LittleMarius Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei! Lurer på endel ting angående min første oc... Har en Athlon XP 3000+ (Socket A) med en -ekstrem- 64 kb L1 cache... Har klokka denne til 2460 Mhz... Med standard kjøler og et Asus 7V600-X hk. V-core: 1.776 Hva skal til for å komme over 2500? Minne: Geil value ett-eller-annet 1024 mached CL 2.5 som jeg kjører på 2.5-3-3-9.. 42 grader core temp... Idle... Og ja... har planer om en snarlig oppgradering... men vil gjærne skvise den siste lille dråpen ut av systemet først... Fikk forresten elendige 8.730 i 3D-Mark 01 SE (med diverse norton kjørende i bakgrunnen) Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Kjør prime i en halvtime, mål temperaturen og post den her. Idle temp sier ikke så mye når load temp som oftest er 10-15 grader høyere med luftkjøling. Et kjappt overslag sier da at tempen sannsynligvis ligger oppimot 60 grader ved load. Du kan prøve å øke vcore ett hakk (spenningen til cpu) og se om cpu lar seg klokke høyere da. Uansett vil jeg ikke anbefale å øke spenningen så mye mer enn du har gjort siden temperaturen snart når taket. Pass på at RAM klarer å holde følge med FSB. For å være på den sikre siden kan du sette divider på rammen eller øke vdimm ett hakk (spenningen til RAM.) Lenke til kommentar
Cobrax Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 har dere peiling på hvordan jeg skal klare å klokke min Xp 3000+? det er umulig å jøre det fra Bios og jeg finner ingen programmer Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er fult mulig at cpuen ikke går lengre også... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det der er en veldig bra klokk. Med bedre kjøling og mer vcore kommer du nok over 2,5ghz. Lenke til kommentar
BoOt3r Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) kjaks har svaret;) bare for å sammenligne litt, med min gamle athlon 2600+ 1,9ghz klarte jeg å presse til over 2,2ghz med standard kjøleren. satte på en Thermalright XP90 og kom enda lenger, har dessverre ikke screen:S (ødela CPU under "andregangs" montasje av XP90 ) kanskje du fikk noen ide av ha du kan få til:D Endret 31. januar 2006 av BoOt3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå