Gå til innhold

Kaller alle E730-eiere, har spørsmål

Tjohei

Anbefalte innlegg

Går og har lyst på E730, men det er noen ting jeg må ha avklart først. Derfor håper jeg at noen E730-eiere vil være vennlige nok til å svare på mine spørsmål:

1. Kan man bruke mp3 som meldingstone, eller må man velge mellom noen preinstallerte?

2. Tilsvarende på alarm, kan man legge inn egen alarmtone? Og kan man velge forskjellig tone for de tre alarmene?

3. Kan man legge inn bakgrunnsbilde i idle-skjermen? Og dekker den hele bakgrunnen, eller bare deler av skjermen?

4. Kan man zoome inn på bilder man har tatt, eller kan de bare sees i fullskjerm?

5. Hvis man har tatt bilde i 1.3mpx, kan man få bildene resize't når man skal sende MMS, eller må man sende i full størrelse?

Setter stor pris på svar. Dette er helt avgjørende faktorer for meg, så jeg trenger en avklaring på disse spørsmålene. På forhånd takk. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Har akkurat kjøpt E730, så jeg skal prøve å svare så godt jeg kan :)

1. Nei, meldingstoner kan ikke være mp3-filer. Kun de meldingslydene som er der kan brukes.

2. Ja, alarmtonene kan være både mmf, midi og mp3-filer.Man kan også velge forskjellig alarmtone for hver av de 3 alarmene.

3. Ja, bakgrunnsbilde kan legges i deksel-skjermen, som er 96x80 piksler stor. Den dekker nesten hele, klokken har et eget felt som ikke kan dekkes av grafikk.

4. Ja, bilder du har tatt kan zoomes inn/ut på så mye du vil.

5. Nei, bildene kan ikke resizes i telefonen. Derimot får jo et 1.3mpx bilde fint plass i en MMS fra denne telefonen, ettersom et slikt bilde er 15-200 kB og telefonen kan sende opptill 295 kB MMS.

Etter dette må jeg få si at dette er den beste telefonen jeg har hatt noengang. Du blir helt betatt og forelsket i den. Skjermen er eksepsjonelt bra, og jeg har allerede sett flere The Simpsons episoder på mobilen.. (du kan faktisk se hele filmer på den om du vil)

mvh Magnus

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

Batteritiden må jeg innrømme skuffer..

Bruker du den veldig aktivt (slik man gjør når man akkurat har kjøpt ny mobil) spiller spill, filmer, tar bilder, hører på mp3, ser på film flere ganger om dagen holder batteriet i 1 dag. Bruker du den sjeldnere, kun ringer og sender litt sms holder den nok i 2, kanskje 3. Dette skyldes TFT skjermen, som trekker mengder strøm, noe den må gjøre for å yte slik den gjør :)

Lenke til kommentar
hmm, lader den ca. hver 3. natt tenker jeg..

da sender jeg en GOD DEL sms.. + at jeg surfer med opera mini en god del i løpet av en skoledag.. + noen mp3'er i ny og ne'

5471414[/snapback]

Jeg syns hver 3. natt hørtes greit ut... da jeg hadde e730 (som bare var en kort stund) varte den kun i 31 timer ved lite bruk.. og det er altfor dårlig! :(

Lenke til kommentar
hmm, lader den ca. hver 3. natt tenker jeg..

da sender jeg en GOD DEL sms.. + at jeg surfer med opera mini en god del i løpet av en skoledag.. + noen mp3'er i ny og ne'

5471414[/snapback]

Jeg syns hver 3. natt hørtes greit ut... da jeg hadde e730 (som bare var en kort stund) varte den kun i 31 timer ved lite bruk.. og det er altfor dårlig! :(

5473311[/snapback]

Mange kunder har god erfaring med å få oppgradert sw på e730 mtp batterilevetid. dette gjøres på verksted på garanti, men da må du leve uten telefonen din noen dager

Lenke til kommentar

Samsung oppgir 260t standby, og det pleier å bety "ikke spesielt imponerende". Du må endel over 300t for at det skal bli bra. Legg merke til at det i praksis er liten sammenheng mellom det de oppgir og det du får. 260t skulle tilsi 11 dager med telefonen på, dag og natt. :wee:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...