TMH Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har en Electrocompaniet Preampliwire II forforsteker, som vel er ca. 20-25 år gammel, men ikke brukt mer enn et par måneder da den var ny. Jeg har nå koblet den opp, og hører at den har relativt mye sus på utgangen. I tillegg øker susen når man spiller av lyd, slik at den godt høres under avspilling. Er det noen som har peiling på hva som er normalt støynivå for denne forforsterkeren, og ikke minst hva som pleier å være årsak til denne støyen slik at jeg kan fikse det selv. Takk! Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Når den er så gammel kan det være noen kondensatorer som har tørket ut. Det er også mulig at det har blitt dårlig kontakt i lydkontrollene og bryterne. Prøv å plukke ut noen av disse komponentene og sjekk om de har riktige verdier. Du hadde vel noe koblet til inngangen da du prøvde? Det hender at det blir litt bakgrunsstøy hvis man stiller inngangsvelgeren på en "åpen" inngang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå