vil kjøpe alt selv, og man f.x ikke bryr seg om fabrikat på rambrikkene, så kunne man krysset av på noen forskjellige brikker man kunne tenkt seg, og for hver webshop blir det rimeligste av alternativene automatisk valgt. Jeg opplever stadig når jeg setter sammen pc'r at den billigste webshoppen kommer langt ned på lista fordi de kanskje ikke har seagate disk, men en samsung til samme pris. osv.

(Håper noen skjønner hva jeg mener i dette avsnittet.)

Lenke til kommentar
Nei, liker det ikke. :thumbdown:  I hvert fall ikke hvis den blir som den er.

Se f.eks. prisguide for digitale kamera.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=26911

For å kunne velge en annen Canon kamera må jeg trykke TILBAKE knappen flere ganger (5-6) hvis jeg hadde set på både priser, erfaringer, bilder, artikler detaljer.

Det er mye enklere med prisgude for f.eks. harddisker.

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Der får man nedtrekksliste hvor man kan velg en annen disk med en gang.

5461998[/snapback]

Fikset.

Lenke til kommentar
Flott jobbet! Det nye designet ser veldig bra ut og er er mye snillere med øynene. Ellers må jeg nesten benytte anledningen til litt konstruktiv kritikk...

Med det samme så kan det jo nevnes at "du er her linjen" øverst i prisguiden kanskje er moden for en liten oppdatering også. Til tider er den meget vanskelig å bruke, underlistene forsvinner før man klarer og få musepekeren over den... (For øvrig bruker jeg Opera 8.5).

5459667[/snapback]

Dette jobber vi med å bytte ut, og har gjort en stund.

Eneste grunnen til at det ikke kom med på denne oppdateringen er at vi ikke rakk å få det perfeksjonert nok til at vi var fornøyde.

Et annet problem med listene er at for en del produsenter/produkter er de veldig lange, noe som kan gjøre det vanskelig å finne/velge riktig produkt. F.eks for Nokia (https://prisguiden.no/vis_kategori.php?cat_id=19&manufacturer_id[]=145), selv i 1600x1200 oppløsning er denne listen nesten to skjermhøyder. Dagens listestruktur...

•  
  • Nokia

•  
    • 1100

• 1100 med abonnement

• 1101

• 1101 med abonnement

• 2300

• 2300 med abonnement

...kunne med enkelhet ha fått halvert høyden med bytte til f.eks

•  
  • Nokia

•  
    • 1100 (1100 med abonnement)

• 1101 (1101 med abonnement)

• 2300 (2300 med abonnement)

Bruksmessig ville dette vært en stor forbedring, selv om det kanskje er litt mindre skjematisk riktig.

Det virker også som det har sneket seg inn flere feil (enn vanlig) i det siste. Igjen Nokia som eksempel:

•  
  • Nokia N71: 450,-

• Nokia 1101: 501,-

• Nokia N80: 650,-

• Nokia N92: 650,-

• Nokia 2600: 686,-

Hvis alle prisene ovenfor stemmer, gjorde jeg et meget dårlig kjøp i går... ;-) Det samme skjer flere andre steder også (f.eks blåtann-håndsett), tilbehør (til produktet) blir listet istedenfor det spesifiserte produktet.

...kuttet litt bort...

Ellers takk for en kjempefin tjeneste!

5459667[/snapback]

Igjen, de nedtrekkslistene vil forsvinne, men alt til sin tid. Det er ikke gjort med et par tastetrykk å endre hele navigasjonen til en såpass stor tjeneste :)

Lenke til kommentar

ser bra ut så langt.

men noen små forslag.

ser at i bunnen av "tips om feil" sin beskjedboks så er det gjemt unna en bit med tekst som forteller hva produkt det handler om. hadde trodd den like gjerne kunne blitt lagt inn i ett eget skjult form element som så blir sendt av sted når hele formen blir sendt.

en annen ting er bildet som blir vist i hjørnet av forside fanen. den har <forrige og neste> knapper, men pr i dag sender neste> brukeren videre til bilder fanen. enten endre neste til "flere bilder" eller dytt inn ajax i den delen også ;) (gjetter meg til at sistnevnte er planlagt men men).

Lenke til kommentar

Lurte på en liten ting, som kanskje er lett å gjøre, kanskje vanskelig..

Er det mulig å få sortert, eksempelvis harddisker, etter kr pr GiB? Hadde gjort en flott tjeneste enda bedre!!

Vet dere har det som en liten gulrot i systemet at man skal kunne få frem dette på hver enkelt disk, derfor jeg spør, om man da kan legge dette frem i selve søkeren..?

Lenke til kommentar
Gjennomsnittskarakter på brukerfaringer. Greit å ha, ser noen produkter har dårlig erfaring på de siste innleggene noen er sånn midt på treet og en haug med gode.

5524731[/snapback]

Det finnes allerede. På oversikten over produkter vises gjennomsnittskarakteren hvis et produkt har to (?) eller flere erfaringer.

Er det mulig å få sortert, eksempelvis harddisker, etter kr pr GiB? Hadde gjort en flott tjeneste enda bedre!!

5491298[/snapback]

Det skal være en smal sak å få til, men inntil videre er ikke kr per GB-funksjonen lansert.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...