Gå til innhold

Athlon XP 3000 -Kun 2460 Mhz...

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på endel ting angående min første oc...

Har en Athlon XP 3000+ (Socket A) med en -ekstrem- 64 kb L1 cache... Har klokka denne til 2460 Mhz... Med standard kjøler og et Asus 7V600-X hk. V-core: 1.776

Hva skal til for å komme over 2500?

Minne: Geil value ett-eller-annet 1024 mached CL 2.5 som jeg kjører på 2.5-3-3-9..

42 grader core temp... Idle...

Og ja... har planer om en snarlig oppgradering... men vil gjærne skvise den siste lille dråpen ut av systemet først... Fikk forresten elendige 8.730 i 3D-Mark 01 SE (med diverse norton kjørende i bakgrunnen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør prime i en halvtime, mål temperaturen og post den her. Idle temp sier ikke så mye når load temp som oftest er 10-15 grader høyere med luftkjøling. Et kjappt overslag sier da at tempen sannsynligvis ligger oppimot 60 grader ved load. Du kan prøve å øke vcore ett hakk (spenningen til cpu) og se om cpu lar seg klokke høyere da. Uansett vil jeg ikke anbefale å øke spenningen så mye mer enn du har gjort siden temperaturen snart når taket. Pass på at RAM klarer å holde følge med FSB. For å være på den sikre siden kan du sette divider på rammen eller øke vdimm ett hakk (spenningen til RAM.)

Lenke til kommentar

kjaks har svaret;)

bare for å sammenligne litt, med min gamle athlon 2600+ 1,9ghz klarte jeg å presse til over 2,2ghz med standard kjøleren.

klokk1ob.jpg

satte på en Thermalright XP90 og kom enda lenger, har dessverre ikke screen:S

(ødela CPU under "andregangs" montasje av XP90 :tease: )

kanskje du fikk noen ide av ha du kan få til:D

Endret av BoOt3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...