Gå til innhold

dslr vs. kompakt, forskjell på bildene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
et lite problem er at butikken er langt fra billig på dSLR og har kun kitutgaven av det kameraet jeg kunne tenkt å kjøpe.

5612975[/snapback]

350D ? Hvor dyrt er det, da? Du må jo veie opp for problemene som kan oppstå med angrefristen. Det burde ikke være noe problem, men hvis det blir det, så hadde jeg bare bitt i det sure eplet og latt det stå til.

Jeg må forresten nevne at mkII-utgaven av kitzoomen ikke er så uskarp som originalen. Det jeg har sett har vært skapelig med tanke på den prisen man faktisk betaler (omtrent 300, eller noe slikt). Jeg kunne ikke levd med min mkI, men en mkII skulle jeg klart å holde ut med en stund.

Lenke til kommentar

Egentlig så trenger du en videre vinkel enn 50mm også, så 1000 er vel ikke så aller verst. Du kan nok tjene noen hundrelapper på å kjøpe kit'et et annet sted, men slike detaljer henger jeg meg sjelden opp i.

For å si det slik; ikke engang jeg hadde klart meg med en 50mm, med den croppingfaktoren som man får med APS-C. Hadde du skrevet 35mm, så hadde jeg vært med deg. 50mm blir desverre for snevert til generell bruk, hvis du ikke har noe annet til avlastning. Det er slik jeg ser på kitzoomer, som et supplement til fastoptikk.

Hva er prisen for kit'et?

Lenke til kommentar

Min er i hvertfall skarp nok, og jeg har sett noen uskarpe bilder fra kitzoomen her på forumet. Kan være fotografen, men det kan også være zoomen. Den nevnte Sigma-zoomen gir enormt mye for pengene. At den er skarp på 18mm, kan du jo se på noen av mine bidrag til Kritikken. I tillegg er den ganske fin, men det sies at strukturen på finishen blir slitt med tiden. En god ting er at det følger solblender med.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til noe siden jeg ikke syntes det kom klart frem.

 

Angrefristen på 14 dager gjelder dersom kjøpet er foretatt utenfor selgers faste utsalgssted. Internett er et eksempel på "utenfor selgers faste utsalgssted".

 

Slik jeg ser din "sak" kommer denne helt klart inn under 14 dagers angrefrist regelen. Du KJØPTE på Internett og HENTET på et hentelager.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Du har i alle fall kamera igjen, så du har ingen unnskyldning til å ikke delta i Bildekritikken.

5612503[/snapback]

Vel, jeg har nok av unnskyldninger for å ikke delta i bildekritikken;

1. som kritiker: ingen relevant kunstnerisk kompetanse -> postingene koker ned til "liker bildet /liker ikke bildet med enkel forklaring hva man liker og ikke liker i bildet"

2. som bildeposter: jeg suger som fotograf, i tillegg tar jeg aldri bilder av landskap, dyr osv. kun "private bilder" ( :mrgreen: ) og wannabe "streetfoto". for å toppe det hele er bildene tatt med en kompakt som (jeg) sliter med fokusproblemer slik at bildene mine som du også skrev "bærer preg av å være tatt med en kompakt". Derfor anser jeg at jeg ikke har noe å bidra med i denne forumdelen.

Lenke til kommentar

Dine innvendinger er pudding, modellmakt :p

1: Alle innspill er velkomne i Bildekritikken. Om du liker noe, og bare ønsker å si det, så gjør det da. Ikke bry deg om surmagede forumkritikere (nevner ikke nick), som mener at man må ha peiling på foto for å uttale seg. "I don't know about art, but I know what I like" sang salige Ramones for nesten 30 år siden.

2: Bildene dine kan bli bedre, men de suger ikke. Derfor kan du godt legge dem ut for litt konstruktiv kritikk, slik som med Japan-bildene dine. Personlige bilder kan også gjøre seg i Bildekritikken. Mine best likte bilder (av publikum) er nettopp mine dagligdagse portretter av poden. Slike bilder er m.a.o. godt likt her på forumet, så skjerpings, modellmakt.

Du er velkommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...