Gå til innhold

DCR-HC94E, bedre enn DCR-HC90E?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for å gå for et Sony DCR-HC90E Mini-DV kamera. Så ser jeg at samtlige som selger dette ikke får dette på lageret før ut i februar. Netshop har 20.01.06 som dato, men dette er "ubekreftet".

De rene foto/video butikkene, f.eks. www.fotovideo.no, tilbyr ikke dette kameraet lengre, men har lagt ut oppfølgeren HC94E til salgs, og dette skal være leveringsklart i løpet av februar....

Plutselig ble jeg veldig i tvil. Camcorderinfo.com har ikke testet HC94E, men derimot den andre oppfølgeren, HC96E, og der kommer det ganske tydelig fram at det er svært liten forskjell på HC96E og HC90E. Og da vil jo prisen være av betydning.

Hos fotovideo.no koster HC94E kr. 7400,-. Altså ca. 1000-lappen mer enn HC90E.

Er det noen som vet noe mer om HC94E. Er det verdt å punge ut med en ekstra tusing på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.

Hos fotovideo.no koster HC94E kr. 7400,-. Altså ca. 1000-lappen mer enn HC90E.

Er det noen som vet noe mer om HC94E. Er det verdt å punge ut med en ekstra tusing på dette?

5457479[/snapback]

Har sett litt på spec på HC94 og HC96. Kan ikke se noe forskjell jeg ville betalt 1000 kr mer for iallefall. Hovedforskjellen er at HC90 bruker A-serie batterier; små nette saker du putter inn i kameraet mens HC94/96 bruker "påhengsklumper". Noen liker sikkert det, men jeg synes det er helt topp å lade batteriet mens det sitter i kameraet.

HC 94/96 har vel også dockingstasjon, mens HC90 har kablene rett i kameraet; for meg er det siste greit nok; mindre å dra på dersom jeg har behov for å koble det til noe på andre steder enn der jeg vanligvis bruker det. (en kabel vs en hel dockingstasjon).

For prisforskjellen kan du dessuten kjøpe ett ekstra batteri dersom du mener å ha behov for det.

Endret av 2remann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...