Lyngstad Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Er Opteron Dual-Cores dugbare til spilling om jeg klokker den høyt? Jeg er en FPS-spiller som helst vil unngå den minste lagg og optimal spillytelse. Vurderer en 165 eller 170 som jeg skal klokke godt.. Trenger også noe minne som vil være med på litt hardbarka klokking.. Forslag? Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Tror ikke du vil ha noe særlig problemer med ytelse, nei. opetron yter godt over i spill og når spill begynner og støtte dual core så blir det bare enda bedre. Tror noen av disse skulle duge, (noen må rette på meg hvis jeg tar feil) (OCZ Gold Edition PC4000 2 GB Dual Channel E.L.) https://prisguiden.no/product.php?product_id=35423 (Corsair TWINX2048-3500LLPRO) https://prisguiden.no/product.php?product_id=37262 Endret 18. januar 2006 av Computerwolf Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 what he said. ang. minne så er det bare å se på ocz minne på hastighet over PC3200 Lenke til kommentar
skyline Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Er Opteron Dual-Cores dugbare til spilling om jeg klokker den høyt? Jeg er en FPS-spiller som helst vil unngå den minste lagg og optimal spillytelse. Vurderer en 165 eller 170 som jeg skal klokke godt.. Trenger også noe minne som vil være med på litt hardbarka klokking.. Forslag? 5457595[/snapback] Se forøvrig tråden jeg startet; Den store Opteron DC oc tråden! Den er meget "dugbar" i spill, får å si det mildt. Min cpu er klokket til 2,7ghz, dvs at den ligger 100mhz over FX60 cpu`en, og denne er sinnsykt rask! Operton 165/170 er ett av de absolutt beste valgene for en oc`er i disse dager, men det spørs om du får tak i en, det er vrient for tiden. Ram; Jeg anbefaler OCZ VX ram, hovedkort: Uten tvil DFI LP NF4, særlig viss du skal overklokke. Se forøvrig tråden jeg startet; Den store DFI LP NF4 tråden! Endret 18. januar 2006 av skyline Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Opteron er vel det beste valget innen dual core per dags dato. Om du kjøper deg en 165/170/175 er vel kun lommeboka di som får bestemme. Det eneste som jeg kan garantere deg at opteron skuffer ikke. Jeg har 2 opteron i 2 maskiner. Begge klokket til de grader. Min opty 175 har mer å gå på siden jeg kun kan gi den 1.5v. Ved 1.6v er vel 2.8ghz ikke noen hinder. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har en maskin med to dual opteron- prosessorer i. Kan man bestemme hvilke prosesser/tråder som skal kjøres på hvilken prosessor? ( Har ikke fått den enda, har leid den ut en kort periode, og får den om 14 dager.) Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Du kan velge det i task manager. Du har 2x dc opteron? Hvilken av dem av du? Om det er 2x 165 er det ikke så dyrt, men 2x 175 koster litt, hehe. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 De heter Opteron 270. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Aha, socket 940... De er ikke så vanlig for vanlig forbruker som meg og andre. Edi: Har du 2 x 270 i pc'en De koster jo flesk. Endret 18. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Er redd dette er det dummeste PC- kjøpet jeg har gjort noen gang =8)- men det vil jo vise seg etter hvert. Får håpe den er morsom, det sitter 2x raptor og 4 GB minne i den også. Gleder meg til jeg får den.. HjemmePC- ordning, kanskje litt over en vanlig hjemmePC.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hehe, en helt sykt maskin du har der. Tror neppe dagens programmer trenger all den kraften der, men greit å ha til fremtiden. Alt du mangler er et kraftig skjermort, eller har du det også? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg spiller ikke så mye, så jeg nøyde meg med et Powercolor x850- kort. med 256 GDDR minne. Regner med at det ikke blir noen stor flaskehals, hvertfall. Vet det er SLI- støtte på hovedkortet, men det hadde blitt enda dyrere. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 I spill vil nok x850 kortet være en stor flaskehals. Men i andre ting så er x850 overkill, hehe. Det er et standpunkt som du må ta selv ikke sant. Jeg som spiller endel ville ha satt pris på et godt skjermkort. Men maskinen din er jo en arbeidsstasjon uten like, den er jo kraftig til fingerspissene. 3d redigering og tunge programmer vil trives godt på maskinen din. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Du kan velge det i task manager. Du har 2x dc opteron? Hvilken av dem av du? Om det er 2x 165 er det ikke så dyrt, men 2x 175 koster litt, hehe. 5458153[/snapback] Opteron 1xx kan ikke brukes i dual-oppsett. Skal man kjøre dual Opteron (2 stk. opteron-prosessorer) må man velge Opteron 2xx samt S940. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Den er god, lærte noe nytt idag også Lenke til kommentar
Lyngstad Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Fint å vite! Jeg kjøpte dette; Hovedkort - Abit KN8 SLI nForce4 SLI CPU - AMD Opteron 165 Dual-Core "Denmark" 1.8GHz Boxed Minne - OCZ EL Dual Channel Platinum 2048MB PC3200 400MHz Var hovedkortet og minnet et bra valg til klokking ved siden av denne prosessoren? (Leste ikke at DFI var det beste til overklokking på markedet nå) Jeg bestilte den eneste eller siste Dual-Core Opteronen som var igjen på databutikken.com Det var jo litt heldig da! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Bare lurer på - vil maskinen min bli brukbar til vanlig spilling og progamvare i det hele tatt? er redd ejg har kjøpt en dyr katte i sekken.. Den bråker noe helt jøvlig også, 8 vifter på full peis inne i kabinettet Eller passer den best som server/tallknuser borte i en krok? Endret 18. januar 2006 av CastorFiber Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Bare lurer på - vil maskinen min bli brukbar til vanlig spilling og progamvare i det hele tatt? er redd ejg har kjøpt en dyr katte i sekken.. Den bråker noe helt jøvlig også, 8 vifter på full peis inne i kabinettetEller passer den best som server/tallknuser borte i en krok? 5462072[/snapback] Hvis du bare skal spille, så er nok 2xOpteron Dual-core overkill. Men da er det bare å finne en måte du kan nyttegjøre deg maskinen på. Kanskje tjene noen slanter på den... Forøvrig, maskinen din er fullt brukbar, akkurat som en maskin med mer "vanlig" spec (en del nedskalert). Nå er jo Opteron/S940 primært en serverplattform, men du kan i hvert fall konstatere at du har den feteste maskinen i mils omkrets. Personlig ville jeg ikke brukt så mye penger på å ha den følelsen. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Bare lurer på - vil maskinen min bli brukbar til vanlig spilling og progamvare i det hele tatt? er redd ejg har kjøpt en dyr katte i sekken.. Den bråker noe helt jøvlig også, 8 vifter på full peis inne i kabinettetEller passer den best som server/tallknuser borte i en krok? 5462072[/snapback] En maskin med 2 dualcore Opteron er en maskin til sinnsykt tungt 3D-arbeid, tunge kompileringer og annet veldig krevende arbeid. Dersom du har kjøpt en slik maskin uten å vite at du trenger det til slike oppgaver så har du kastet veldig mye penger ut vinduet. Det blir omtrent som å kjøpe en Moxy dumper til å kjøre på jobben og i butikken Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Joda, jeg vet hva jeg har kjøpt, og har faktisk leid den ut som tallknuser siden november. Han som har den nå, lager 3d-bilder, og den bruker rund 24 timer på å rendre bilder han er fornøyd med. Det jeg har begynt å tenke på, er om den fungerer direkte dårlig til vanlig bruk. Spiller ikke mye, men driver tidvis med musikkproduksjon og videoredigering. Der vil den nok egne seg godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå