ZaiCoN Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 eg og en klasse kamerat tenkte vi sku kødde litt med læreren og da tenkte vi at vi sku hacke pcen, åpne cd-romen osv brukte eit program før som hete rule me elns, noen som vet hvor eg finner det? Lenke til kommentar
pakke Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 "hacke program" er en selvmotsigelse i seg selv. Aner forøvrig ikke hva du tenker på, men jeg husker Netbus, Sub7 og andre teite trojaner fra gammelt av. Det er nok ingen av de som fungerer på et oppdatert Windows-system lenger. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Fungerer gjør det, men da må mann deaktivere alle virusprogram. Når du i tillegg innstalerer slike programmer følger det muligens med en del spyware. bare til ettertanke. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Er dette lov i det heletatt? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det er lov å linke til det, så lenge det ikke brukes uten lov av fornærmede. Jeg kan linke til noe, men jeg kan ikke si i detalj hvordan man hacker noen. Men lov, ja. Lenke til kommentar
morra Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Se hva som skjedde med denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=453892&s= Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Ja, men dette er ikke direkte "farlig". En trojansk hest kan jeg bruke for å bruke datamaskinen min på skolen, mens jeg er hjemme. Derfor er ikke dette en direkte trussel. Så dermed kan alle linke til let me rule, men derimot ikke forklare hva man må trykke på, gjøre osv. Utrolig teit avgjørelse fra administrator å stenge tråder som dette så lenge den holder seg innenfor reglene. Derimot det å si at han skal hacke læreren er en helt annen sak. Nettet er for det første altfor strengt slik at dette aldri er en mulighet. Edit: Har nå lest igjennom retningslinjene, og jeg finner ikke noe som henviser til trojanske hester. Alt kan være en trojansk hest i de rette hendene. Endret 18. januar 2006 av Rxj0n Lenke til kommentar
pakke Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 En trojansk hest kan jeg bruke for å bruke datamaskinen min på skolen, mens jeg er hjemme. Derfor er ikke dette en direkte trussel.5458312[/snapback] Trojanske hester har som formål å skaffe ulovlig tilgang til andres systemer ved å utnytte sikkerhetshull. Om du bruker dette som en løsning for å fjernstyre pcen din og mener det ikke er en direkte trussel bør du revurdere din dømmekraft. Det finnes fjernstyringssystemer som er laget for (og ikke minste bedre egnet til) å fjernstyre pcen din. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Se hva som skjedde med denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=453892&s= 5458296[/snapback] Og ditto med denne. Tråd stenges! Neste gang vanker warns og ferier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg