thomassit0 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 tror det.. dual HDMI tror jeg faktisk den har. den er visstnok sterk nok til å dra to hdtver i 1080P. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Gud hvor jeg gleder meg til PS3. Men må si det var da faens til mange paranoide drittsekker her da, la no folk ha gleden av det glimtet de fikk. Det er lov å håpe. Tror ikke folk blir skuffet uansett når de får ta i PS3. Tror Xbox 360 fanatikere blir skuffet for at de ikke kjøpte PS3 i stede for Xbox360. PS3 FTW. <--- Flame him 5463914[/snapback] Som jeg skrev tidligere i tråden så ønsker jeg også at den videon var ingame, kjørt på ferdig PS3 konsoll. Jeg har riktignok Xbox360, men kommer nok til å kjøpe PS3 også. Men dette er meg personlig. Som spiller ønsker jeg, og sikkert de fleste andre spillere også, og ha det råeste som gir den beste opplevelsen. Derfor skal jeg ha begge. Men ikke alle kan punge ut penger for begge konsollene og ikke alle gidder det selv om de kunne. Derimot tror jeg ikke nødvendigvis at folk med 360 er skuffet for at de ikke kjøpte PS3. Når PS3 blir lansert så har de sittet med sin 360 i ett år og kost seg med bra spill. Så jeg tror neppe noen blir skuffet over at de ikke satt på gjerdet ett år og ventet, høres helt merkelig ut. Hadde konsollene kommet ut samtidig og det viste seg at den ene konsollen var mye bedre enn den andre, så kanskje noen ville tenkt slik du sier. Men ikke slik situasjonen med lanseringen er i dag. Det er bare å glede seg til PS3, enten man eier en 360 eller ikke i dag. Det blir en veldig bra konsoll. Og den vil har sterke sider som 360 ikke har. Uten tvil. En del av oss som skriver her på forumet har vært rundt og spilt siden Pong (70-tallet) var det store og har vært med på alle "hypene" av nye hjemmedatamaskiner (hvem husker vel ikke da Commodore 64 skulle lanseres med "Elefanthukommelse!! Med elefant i reklamebildet osv... 64kb var det), PC cpu'er og senere grafikk-kort + alle disse konsollene. Ikke noen gang har disse tingene stemt. Og ikke noen gang har spranget vært så stort fra en generasjon til en annen som det Sony prøver å få fram nå. Skulle ønske det var slik, men dessverre... Det har vært skrevet så mye av spillutviklere som utvikler for begge plattformer om styrke og svakheter på de to konsollene, både på internett og i blader. Det hadde vært nyttig for en del fanboys (forsåvidt i begge leire) og lest litt av dette, ikke bare skrive hva de tror ut fra slike videoer og hype. Så langt er det jeg har fått med meg er at på papiret så vil PS3 dra det lengste strået med en liten margin, men det er ikke sikkert det har så mye å si da den er vanskeligere å dra hestekreftene ut av enn 360'n. Med tiden blir det råere og råere spill på begge konsoller. Peace, brothers and sisters. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 tror det.. dual HDMI tror jeg faktisk den har. den er visstnok sterk nok til å dra to hdtver i 1080P. 5464025[/snapback] Den blir kraftig ja, Xbox360 sliter jo med en når du trykker på Guide knappen. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 tror det.. dual HDMI tror jeg faktisk den har. den er visstnok sterk nok til å dra to hdtver i 1080P. 5464025[/snapback] Nå vet ikke jeg, så jeg håper noen med informasjon kan svare på dette. Jeg selv tviler sterkt på at når den viser grafikk i to bilder, så tegner den to bilder.. Altså.. det jeg tror, er at den bare "kopierer" bildet og leverer signalet ut i to utganger med hjelp av en liten forsterker... Blir nesten som antenneanlegg her, hvis dere forstår hva jeg mener. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 tror det.. dual HDMI tror jeg faktisk den har. den er visstnok sterk nok til å dra to hdtver i 1080P. 5464025[/snapback] Nå vet ikke jeg, så jeg håper noen med informasjon kan svare på dette. Jeg selv tviler sterkt på at når den viser grafikk i to bilder, så tegner den to bilder.. Altså.. det jeg tror, er at den bare "kopierer" bildet og leverer signalet ut i to utganger med hjelp av en liten forsterker... Blir nesten som antenneanlegg her, hvis dere forstår hva jeg mener. 5464452[/snapback] jeg klarer nok ikke å finne igjen det, men er sikker på at de har sagt at den kan vise spill på en skjerm og noe annet på en annen. ikke vet jeg om det bare er promo sprøyt fra sony eller hva. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det skal ikke noe særlig til å vise to HD-bilder, problemet ligger i å generere dobbelt så mye grafikk (dette da om man feks skal kjøre "splitscreen" på to skjermer). Da vil vi få et problem hvis utviklerne har presset konsollen så mye de kan for å få best mulig grafikk på en skjerm, at grafikken må reduseres(som den i dag ofte blir på splitscreen). Så hvis det blir et krav om at alle spill skal kunne vises på to skjermer, går dette enten ut over alle som spiller på en skjerm, ved at grafikken er tonet ned for at maskinen også skal kunne kjøres på to skjermer, eller fjerne detaljer hvis spill blir spillt på to skjermer. Lenke til kommentar
arqe88 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 på et forum så sier en at grafikkortet (RSX)til ps3 skal ha 6 prosessor kjerner . , http://ps3forums.com/viewtopic.php?t=13393 Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hadde Microsoft kommet med denne videoen skulle jeg kanskje ha trudd på det, men jeg har bare ikke tillit til Sony lenger, når det gjelder dette. 5459808[/snapback] Hvorfor hadde du det? 360 har heller ikke god nok hardware til å klare slik grafikk.. Vi får slik grafikk tidligst med next-gen konsoller. (De som kommer etter 360, PS3 ol) Samma hvem som kommer med det, du må tenke litt realistisk her. 5461468[/snapback] Hehe ja, det var vel bare ett utrykk. mente at jeg heller hadde trudd på MS en SONY. Selv synes jeg dette ser for godt til å være sant ut... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 motostorm videon er i in-game, og tror at det kan bli bedre også, her er beviset: Hva er det med det bildet som beviser at det er in-game? 5459011[/snapback] se nøye på bildet det er mye aliasing der, og det tyder på det er in-game 5459045[/snapback] Har sjekket en film av spillet nå. Veldig vanskelig å finne noe som er av bra kvalitet egentlig (mon tro hvorfor?). Uansett, på filmen ser man at f.eks. plassen hvor bildet der ,ikke har aliasing på samme nivå. Mulig filmen er for dårlig til å anslå det. Jeg kan være enig i at noen deler av filmen kan være ingame. Men lengre strekker jeg meg ikke. Som det steder hvor kameraet følger buggyen bak. Hva får får meg til å tro at filmen er CG hovedsaklig? - For flytende framerate for et spill som er på et alfa-kit - Kameraføringen for "perfekt". - COen sa at AI'en er slått av. Javel, hvorfor kjemper bilene mot hverandre da? - Oppførselen til bilene. Reagerer for raskt på endringer i kjørebanen - Vrakdeler flyver i bestemte oppsatte baner. - Alt er FOR perfekt For å overbevise meg at dette faktisk er ingame så kom med en PS3 hit og plugg den inn og vis demoen til meg. Beklager Sony, jeg er ikke dum. 5459185[/snapback] "For" flytende framerate? = Veldig stor antagelse. Kameraoverføring for perfekt = Enda en stor antagelse. Ingen AI? så? Trodde ikke alle at HL2 hadde glimrende AI helt til det viste seg at det "hele" var scriptet... Oppførselen... Igjen, scripting er fullt mulig, eller, nok en antagelse. Vrakdelene er sikkert en del av animasjonen når eks. en bil sprenges, dermed vil de ha forutbestemte baner, hvis de ikke er knyttet opp som fysiske objekter. Selvsagt er det "for" perfekt når de blir nødt til å kjøre en scriptet seanse siden AI ikke er mulig å kjøre. Personlig har jeg verken sett denne filme, ingen screens, har ikke hatt en konsoll siden Playstation kom, og spiller heller ingenting. Men derimot var det mye antagelser om stereotypen av en typisk tidlig utgave av både software og hardware du kom med i ditt innlegg. Jeg ser ingenting galt i at dette kan ha endret seg. Spill som blir utviklet til nye konsoller (være det xbox eller ps) så brukes ikke den fulle maskinkraften enda. Dermed ser jeg ikke noe rart med at spillet kan flyte "perfekt". Når de i tillegg ikke har noen form for AI, eller antagelig en god del scriptede seanser som ikke krever fysikk-paramtere. Aliasing er lett å få til i en pre-rendra film, men det er dog veldig merkelig å begå en slik "feil" av spillutviklerne. Men igjen, dette kan like greit være et pr-stunt fra utviklerens side hvor de lager en dårlig pre-rendret film slik at det kan se ut som en ingame film. (btw, CG står for Computer Graphics, og uttrykket "CG-film" blir i grunn feil sånt sett da det er CG alt som er grafisk arbeid gjort på pc/mac osv.) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 jeg klarer nok ikke å finne igjen det, men er sikker på at de har sagt at den kan vise spill på en skjerm og noe annet på en annen. ikke vet jeg om det bare er promo sprøyt fra sony eller hva. 5464569[/snapback] Jeg er ikke sikker på hva dem sikter til, men den vil ikke rendre 2 forskjellige bilder. Hvis spill utviklerene måtte ta hensyn til at rendering ytelsen kan bli halvert samt framebuffer størrelsen fordobblet i 1920x1080 og dobbelt sett med grafikk data så blir det ikke mye dem har å gå på. Nei, selv ikke for den fantastiske, gud sendte, ut av denne verden Playstation 3. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 på et forum så sier en at grafikkortet (RSX)til ps3 skal ha 6 prosessor kjerner . , http://ps3forums.com/viewtopic.php?t=13393 5464982[/snapback] Den tråden fikk meg ihvertfall til å trekke på smilebåndet. RSX har 6 quads eller 24 fragments pipelines.. som idag populært er kalt shader processors. Foruten at RSX er på en mindre prosess er det svært lite som skiller den fra PC utgaven (7800GTX). Svarte det er mange som kommer til å bli skuffet. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Jeg sier bare: http://ps3.ign.com/articles/668/668446p1.html Skal vente til PS3 kommer jeg for en kamerat kjøper 360-en så da prøver jeg den der. Jeg tror forresten at sony klarer å få lansert ps3-en i USA i år. Det faktum at PS3 har blu-ray kommer nok til å styrke salget en del også. Men folkens. Vi kan diskutere hvor mye vi vil. PS3 blir ikke bedre eller verre uansett hva vi sier. Så, time will show! Endret 19. januar 2006 av Gryxor Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Stoler ikke på sony til vanlig.. men så kom ps3. Drit i å whine som noen småunger som har mistet smokken! For guds skyld! les postene deres å hør på dere selv! Gleder meg ekstremt til ps3! Xbox 360 har eg ikke noe imot. Grei maskin, men om specca er rette så er ps3 hakket kraftigere en xboxen. MEN HVA SØREN SLAGS SPILL TAR SÅ MYE? overdimensjonerte speccs sprø du meg.. På begge.. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jalla'n: Jo desto bedre specs, jo desto lengere kan konsollen levere oppdatert underholdning. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Man.. Kan vi ikke slette helle drittem?? Dette er akkurat som en PS3 vs. 360 emnet.. No need!! Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 på et forum så sier en at grafikkortet (RSX)til ps3 skal ha 6 prosessor kjerner . , http://ps3forums.com/viewtopic.php?t=13393 5464982[/snapback] Haha. Leste du hele posten? Trådstarter fant etterhvert ut at han var helt på jordet. Fantastisk. "Ååååh! Alt er klart for meg nå! Kjempe smart! Super logisk! Dette er blir jo mye mye mye mye kraftigere enn 7800gtx." Så går det noen timer.... See, this is why I hate GPU's and don't talk about them much. The way they are talked about is just annoying, people need to come up with a uniform way of actually speaking about specific components of a GPU. I've done more research, and the Shader Processor thing isn't something new. Its actually quite common it looks like. But well, I guess since GPU-geeks have to use 6 different terms for every internal part of a GPU, it got lost to me. http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1875407,00.asp ALU's, processors, pipelines, blah blah blah. BAH! Speak english GPU-Tekkies. Thats why I hate GPU's As you can see from the URL, the Radeon X1800 Pro has 16 pixel shader processors and 8 vertex shader processors. Funniest thing is, when I look up stuff like that before, its called a pipeline. Or an ALU. I've never seen it talked about as a processor before. So BAH. Back to the drawing board again. So yeah, you guys can continue using your smarts to now find out where I live Ahhh man... I hate when stuff like that happens. So you know what ... I'm going to completely forget about the RSX until its finally revealed. I'm still sold that its something completely unique with a Cell-like multi-core design, but well .. just one less piece of evidence in the pile. Men hørte fanb0iene etter? Neida. De valgte å ignorere den tech-wizzen de hyllet opp i skyene fordi han kunne fortelle dem at RSX ville være guds gave til gameren. Tråden fortsettes av småunger uten særlig fornuft, småunger som valgte å ignorere udontneed2know sin innrømmelse av at han dret på draget. Dette resulterte jo heldigvis i noen fantastiske utsagn. Well if we go by the slides and assume that each of those little processors can process 136ops per sec then : 136x6 = 816x550mhz = 448800 = 448.8 Billion shader ops per sec Compared to 360's 48 billion. My question is how much RSX will the PS3 have. arbror22: Vær så snill... Ikke post linker til kilder/info/"bevis" før du har lest gjennom alt. Dersom det ikke hadde vært for udontneed2knows fantastiske entusiasme før han innså at han tok feil, eller for de mange som ikke klarte å innse at det ikke var noen fantastisk revolusjon, selv etter at han som foret de med dritten innrømte det var BS, ville dette vært bortkaste tid av livet mitt. Men jeg synes det er artig å se folk som på død å liv prøver å overbevise seg selv om at produktet de setter over alt på jord er akkurat det, "Over alt på jord". Sony, og MS for den del, kunne kunne klart å trøkke inn i skallen på sin fanboy-skare at PS3/X360 ville kunne fysisk teleportere spilleren til en annen dimensjon. Men uansett om de hadde gått over lik for å trekke tilbake utsagnet, ville de nok blitt sittende igjen med mangen missfornøyde kunder etter lansering. Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Heia Sony og PS3!! Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Man.. Kan vi ikke slette helle drittem?? Dette er akkurat som en PS3 vs. 360 emnet.. No need!! 5466329[/snapback] Vel, godeste Kenny sa jo for noen år siden at PS2 ville være som å plugge seg inn i The Matrix. Jeg regner da med de fleste her, som ved siden av å tvinge i seg øl og snakke om filmer som "The Rock"; trodde på dette. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Heia Sony og PS3!! 5467008[/snapback] Jippi!! Og hurra for det! Veit ikkje heilt om du leser det folk skriver her inne,men visst det er så viktig for deg at PS3 skal ha denne über grafikken så skal ikkje eg hindre deg i å gå på en smell ved launch Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hvis PS3 skal være kraftig nok til å kjøre spill som vist på videoer her (og i tillegg være billig nok for masseproduksjon), må de ha tilgang til teknologi som ingen andre produsenter i verden har tilgang til. Virker lite trolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå